64% לא יודעים היכן נמצאת הכליה

(1)
לדרג

מה אנחנו יודעים על הכליות שלנו? מסתבר שלא הרבה. מסקר חדש עולה כי 40% לא יודעים מה תפקיד הכליות

מאת: מערכת zap doctors

הבורות של הציבור הישראלי בנושאים רפואיים ממשיכה להפתיע; מסקר חדש שנערך בישראל לרגל יום הכליה העולמי עולה כי 53% מהנשאלים אינם יודעים היכן ממוקמות הכליות בגוף האדם. רוב הציבור יודע שקרדיולוג מטפל בבריאות הלב וגינקולוג מטפל בבריאות האישה, אך רק 36% מהנסקרים ידעו להשיב כי נפרולוג מטפל בכליות.

הכליות אחראיות על סינון הדם. הן מסננות מהדם חומרי פסולת, מלחים ונוזלים מיותרים, משתתפות בוויסות לחץ הדם, איזון חומציות הדם ומייצרות הורמונים החיוניים לתפקוד הגוף. למרות שהכליות עובדות קשה למעננו - אחראיות על סינון יומי של כ-200 ליטרים של דם בגופנו - ל-40% מהמשיבים לא היה כלל מושג כיצד הן תורמות לבריאותנו.

בשאלה אחרת התבקשו הנסקרים לבחור מה מגדיל את הסיכון למחלת כליות. 30% מהנסקרים טעו לחשוב שדווקא מחלת הצהבת (הפוגעת בכבד) מגבירה הסיכון לפגיעה בכליה, בעוד שרק 34% השיבו נכון כי לחץ דם גבוה מגדיל הסיכון למחלת כליות. ממצא זה מדאיג במיוחד לנוכח העובדה שיתר לחץ דם הוא אחד הגורמים השכיחים והמסוכנים ביותר למחלת כליה כרונית ולמחלת כליה סופנית.

הסקר נערך באמצעות מכון המחקר Market Watch בקרב 500 משיבים, גברים ונשים מגיל 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת במדינת ישראל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום