אכילת ענבים מעכבת סרטן

(0)
לדרג

בשורה טובה: מחקר חדש מוכיח, כי חומר הנמצא בקליפות ענבים מעכב את תהליך ההתרבות של התאים הגידוליים ואף גורם למותם

מאת: מערכת zap doctors

לקראת ליל הסדר: חומר הנמצא בקליפות ענבים, מהם מכינים גם מיץ ענבים ויין אדום, מכיל נוגדי חימצון המדכאים התרבות תאים סרטניים, כך עולה ממחקרים חדשים בתחום. במחקר שנערך במרכז הסרטן "דנה-פרבר" שבבוסטן על ידי חוקרים מאוניברסיטת הארוורד, נבדקו תרביות רקמה של תאי לימפה ממאירים והשפעת חומר בשם רסבראטרול (Resveratrol) עליהם.

הרסבראטרול הוא כימיקל ממקור צמחי הנמצא בצמחים שונים, ביניהם בקליפת ענבים וביין אדום, המכיל חומרים נוגדי חימצון. תוצאות המחקר הראו כי הרסבראטרול עיכב את תהליך ההתרבות של התאים הגידוליים ואף גרם למותם, ללא השפעה על תאי דם בסביבה. עוד נמצא, כי בשילוב תרופות שונות כנגד המחלה, הרסבראטרול העלה את הפעילות הרעילה של התרופות כנגד התאים הגידוליים. פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן: "חומרים נוגדי חימצון יכולים לסייע בעיכוב תהליכי התפתחות סרטן. עם זאת, חשוב לדעת כי מדובר במחקר שנערך במעבדה".

מעכב התפתחות תאי סרטן

המחקר פורסם בכתב העת Clinical Cancer Research והוא מצטרף למאמר סקירה מקיף שפורסם לאחרונה על הרסבראטרול. במסגרת המחקר נסקרו עשרות מחקרים שנערכו בתרביות מעבדה ובחיות מעבדה. מתוצאות המחקר עולה, כי החומר נמצא כמעכב התפתחות תאי סרטן קיבה, סרטן המעי, סרטן ריאה, סרטן וושט, סרטן הערמונית ועוד. לגבי פעולת הרסבראטרול על סרטן השד כמעכב סרטן, הנושא עדיין שנוי במחלוקת.

"מחקרים אלו מצביעים על יעילות החומר רסבראטרול והשפעתו כמקטין מספר תאים סרטניים בתנאי מעבדה. מכאן, הדרך סלולה להמשך המחקר בקרב מטופלים, בתקווה למצוא חומר שבעזרתו ניתן לעכב סרטן", מסביר פרופ' רובינזון. "לקראת ליל הסדר, בו מצווה לשתות 4 כוסות, חשוב להזכיר כי שתייה מופרזת של אלכוהול נמצאה כמעלה סיכון לסוגי סרטן שונים, ביניהם גידולי דרכי הנשימה ועיכול עליונים. רצוי לשלב שתיית מיץ ענבים בליל הסדר. המלצת האגודה היא לא לעבור על כמות של מנה אחת ליום. מנה יומית מוגדרת ככוס יין - 200 מ"ל".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סרטן ריאה
פורום סרטן הערמונית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום