זוהה זן של שפעת העופות

(0)
לדרג

פקחים השמידו פגרי עופות שהתגלו בבנימינה לאחר שהתברר כי הם נגועים בנגיף. עד עתה לא דווח על אדם שנדבק בנגיף

מאת: מערכת zap doctors

מקרה חדש של שפעת עופות אותר בבינימינה. הכל החל אתמול (רביעי), אז התגלו 18 פגרי עופות בפינת חי ברחוב המסילה בבנימינה. בעלי הכנף שהו בכלוב סגור, וככל הנראה לא היה כל מגע איתם, למעט הלולן שעסק בפינוי הפגרים.

עובדי לשכת הבריאות המחוזית של משרד הבריאות הגיעו לפנות בוקר (חמישי) לפינת החי, החלו בחקירה אפידמיולוגית לבדיקת אפשרות של מגעים עם העופות ובסופו של יום השמידו את הפגרים.

בתוך כך, משרד הבריאות חזר והדגיש את ההנחיות הבסיסיות למניעת תחלואה בשפעת העופות:

רכישת מוצרים, בפיקוח וטרינרי, רק ברשתות ובמקומות מוכרים ובעלי רישיון; הקפדה על רחיצת ידיים לפני טיפול במזון ואחריו; הקפדה על ניקיון משטחים וכלים; בישול מלא, בטמפרטורה של 70 מעלות ומעלה; בישול ביצים עד למצב של מוצק; בישול חלקי עוף תוך הבטחה שלא יישאר חלק ורוד.

^^על שפעת העופות^^

נגיף השפעת מסוג A, התוקף גם עופות ויונקים, הוא הגורם העיקרי לשפעת פנדמית. כנגד זן זה אין לאדם חיסון טבעי, וכאשר נגיף מעין זה מפתח יכולת הדבקה מאדם לאדם, עלולה להיווצר מגפה עולמית קטלנית.

הנגיף התפרץ במדינות אסיה (קמבודיה, סין, אינדונזיה, יפן, לאוס, דרום קוריאה, תיאלנד וויאטנם) בסוף 2003 ובמהלך 2004. לרוב לא יעבור הנגיף מעופות לפני אדם, אבל השתנותו הטבעית של הנגיף גרמה לכך שתועדו 18 מקרי מחלה בהונג-קונג, חצי מהם הסתיימו במוות. החשש מהשתנות הנגיף ומהתפרצות המחלה נגרם בעיקר עקב אחוז התמותה הגבוה בבני אדם.

לשפעת העופות אין תסמינים "מיוחדים"; תסמיניה דומים לשפעת קשה - חום, כאבי שרירים כאבי ראש. אדם החשוד כחולה במחלה מאובחן באמצעות בדיקת דם, המגלה את הנוגדנים הספציפיים שייצר גוף החולה למחלה.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום