על חשיבות ארוחת הבוקר

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח כי ארוחת בוקר מועילה לבריאותנו ואף לשמירה על המשקל. רוצים להיות רזים? תתחילו לאכול (בבוקר)

מאת: ד"ר אסנת רזיאל

ניסיתם לעצור רגע ולחשוב עד כמה סדר היום שלנו לחוץ ודחוק? שעות עבודה ארוכות ובלתי אפשריות, טיפול בילדים, בית לתחזק - כך נראית השגרה של רבים ורבות מאיתנו. למעט בסופי שבוע, מי מאיתנו חושב על ארוחת הבוקר כעל משהו שהוא הכרחי? למי יש זמן לזה בכלל? אנו אומרים לעצמנו, ופשוט נוטים לדלג עליה. ובכן, מסתבר שכדאי לפנות לארוחת הבוקר את הזמן הראוי לה, שכן מדובר בארוחה החשובה ביותר של היום.

אוכלים ונשארים רזים

עכשיו זה כבר ברור: ממחקר חדש, שהתפרסם בגליון מרץ 2008 של העיתון הרפואי Pediatrics, ואשר נערך על ידי חוקרים באוניברסיטת מינסוטה בארה"ב, עולה כי לא רק שארוחת הבוקר טובה לבריאותנו, היא גם טובה לגזרה. החוקרים גילו כי בני נוער אשר אכלו ארוחת בוקר בצורה סדירה וקבועה הם בעלי סיכויים טובים יותר לשקול פחות ולאכול בריא יותר. לעומתם, צעירים אשר דילגו על ארוחת הבוקר הם בעלי סיכויים גבוהים יותר ללקות בהשמנת יתר.

המחקר בדק 2,216 מתבגרים ועקב אחר הרגלי ארוחת הבוקר שלהם במשך חמש שנים תמימות. התוצאות הראו כי בני הנוער שנטו לאכול ארוחת בוקר היו רזים יותר מבני הנוער אשר דילגו על ארוחת הבוקר. הצעירים אשר דילגו על ארוחת הבוקר שקלו בממוצע 2.3 קילוגרם יותר מאשר הצעירים אשר אכלו אותה באופן סדיר.

אורח חיים בריא

"מה שמצאנו במחקר היה כי צעירים אשר אכלו ארוחת בוקר באופן סדיר, מידי יום, היו בעלי אורח חיים בריא יותר", כך אומר ד"ר מארק פריפרייה מעורכי המחקר. "הצעירים אשר אכלו ארוחת בוקר היו פעילים יותר ובעלי הרגלי תזונה טובים יותר מאשר עמיתיהם אשר דילגו עליה; כמו כן, הם צרכו פחות שומן וכולסטרול ויותר סיבים, ובכלל נטו לשמור על אורח חיים בריא יותר".

על פי נתוני מחקר אחר עולה כי 25% מקרב הילדים בארצות הברית נוטים לדלג באופן קבוע על ארוחת הבוקר בעוד שבמקביל קצב העלייה בהשמנת היתר בילדים הוכפל ובמתבגרים הושלש במהלך שני העשורים האחרונים. המתבגרים חושבים בטעות כי אם יותרו על ארוחת הבוקר יחסכו קלוריות וירזו, אך בסופו של דבר כפי שמוכיח מחקר זה התוצאה היא הפוכה. הדילוג על ארוחת הבוקר מביא להשמנה ובמקביל גם לפחות ריכוז בלימודים, פחות אנרגטיות ולאורח חיים לא בריא.

נדמה כי שמענו רבות במהלך חיינו עצות "סבתא" על חשיבות ארוחת הבוקר ולא ממש טרחנו להקשיב. אולי כעת, עם ההוכחה הברורה לקשר הישיר בין החמצתה לבין עליה במשקל, נקשיב מעט יותר.

ד"ר אסנת רזיאל היא כירורגית, מומחית בניתוחי הרזייה, והמנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום תזונה קלינית
פורום הרזיה ללא דיאטה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום