חולים בבית: נחים או לא?

(0)
לדרג

תוצאות סקר חדש: בעת מחלה, נשים נחות יותר מגברים וגולשות באינטרנט פחות מהם. ואילו חצי מהציבור פונה לרופא בזמן שפעת

מאת: מערכת zap doctors

אז מה עושים החולים שנשארים בבית? מסקר חדש עולה כי למעלה מ-50% מהנשארים בבית עקב מחלה מנצלים זאת לשינה ולמנוחה. נתון זה היה גבוה יותר בקרב נשים (57% לעומת 45% מהגברים). לעומת זאת, גברים גולשים יותר באינטרנט בזמן מחלה (41% מהגברים לעומת 28% מהנשים). כך עולה מסקר חדש בוצע על-ידי מרקט ווטש עבור חברת טבע לקראת השקת "אקמול צינון ושפעת".

תוצאות הסקר מראות כי 47% צופים בטלויזיה, 35% קוראים, 22% יוצאים להתאוורר בחוץ ורק כחמישית מהציבור (18%) ממשיכים לעבוד מהבית - נתון שבלט בעיקר בקרב בעלי הכנסה שהיא הרבה יותר מעל הממוצע. סך האחוזים גדול מ-100% בשל העובדה שלנשאלים ניתנה אפשרות לבחור יותר מתשובה אחת.

ימי מחלה

באשר לשאלה האם אתם נוהגים לפנות לרופא בזמן מחלה, כ-49% מהמשיבים ציינו כי הם נוהגים לפנות לרופא בזמן שפעת. נשים ציינו זאת יותר מגברים (53% מול 44%), כאשר בקרב האוכלוסיה הדתית הנתון הוא הגבוה ביותר - 74% נוהגים לפנות לרופא. בנושא חיסוני השפעת נמצא כי רוב הציבור (78%) לא התחסן בשנתיים האחרונות. רק 13% מהנשאלים התחסנו בשנתיים האחרונות, במיוחד בני גיל הזהב (65 ומעלה).

מהסקר עולה כי שליש מהציבור הפסיד השנה ימי עבודה כתוצאה מהמחלה. תשובה זו בלטה בעיקר בקרב אקדמאים (40%) ובקרב בעלי הכנסה הרבה מעל לממוצע (47%). בנוסף, שליש מהציבור חלה באותה מידה כמו בחורף שעבר, 23% מהציבור חלה בחורף שעבר יותר מאשר בחורף הנוכחי ו-17% ציינו כי חלו השנה יותר מאשר בשנה שעברה.

ומה בקשר לתרופות הסבתא? 41% מהנשאלים העידו כי תרופת הסבתא המועדפת עליהם ביותר היא תה או שתיה חמה, 13% מהציבור ציינו כי הם מעדיפים מרק עוף, ו-13% מהציבור אינם משתמשים בתרופת סבתא כלשהי.

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסיה הישראלית בגילאי 18 ומעלה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום