אושר: מכשיר החייאה באתר ציבורי

(0)
לדרג

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעה חוק, המחייבת הצבת מכשירי החייאה בפריסה רחבה במקומות שבהם יש ריכוז גדול של קהל

מאת: מערכת zap doctors

מכשירי החייאה יוצבו מעתה במקומות ציבוריים. כך אישרה היום (יום ב') ועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של ח"כ מרינה סולודקין, גלעד ארדן וסטס מיסז'יניקוב. ההחלטה מבוססת על המלצות ועדה שמינה משרד הבריאות לפני מספר שנים.

מחלות לב וכלי דם הן גורם התמותה מספר 1 בעולם המערבי וסיבת המוות השכיחה ביותר היא דום לב. מדי שעה מת בישראל אדם מדום לב, כלומר למעלה מ-8,000 איש בשנה. מעבר לעובדה כי דום לב יכול לפגוע בכל אדם בכל מקום וללא כל התראה מוקדמת, הרי שכ-95% מהלוקים בו, לא ישרדו. הרוב הגדול של מקרי דום לב נגרמים על-ידי הפרעת קצב הלב הקרויה פרפור חדרים. במצב זה נפסקת אספקת הדם למוח ואם הוא נמשך יותר ממספר דקות יגרמו נזק מוחי ומוות. הטיפול היחיד להפסקת פרפור חדרים ולהצלת חיים הוא מתן מהיר ככל האפשר של "שוק חשמלי" באנרגיה גבוהה.

הצלת חיים

במידה ומכת החשמל בוצעה בדקה הראשונה של דום הלב, עשוי שיעור ההצלחה בהחייאה להגיע עד לכדי 90%. שיעור זה יורד בכ-10% בכל דקה שחולפת. לפיכך ישנו "חלון הזדמנויות" של עד 7 דקות שבמהלכו ניתן להציל חיים, ולכן המפתח להישרדות מדום לב הוא הימצאות של מכשור החייאה בקרבת מקום ושימוש מהיר בו.

מכשירי ההחייאה מאבחנים הפרעות קצב לב מסכנות חיים, ממליצים על מתן שוק חשמלי ומשגרים אותו, והכל באופן אוטומטי, בליווי הוראות קוליות ברורות בעברית למטפל. מדובר במכשירים קטנים וניידים, בעלי טכנולוגיה מתקדמת, הדורשים הכשרה מינימלית ומיועדים לשימוש גם על-ידי מי שאינם אנשי צוות רפואי.

במדינות רבות בעולם מצויים מכשירי ההחייאה בפריסה רחבה באתרי ריכוז קהל כדוגמת מגרשי ספורט, אולמות אירועים, שדות תעופה, וכדומה. במקומות מסויימים העלתה הימצאות מכשירי ההחייאה את שיעור ההחייאות המוצלחות עד לכדי 75%. בעולם ניתן למצוא מספר ארצות אשר בחרו לחייב בחקיקה הצבת מכשור החייאה במקומות ציבוריים; כך למשל: בארה"ב, כל 50 המדינות חוקקו או אימצו חוקים או תקנות המחייבים הצבת מכשירי החייאה אוטומטיים במקומות ציבוריים.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי, בפורום רפואת חירום ובפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום