כושר גופני מפחית כאב כרוני

(0)
לדרג

מידע חשוב למטופלים עם כאב כרוני: מחקר חדש בדק ומצא שפעילות גופנית בינונית יחסית מובילה לשיפור במצב רוח וביכולת הגופנית

מאת: מערכת zap doctors

לפעילות גופנית במטופלים עם כאב כרוני יש יתרונות מיידים וארוכי טווח. כך עולה ממחקר חדש, שהוצג בפגישה השנתית ה-24 של American Academy of Pain Medicine. מצב נלווה שכיח לכאב כרוני הוא ירידה ניכרת בכושר הגופני, שנובעת מחוסר פעילות. אנשים עם כאב כרוני נמנעים מפעילות גופנית בשל הכאב העז ממנו הם סובלים.

ירידה בכאב, בדיכאון ובחרדה לאחר טיפול בתוכנית שיקום כאב תועדו היטב, אך עד היום, לא היה מחקר, שהגדיר את האפקטים המיידים של פעילות גופנית קצרה על גורמים אלה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את האפקט של תוכנית אימון אירובית הנמשכת 3 שבועות על כושר גופני, ולהעריך את האפקטים האקוטים של פרוטוקול פעילות גופנית קצרה (10 דקות) על כאב, מצב רוח ועל תפיסה של מאמץ. דגימה סופית של 28 מטופלים (ירידה מ-54 בשל גורמים, כגון חסר מוטיבציה לביצוע פעילות גופנית ופחד מפעילות גופנית) חוותה שינוי מיידי בתפיסה בנוגע לפעילות גופנית עם התחלת התוכנית.

מדדים של קצב לב, מצב רוח, כאב ותפיסה של מאמץ נלקחו עבור כל המטופלים. בממוצע, מטופלים קיבלו 5 שעות של כושר גופני בשבוע, בנוסף לפעילויות היום יומיות השגרתיות. תוצאות המחקר מדגימות יתרונות משמעותיים קצרי וארוכי טווח של פעילות גופנית. המטופלים חוו ירידה משמעותית סטטיסטית בהאצה קרדיאלית הקשורה עם פעילות גופנית 3 שבועות לאחר האשפוז.

פרוטוקול הפעילות הגופנית הקצר הביא גם הוא לאפקטים אנטי דיכאוניים ואנטי חרדתיים מיידיים משמעותיים. המחקר הנוכחי מציע, שפעילות גופנית בינונית יחסית מובילה לשיפור במצב רוח וביכולת הגופנית, שיש לה משמעויות נוספות על הסיכון לתמותה. הסקירה גם מציעה שפעילות גופנית קצרה היא אסטרטגיה בטוחה, זולה ולא פרמקולוגית להורדה מיידית של דיכאון וחרדה.

בואו לדבר על זה בפורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום