משקה דיאטטי משמין?

(0)
לדרג

צרכתם משקאות דיאטטיים וממתיקים דלי קלוריות? יתכן שזו דווקא הנוסחה לעלייה במשקל. על הפרדוקס במשוואה - במחקר שלפניכם

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש מגלה ממצאים מפתיעים: החלפת סוכר במשקאות דיאטטיים ומוצרי מזון אחרים בממתיקים דלי-קלוריות או ללא-קלוריות, עשויה למעשה להקשות על שמירת המשקל.

מהמחקר עולה כי חולדות שקיבלו מזון רגיל ויוגורט ממותק עם סכרין ללא-קלוריות צרכו יותר קלוריות ועלו יותר במשקל, בהשוואה לחולדות שקיבלו מזון רגיל ויוגורט עם סוכר.

החוקרים משערים כי במשך הזמן, ממתיקים דלי-קלוריות דוגמת סכרין, אספרטם וסוכרלוז מפריעים ליכולת הגוף להעריך נכונה את הצריכה הקלורית, דבר שיוביל לאכילת-יתר.

ממצאים אלו עשויים להסביר את העלייה הדרמטית בשיעורי השמנת-יתר, במקביל לעלייה במכירת משקאות דיאטטיים ומוצרי מזון אחרים המכילים ממתיקים דלי-קלוריות.

הטענה שעולה כנגד היא שלא ברור אם מחקרים בחולדות רלוונטיים גם לבני אדם; מחקרים רבים בבני אדם מצאו כי ממתיקים דלי-קלוריות במשקאות דיאטטיים ומזונות אחרים מסייעים לירידה במשקל.

אחד המחקרים האחרונים בנושא מצא כי סוכרלוז, בשילוב עם הגברת הפעילות הגופנית, סייע לירידה במשקל בילדים. המומחים אינם מכירים מחקרים אחרים בבני אדם שמצאו כי קיים קשר בין ממתיקים דלי-קלוריות ובין עלייה במשקל.

חוקרים אחרים מציינים כי ממתיקים מלאכותיים עשויים לעורר אכילת-יתר בחלק מהאנשים עם עודף-משקל, בעיקר באלו שנוטים להתקפי אכילה.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום