בירה מורידה הסיכון למחלות לב

(0)
לדרג

שורה של מחקרים מראים: שתייה מתונה וקבועה של בירה מורידה הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת וסוגים מסוימים של סרטן

מאת: מערכת zap doctors

האם שתייה סדירה ומתונה של בירה מורידה באופן משמעותי את הסיכון למות ממחלות לב? מחקר חדש, ארוך ורחב היקף, שנערך במכון הלאומי לבריאות הציבור באוניברסיטת סאות'רן בדנמרק, קובע שכן. המחקר בחן את הקשר שבין שתייה של בירה, בשילוב עם פעילות גופנית, לבין הסיכון ללקות במחלות לב.

לקראת תחילת המחקר נאספו נתונים רפואיים של 11,914 גברים ונשים בריאים מרחבי דנמרק, בגילאי 20 ומעלה ללא כל היסטוריה רפואית של מחלות לב. במהלך 20 השנים הבאות בהן התנהל המחקר, בוצע מעקב רפואי קפדני אחר המשתתפים ובתהליך איסוף הנתונים נמצא כי בפרק זמן זה נפטרו 5,901 איש מקרב משתפי המחקר, מתוכם 1,242 איש כתוצאה ממחלת לב.

מניתוח תוצאות הנתונים שנאספו במהלך המחקר, התקבלה תמונת מצב דרמטית, לפיה אלה שנותרו בחיים, ביצעו במהלך עשרים שנות המחקר פעילות גופנית באופן סדיר ושתו בירה באופן קבוע ומתון.

נתון מעניין נוסף אשר עולה מהמחקר מצא כי בקרב אלה שביצעו פעילות גופנית קבועה ולא שתו בירה, עלה הסיכון לחלות במחלות לב בכ-30%, לעומת אלה ששילבו בין שתייה קבועה ומתונה של בירה לבין פעילות גופנית. מסתבר גם, כי ביצוע פעילות גופנית מאומצת ושתייה מופרזת של בירה מעלים את הסיכון למות ממחלות לב.

המחקר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי האירופי לבריאות הלב, היוצא באוניברסיטת אוקספורד באנגליה ומצטרף לשורה של מחקרים שמצביעים על כך ששתייה מתונה וקבועה של בירה מורידה את הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת, סוגים מסוימים של סרטן ואף משפרת את התפקוד הקוגניטיבי, מסייעת לזיכרון ותורמת למצב הרוח.

מחקר נוסף שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי הבריטי לסרטן (British Journal of Cancer) קבע אף הוא כי שתייה מתונה וסדירה של בירה מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לחלות בסרטן הכליה. החוקרים מצאו כי ההשפעה של הבירה על הסיכון לחלות בסרטן הכליה קשורה בהשפעת רכיבים פנוליים המצויים בה. כמו כן, משפיע האלכוהול בבירה על שיפור הרגישות לאינסולין - גורם סיכון ידוע המגביר חלוקת תאים סרטניים. מחקר רחב היקף זה כלל כ-2,000 משתתפים ונערך במכון לרפואה סביבתית שבשטוקהולם, שבדיה, ובשיתוף בית הספר לרפואה של הרווארד בבוסטון ארצות הברית ומכון קרולינסקה בסטוקהולם שבדיה.

מחקר אחר, רחב היקף גם כן (200 אלף משתתפים), שפורסם בכתב העת המדעי של איגוד הלב האמריקאי (Circulation), בדק את ההשפעה הכוללת של שתיית בירה, ביחס לסיכון למחלות לב וכלי דם. מסיכום הממצאים עולה כי הסיכון למחלת לב וכלי דם ירד ל-78% בקרב צרכני הבירה לעומת אילו שאינם שותים.

בירה היא משקה צמחי טבעי פופולארי המיוצר מלתת, כישות, מים ומותסס בעזרת שמרים. הבירה מכילה פחמימות, אלכוהול, ויטמיני B ורכיבים צמחיים שמקורם בחומרי הגלם הטבעיים. משחר ההיסטוריה קיימות דוגמאות לשתיית בירה כסגולה לבריאות טובה. השפעתה של הבירה, המכילה אלכוהול ורכיבים נוגדי חמצון ייחודיים, קשורה במנגנונים שונים, כמו העלאת רמת הכולסטרול הטוב (HDL), הורדת מדדי דלקת וקרישתיות והעלאת יכולת נוגדת חמצון בדם. המחקרים המוצגים לעיל מתייחסים לבירה לבנה רגילה ולא לבירה שחורה.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר - בשיטת ד"ר לוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום