אנטיביוטיקה לסינוסיטיס - מיותרת

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה: הדרך הטובה ביותר לטיפול בסינוסיטיס היא להמתין עד שהמחלה תעבור, ללא כל צורך בטיפול אנטיביוטי

מאת: מערכת zap doctors

רופאים צריכים לצמצם את מרשמי האנטיביוטיקה לזיהום השכיח של הסינוסים, משום שהתרופות אינן יעילות. כך קובע פרסום חדש בכתב העת היוקרתי Lancet, שמתבסס על ניתוח של ממצאי מחקר רחב היקף.

במחקר החדש נבדקו 2,600 חולים שלא קיבלו טיפול אנטיביוטי. התוצאות הראו כי למעט 15 חולים, כולם החלימו מבלי שנטלו אנטיביוטיקה.

ראש צוות החוקרים, ד"ר ג'ים יאנג, התייחס לתוצאות המחקר: "מטופלים שמגיעים לרופא המשפחה ומתלוננים בפניו כי הם חולים במשך שבוע עד 10 ימים, לא תהיה כל הצדקה לתת להם מרשם לטיפול אנטיביוטי".

הסינוסים או בשמם העברי 'גתות האף' הם חללי אוויר, הממוקמים באיזור עצמות הגולגולת שבקדמת הראש. הסינוסים מרופדים ברירית של מערכת הנשימה, המפרישה כל הזמן ריר, שדואג לשמור עליהם מפני הדבקה במחוללי זיהומים שונים. כל חללי הסינוס מתנקזים אל האף, ובחלק האחורי של האף קיים חיבור אל תעלת האוזן ואל הגרון.

^^מהן מחלות סינוסים ומה גורם להן?^^

סינוסיטיס היא דלקת או זיהום באחד או יותר מחללי הסינוסים, הנגרמת מסיבה זיהומית או מסיבה אחרת, וגורמת לחסימת הניקוז של חלל הסינוסים. זו עלולה להופיע בשתי צורות: דלקת חריפה (אקוטית), בה נסתם המעבר (הניקוז) כתוצאה מהיווצרות מוגלה לאחר התקררות ומופיעים כאבים. הצורה השנייה היא דלקת כרונית, כאשר יש התקפים חוזרים של סינוסיטיס (2-3 התקפים בשנה, ויותר משנה אחת ברציפות), או מצב שבו קיימת מוגלה בסינוסים כל הזמן.

סינוסיטיס יכול לכאוב מאד ולגרום לחוסר יכולת להתרכז במשהו אחר פרט לכאב. דלקת סינוסים חריפה מתפתחת בעת עונת השפעת ב-5% מהחולים, ובאופן כללי שכיחותה באוכלוסייה נאמדת ב-4%.

מקור: BBC

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום רפואת אף אוזן גרון
פורום רפואת משפחה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום