הנקה: לא מה שחשבתם

(0)
לדרג

האם הנקה ממושכת ובלעדית משפיעה על ההתנהגות של הילד או האם? מחקר חדש מטיל ספק בהשפעות ארוכות הטווח של הנקה

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שפורסם בגיליון מרץ של Pediatrics עולה כי הנקה ממושכת ובלעדית אינה משפיעה על התנהגות הילד והאם, לטובה או לרעה.

לדברי החוקרים, מחקרים רבים בחנו את הקשר בין הנקה ובין ההתפתחות הקוגניטיבית והקשר הגופני האינטימי והמגע הרגשי בין האם והילד במהלך ההנקה, אך מספר קטן של מחקרים בחן את ההשפעות ארוכות הטווח של הנקה על התנהגות הילד והאם.

מטרת המחקר היתה להעריך את ההשפעות ארוכות הטווח של הנקה על התנהגות הילד והתאמת האם, ע"י מעקב אחר ילדים במחקר רחב היקף.

מבין 17,046 זוגות בריאים של אם ויילוד, 13,889 (81.5%) היו במעקב במשך 6.5 שנים. במהלך המעקב בוצעה הערכה באמצעות שאלון שהשלימו האמהות והמדריכים וכן שאלות בנוגע לבעיות התנהגות. האמהות השיבו גם על שאלות בנוגע לקשר עם בן זוגם והילד ובנוגע להנקת ילדים שנולדו מאוחר יותר.

התערבויות לעידוד הנקת היילוד לוו בעליה גדולה בהנקת שד לאחר שלושה חודשים (43.3% לעומת 6.4%) ועם עליה משמעותית בשכיחות הנקת שד בכל גיל עד גיל שנה, כולל.

עם זאת, לא זוהו השפעות משמעותיות בשאלות שעסקו בקשיים באופן כללי, תסמינים רגשיים, הפרעות התנהגות, היפראקטיביות, בעיות עם בני זוג, או התנהגויות פרו-סוציאליות, או בשאלות נוספות בנוגע להתנהגות.

מגבלות המחקר כוללות קורלציה מתונה בין ההורים והמדריכים בהערכת התנהגות הילד, העדר הערכה קלינית פורמלית של הפרעות פסיכופתולוגיות בילדים במחקר. לא ניתן להכליל את התוצאות על יילודים מניקים בהשוואה ליילודים המוזנים ע"י פורמולה.

על בסיס הממצאים במחקר הגדול ביותר שנערך עד כה בנושא הנקה, החוקרים לא מצאו עדות לסיכון או תועלת בהנקה ממושכת ובלעדית, מבחינת התנהגות הילד או האם. עם זאת, עידוד הנקה מעודד הנקה של הילדים הבאים.

לאתר e-med - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום הנקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום