איך להימנע מעצירות בפסח

(0)
לדרג

עברתם בשלום את ארוחת החג? למערכת העיכול שלכם מצפה שבוע לא פשוט. כל הדרכים למניעת עצירות בחג

מאת: מערכת zap doctors

החגיגה התזונתית בפסח אינה מסתכמת בארוחת החג הגדולה והעשירה; לפנינו שבוע שלם של אכילת מצות שמקשה מאוד על מערכת העיכול. המצות היבשות נוטות לספוח נוזלים בקיבה, וכתוצאה מכך גורמות לעצירות. מעצם היותן דלות מאוד בסיבים תזונתיים, קשה מאוד לשבוע מהן. לכן אנו אוכלים יותר מצות מאשר לחם, ונאלצים להתמודד עם תופעות לא נעימות של גזים וכאבי בטן.

בניסיון להקל על מערכת העיכול ולמנוע עצירות, מוצגים בפניכם 7 עצות לעיכול טוב ונכון:

שתיה - בפסח חשוב מאוד לשתות הרבה, בעיקר מים. חשוב להשלים את הנוזלים הדרושים לגוף כדי להקל על תהליך העיכול וספיגת המזון. בנוסף, החג מזכיר לנו שהטמפרטורה מתחממת, הקיץ מתקרב, לכן חשוב להקפיד על שתייה מרובה. כדאי לפתוח כל ארוחה בכוס אחת או שתיים של מים ולהמשיך לשתות במשך כל היום - סה"כ 12 כוסות מים לפחות.

ירקות - כדאי להרבות באכילת ירקות ומומלץ לשלבם בכל ארוחה. הירקות תורמים אף הם נוזלים. כמו כן, הם עשירים בסיבים תזונתיים המקלים על העיכול. ולא פחות חשוב: הם דלים בקלוריות, אז אפשר לאכול אותם כמעט בלי חשבון.

פרוביוטיקה - רצוי לשלב בתפריט היומי מוצרי חלב פרוביוטיים, כגון יוגורט ביו או משקה חלב עשיר בחיידקים ידידותיים למערכת העיכול.

שמן טוב - אם כבר אוכלים שומנים, כדאי לצרוך שומנים או שמנים מן הצומח כמו שמן זית, קנולה, אבוקדו, טחינה, אשר "ישמנו" את מעבר המזון במעיים. יש להיזהר לא להגזים בכמויות, כיוון שגם שמנים טובים מכילים קלוריות רבות.

פרי הקסם - מומלץ לאכול פירות יבשים, ובמיוחד שזיפים עשירים בסיבים תזונתיים המסייעים במניעת עצירות.

ארוחות מסודרות - אכלו מסודר עד כמה שניתן. ארוחות החג, החופשה, יציאה לטיולים, אירוח - כל אלה מוציאים אותנו מהשגרה ומשפיעים גם על פעילות המעיים שלנו. לכן הקפידו על אכילת ארוחות מסודרות, קטנות, כל 3-4 שעות. רצוי בשעות קבועות.

פעילות גופנית - משפרת את זרימת הדם ואת תנועתיות המעיים ועוזרת בטיפול ומניעת עצירות. כמובן שהפעילות גם מגדילה את ההוצאה האנרגטית ושריפת הקלוריות. לכן נצלו את ימי האביב ומזג האוויר המלבב כדי לצאת לחיק הטבע לטיולים רגליים, ריצה, רכיבה על אופניים והפכו זאת לדרך חיים.

המידע באדיבות המרכז להרזיה ואורח חיים בריא - בשיטת ד"ר לוי.

בואו לדבר על בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום