חדש: פורום אירידיולוגיה

(0)
לדרג

בעיות פיזיולוגיות פנימיות מונעות מאיתנו, לא אחת, לרדת במשקל. רומי חוכמה, מנהלת פורום אירידיולוגיה, סבורה שלא הכול בראש

מאת: רומי חוכמה

בשלושים השנים האחרונות אנו עדים לתופעה בה כל יום יוצא מישהו עם בשורה מהפכנית אודות דיאטת הרזיה חדשה: דיאטת חלבונים, ספירת קלוריות ועוד. פעמים רבות הדיאטות הללו משבשות את האינסטינקטים הטבעיים של הגוף וגורמות לאנשים להשמין עוד יותר, עד כדי תופעה ההולכת ומתפשטת של "אוביז" (אדם שמן הרבה מעבר למידות מקובלות).

בעקבות שטיפת המוח התקשורתית, נשים במידה 40-42 שואפות להיכנס למידה 36-38, וכתוצאה מכך הן נכנסות למשטרי הרזיה והורסות את המאזן הטבעי של גופן. גם פעילות גופנית מופרזת הקשורה ישירות לשטיפת מוח אובססיבית זו וגורמת להתייגעות לא בריאה, אינה מומלצת כלל. פעילות של שעה הנעשית שלוש עד חמש פעמים בשבוע מספיקה די והותר.

חילוף חומרים

כיוון שאין משקל או מידת גוף אחידים לכולם ולכל אחד מאיתנו יש נקודת איזון שלו, חשוב להביא נקודה זאת בחשבון כשרוצים לרזות. כאשר יורדים מתחת לנקודת האיזון עלולים להרגיש דכדוך, עייפות, עצבנות, חוסר שקט, הפרעות שינה ועוד. בנוסף, דיאטה גורמת לגוף לשרוף פחות קלוריות. האוכל שאנו נוהגים לאכול היום במערב מעובד, עתיר סוכר, חומרי שימור וכדומה; אוכל כזה מאט את חילוף החומרים של הגוף.

פעמים רבות דווקא בעיות פיזיולוגיות פנימיות הן אלה הגורמות לנו לרצות לאכול עוד ועוד ממזון מסוים, או לחילופין להמעיט מאוד באכילה ועדיין לא לרזות. לכן, דיאטה אחת אינה מתאימה לכולם וכל אחד צריך לקבל את הדיאטה המתאימה לו. בקשתית העין של כל אדם יכול האירידיולוג להבחין בוודאות במקורות לחוסר אנרגיה ובגורמים לאי ירידה במשקל.

^^הסיבות לאי ירידה במשקל:^^

חוסר סרטונין - חומר כימי שנמצא במוח וגורם לנו להרגיש טוב. כאשר הוא חסר אנו חשים ברע, מצב הגורם לנו לצריכה מוגברת של מתוקים ופחמימות כדי להעלות את רמתו במוח. בעקבות הצריכה המוגברת מגיעה נפילה מהירה ואנו נכנסים לאפקט ה-"יו-יו".

מאזן הסוכרים בגוף - כאשר יש לנו נפילת סוכר אנו חשים חולשה, רעד, עצבנות ורעב חריף, ולכן נכנסים למצב של זלילה.

גודש רעלים בכבד - מונע מאנשים רבים, בעיקר נשים, לרדת במשקל, למרות שהן ניזונות מכמויות מדודות מאד של אוכל.

חולשה הורמונלית - עלולה אף היא לשבש את חילוף החומרים; כך למשל חולשה בבלוטות התריס אותה לא תמיד מאבחנים בבדיקות הדם, אלא בבדיקה בקשתית העין (בדיקה אירידיולוגית).

פטריית הקנדידה - קיימת במערכת העיכול אצל כולנו, אך אנשים שלקחו הרבה אנטיביוטיקה בחייהם סובלים מעצירות או אוכלים הרבה סוכרים; היא מפותחת מעבר לנורמה וגורמת להם צורך עז באכילת בצקים ומתוקים.

שינוי הרגלי האכילה

לעיתים ישנו שילוב של שתי בעיות יחד ואבחון נכון יכול לטפל בבעיה. כשמאבחנים את הבעיה המדויקת, ניתן להיגמל מהתמכרות לאוכל ללא סבל או על-ידי הגבלת כמויות, אלא באמצעות שינוי סוג האוכל, כך שלא סובלים מרעב. שינוי הרגלי האכילה מנקה את הגוף מרעלים, וכך אנו מגיעים למצב בו אנו שולטים באוכל ולא האוכל שולט בנו. בשיטה זו מומלץ למדוד היקפים ולא להישקל, כיוון שהמשקל משתנה כל הזמן, למשל כאשר מסת השרירים עולה או לפני מחזור.

בהגיענו למשקל הנכון שלנו, חשוב שנקבל את הגוף כפי שהוא. הסוד הגדול הוא שבסופו של דבר, כשאנו מרגישים טוב עם עצמנו, אנחנו מקרינים את זה וכך גם מקבלים אותנו האחרים.

בואו לדבר עם רומי חוכמה בפורום אירידיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום