מעמד טיפת חלב לא ישתנה

(0)
לדרג

החלטת רה"מ לבטל העברת שירות טיפת חלב לקופות, עוגנה בהחלטת ממשלה. זאת, בעקבות עתירות הר"י וח"כים לביטול הפרטת טיפות חלב

מאת: מערכת zap doctors

המדינה הודיעה אתמול (ד') בדיון בבג"ץ, כי החלטת ראש הממשלה לבטל את העברת שירות טיפת חלב לקופות, עוגנה בהחלטת ממשלה. הודעת המדינה נמסרה בעת הדיון בעתירותיהם של ההסתדרות הרפואית ושל חברי הכנסת, שלי יחימוביץ, משה גפני, חיים אורון והח"כ לשעבר, תמר גוז'נסקי. העתירות הוגשו באמצעות עו"ד אורנה לין, ישי שניידור ודפנה הולץ-לכנר.

כזכור, בעקבות עתירת ההסתדרות הרפואית, חזרה בה המדינה מהכוונה להפריט את שירות טיפת חלב. עם זאת, העותרים התנגדו לדרישת המדינה, שהעתירה תימחק לאור הודעתו של רה"מ על ביטול הכוונה להעביר את טיפות חלב לקופות החולים. העותרים דרשו כי החלטת ראש הממשלה תקבל תוקף חוקי.

בג"ץ הסכים עם העותרים. בעקבות כך, המדינה הודיעה, כאמור, לבג"צ כי מדיניותו המוצהרת של ראש הממשלה, המורה על ביטול העברת טיפות החלב ממשרד הבריאות לידי קופות החולים, עוגנה בהחלטת ממשלה.

בג"ץ אף פסק שאם המדינה תחליט בעתיד להפריט את שירותי טיפת חלב, היא תיתן שהות מספקת לתגובה כנגד הפרטת השירות להסתדרות הרפואית.

ד"ר יורם בלשר, יו"ר הר"י, בירך על החלטת בג"ץ ואמר כי חבל שהיה צורך לעתור לערכאות משפטיות כדי למנוע את מהלך ההפרטה, וכעת משהוחלט כי השירות לא יופרט על ממשלת ישראל לתקצב ולתקנן את השירות כראוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום