ניגריה: שימוש בקונדום - דין פלילי

(0)
לדרג

במדינה בה חיים למעלה מ-3 מיליון אנשים הנושאים את נגיף ה-HIV, החליט אחד המחוזות לחוקק חוק האוסר על שימוש בקונדום

מאת: מערכת zap doctors

מי שיעודד את השימוש בקונדום במחוז אנמברה, ניגריה, ייחשב מעתה לעבריין. כך החליטו השלטונות המקומיים שאסרו גם את הפצתם של אמצעי מניעה נוספים (כגון: התקן תוך רחמי), וסיכלו כל דרך אחרת שעשויה לצמצם את הילודה.

אמובי איליקה, יו"ר הוועדה לבריאות במחוז אנמברה, טען כי "במקום ללמד את הילדים איך ליהנות מיחסי מין מוגנים, חייבים לחנך את הצעירים להתנזרות מוחלטת ממין". ההחלטה התמוהה של המחוז הניגרי זכתה לביקורת קשה של סוציולוגים, עמותות לתכנון המשפחה וארגונים הנלחמים באיידס ברחבי העולם. איליקה ניצל את הבמה גם לטובת השמעת ביקורת חריפה על ההפלות, שיש לאסור את קיומן גם במקרי אונס. לדבריו, מדובר בפשע חמור: "כל איש צוות רפואי שייתפס בעת סיוע להפלה - רישיונו יישלל ובית החולים בו יבוצע ההליך, ייסגר", אמר.

יש לציין כי למעלה מ-3 מיליון איש בניגריה חיים כיום עם HIV/איידס (מדובר ב-3.9 אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת בניגריה). לפי נתוני UNAIDS, מתווספים למספר זה כ-300 אלף חולים בשנה. כיום הקונדומים זמינים כמעט בכל ניגריה, בין היתר לאור מדיניות הממשל הפדראלי בניגריה בשיתוף פעולה עם עמותות לתכנון המשפחה. הפצת הקונדומים מלווה בקמפיין להעלאת המודעות ברדיו המקומי ובשילוט חוצות.

על אף שמרבית תושבי ניגריה הם נוצרים אדוקים, קבוצות דתיות רבות ברחבי המדינה מעודדות את השימוש בקונדום לאחר שהבינו כי תמיכה בהתנזרות אינה הדרך הנכונה לעצירת התפשטות המגפה.

האוכלוסייה המקומית במחוז אנמברה משתייכת ברובה לזרם הקתולי והאנגליקני בנצרות ואינה ידועה בהשקפותיה הפונדמנטליסטיות. האיסור החדש הוא ניסיון בוטה של קבוצות לחץ פוליטיות לגייס את תמיכת הכנסייה (בייחוד את הקבוצות האוונגליסטיות).

למידע נוסף בנושא ליחצו: פלילי

בואו לדבר על זה בפורום מחלות המועברות במגע מיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום