מגיעים למשרד גם כשחולים

(0)
לדרג

מסקר חדש עולה: רוב האנשים מגיעים למקום העבודה גם כשהם חולים. כאשר הילד חולה - לרוב, האם תישאר עמו בבית

מאת: מערכת zap doctors

למרות הקידמה והעובדה שברוב המשפחות שני בני הזוג עובדים, עדיין קיים הבדל מהותי בין גברים ונשים בכל הקשור למחלות חורף והשפעתן על נוכחות במקום העבודה. ב-70% מהמקרים בהם הילד חולה, האם נשארת בבית כדי לטפל בו. ב-15% מהמקרים דווקא הסבתא היא זו שנשארת לטפל בחולה, ורק ב-5% מהמקרים האב הוא זה שנשאר בבית ומפסיד יום עבודה. כך עולה מסקר חדש שמטרתו לבדוק את הרגליו של הצרכן הישראלי בכל הקשור למחלות החורף, היעדרות מהעבודה עקב מחלה ושימוש בויטמינים ומוצרים טבעיים.

מהסקר עולה, כי 20% מכוח העבודה בארץ, הורים לילדים, נעדרים מעבודה לפחות פעם אחת בגלל מחלתו של אחד הילדים. התפיסה הרווחת בקרב 49.1% מהאוכלוסייה היא, כי פשוט יותר לטפל בילד חולה בהשוואה לטיפול במבוגר חולה שנתפס שמפונק ומנדנד.

חולים במשרד

כידוע, ישראלים מגיעים לעבודה כמעט בכל מצב. מהסקר עולה, כי בקרב העובדים בישראל קיים מוסר עבודה גבוה. 63.5% מהנשאלים נוטים ללכת לעבודה גם כאשר חלו בהתקררות, ורק 7.3% מהם נשארים בבית ולוקחים חופשת מחלה. כמו כן, עולה כי גברים נוטים להישאר בבית הרבה יותר מנשים במקרים של התקררות. עם זאת, רוב הציבור (60%) דווקא מותח ביקורת על עובדים המגיעים למקום העבודה גם כשהם חולים. לדעתם של רוב הנשאלים מדובר בתופעה שלילית אשר פוגעת מצד אחד בבריאותו של החולה ומצד שני מסכנת את העובדים האחרים במקום העבודה אשר יכולים להידבק ולחלות. רק 13.3% מהנשאלים טענו כי עובדים שמגיעים לעבודה כשהם חולים הינם בעלי מוסר עבודה גבוה ומגלים אחריות רבה.

טיפול מתאים

נתון מעניין נוסף, שנחשף בסקר הינו ש-50.4% מהציבור מעדיף להשתמש בצמחי מרפא ו"תרופות סבתא" לטיפול במחלות חורף, לעומת 47.1% מהציבור שמעדיפים להיעזר בתרופות אותן נותן הרופא. נשים מאמינות במוצרים טבעיים הרבה יותר מגברים ו-25% מהישראלים נוהגים ליטול באופן קבוע ויטמינים ותכשירים שונים למניעת מחלות חורף; גם כאן השימוש הנפוץ ביותר הינו בקרב נשים (30.2% לעומת 19%).

הסקר נערך בחודש דצמבר 2007, באמצעות מכון המחקר שווקים-פנורמה עבור חברת "הדס" למוצרים טבעיים, ויטמינים ומינרלים, בקרב מדגם ארצי מייצג של 504 נשאלים מגיל 18 ומעלה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום