תופעה: מודעים ואדישים להשמנה

(0)
לדרג

מסקר חדש עולה: 66% מהישראלים הסובלים מעודף משקל לא עשו דבר בנידון. נשים מוטרדות יותר מתופעת ההשמנה מאשר גברים

מאת: מערכת zap doctors

מסתבר כי השמנת יתר, הנחשבת כמגיפה של ממש וכגורם למגוון רב של מחלות, לא מטרידה מספיק את הציבור הישראלי. מסקר חדש, שנערך לרגל הוועידה המדעית לתזונה, Nutrition 2008 שתתקיים ב-16 בינואר 2008, עולה כי בעוד 35% מתושבי מדינת ישראל סובלים לדעתם מעודף משקל, כ-66% לא עשו דבר בנידון ורק כ-21% מוטרדים מכך שההשמנה פוגעת בבריאותם. מהסקר עולה עוד כי נשים מוטרדות יותר מהמראה החיצוני של ההשמנה וגברים יותר מהצד הבריאותי. הסקר נערך לפני ימים אחדים, במהלך השבוע השני של חודש דצמבר 2007, באמצעות מכון המחקר Market Watch (מרקט ווטש), בראשותו של אבינעם ברוג, בהשתתפות כ-500 מרואיינים בסקר טלפוני.

מקרב הסובלים מעודף משקל בלט מקומם של הנשים עם יתרון קל על פני הגברים: כ-37% מהן ציינו כי הן סובלות מעודף משקל, בעוד כ-32% מהגברים דיווחו על כך. כאשר נבדקה סוגיית הגיל של הנשאלים, הסתבר, כי ככל שעולה הגיל, כך עולה המודעות לבעיית המשקל. בקרב בני ה-55 ומעלה מתגברת התופעה: כ-49% מהם מניחים שהם סובלים מעודף משקל, בעוד בקרב בני ה-24 ומטה רק 14% חושבים שהם סובלים מעודף משקל.

אולגה רז, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי תל אביב, מציינת בהקשר הזה כי "בארצות הברית הנטייה שונה: נשים צעירות דווקא חושבות שהם שמנות ורוצות יותר לרדת במשקל".

למשתתפים בסקר הוצגה שאלה נוספת במטרה לבדוק מה הדבר שהכי מפריע להם בהיותם בעלי משקל עודף. התפלגות התשובות נחלקה באופן הבא: פגיעה במראה החיצוני (35%), פגיעה בבריאות (21%), קושי לבצע פעילות יומיומית (כ-19%), כגון: הליכה ברגל, עלייה במדרגות, קשירת שרוכים ועוד, כ-24% העידו כי הם אינם מוטרדים מעודף המשקל שלהם. מסתבר כי לכ-30% מהגברים המשקל לא מפריע, בעוד שרק כ-19% מהנשים השיבו כך.

מקרב אלו שציינו כי עודף המשקל מפריע למראה החיצוני, בלטו הנשים, (כ-42%) לעומת 27% בלבד בקרב הגברים. מאידך, בסוגיית הבריאות היו הגברים מוטרדים יותר, שכן 27% מהם ציינו כי הדבר פוגע בבריאותם בעוד רק 16% מהנשים היו מוטרדות מכך. גם בחלק התפקודי בלטו ההבדלים בין גברים ונשים, עם פער לטובת הנשים. 22% מהנשים היו מוטרדות מהקושי לבצע פעילות יומיומית, בעוד שרק 15% מהגברים הוטרדו ממגבלה זו.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר - בשיטת ד"ר לוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום