"טלטול תינוקות יכול לגרום למוות"

(0)
לדרג

ד"ר ג'ודי גרונר, רופאת ילדים מומחית מארה"ב, בהרצאתה בארץ: "טלטול תינוקות הינו הגורם העיקרי לנזק מוחי בתינוקות"

מאת: מערכת zap doctors

לאחרונה נשמעים סיפורים נוראיים על הורים שהתעללו בילדיהם, טלטלו אותם והגיעו איתם לבית חולים, כשהילדים כבר במצב קשה. ד"ר ג'ודי גרונר רופאת ילדים מומחית שהגיעה במיוחד מארה"ב להרצאות בנושא טלטול תינוקות לבית החולים כרמל בחיפה אומרת כי "טלטול תינוקות הינו הגורם העיקרי לנזק מוחי בתינוקות" .

ד"ר גרונר ואחות הילדים ליסה קרול מבית החולים אוהיו שבארה"ב, הגיעו השבוע למחלקת תינוקות ופגים בבית החולים לצורך השקת תוכנית מיוחדת לטיפול וצמצום התופעה והנזק היכול להיגרם כתוצאה מטלטול התינוקות.

"רק בארצות הברית נפגעים כ-1,500 תינוקות בשנה לאחר שטולטלו על ידי ההורים. כרבע מהמקרים מסתיימים במוות, ו-75% מסתיימים בנכות לטווח ארוך או לכל החיים", אומרת ד"ר גרונר. הגיל האופייני לתינוקות הנפגעים הוא בין חמישה לתשעה חודשים. בארץ אין מאגר נתונים על התופעה, אך בכל בית חולים נתקלים אנשי הצוות בלא מעט מקרים כאלו.

נזק חמור

ד"ר אבי רוטשילד, מנהל מחלקת פגים וילודים בבית החולים כרמל, שאירח את האורחות מאוהיו, מעדכן כי "בית החולים יוצא בימים אלו בתוכנית חדשה ומיוחדת להגברת הערנות לסכנה שבטלטולים, בקרב ההורים שבוחרים ללדת אצלנו. אנחנו מתכננים ימי עיון בבית החולים ובמרפאות הילדים בקהילה וכן הדרכות לצוות תחנות טיפת חלב".

טלטול התינוקות שמגיע אחרי בכי ממושך שבו התינוק לא נרגע, גורם למוח הרך, הלא מפותח והקטן יחסית של התינוק להיחבט בגולגולת. התוצאה היא דימומים במוח ונזק מוחי, שיכול להתבטא גם בעיוורון שיתוק, חירשות, וליקויי למידה בעתיד, מסבירה ליסה קרול מאוהיו. "ככל שהתינוקות קטנים יותר, הטלטול גורם לנזק חמור יותר. אפילו טלטול אחד לא מתוכנן יכול לגרום למוות".

"אנחנו רוצים להבהיר וללמד את ההורים שאף ילד לא מת מבכי, אבל הם בהחלט יכולים למות מטלטול", מדגיש ד"ר רוטשילד. ד"ר גרונר מוסיפה, כי "את הנזק והסבל מהילדים והתינוקות ניתן למנוע ב-100%; אנחנו מלמדים את ההורים כיצד לשלוט בעצמם ולא להגיע לנקודת שבירה שתגרום נזק בלתי הפיך לתינוק".

ד"ר רוטשילד מעדכן, כי "כבר בקרוב כל הורי התינוקות המשתחררים מבית החולים יקבלו חומר הסבר מפורט באמצעות הדרכות של האחיות, וכן חומר כתוב שיקחו איתם הביתה. גם במיון הילדים תוגבר הערנות לגבי התופעה".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום יחסי הורים ילדים
פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום