צרכנות רפואית מס' 120

(0)
לדרג

טיפול המשפר תפקוד כלייתי, ליווי להורים צעירים, משאבת אינסולין חדישה ומשחת שיניים להגנה מפני ארוזיה חומצית. עדכון צרכני

מאת: מערכת zap doctors
טיפול המשפר תפקוד כלייתי

כ-700,000 אמריקאים ו-1.1 מיליון אירופאים סובלים משבץ מוחי או ממיני שבץ מדי שנה. נתונים ממחקר ה-SPARCL מראים שחולי שבץ מוחי עם סוכרת סוג 2, סינדרום מטבולי או מחלת כליות כרונית, נמצאים בסיכון מוגבר של אירועים קארדיווסקולריים נוספים, בהשוואה למטופלים ללא המחלות האלו.

תוצאות מחקר חדש, בהשתתפות 4,731 מטופלים, הראו, כי חולים אחרי שבץ מוחי או מיני שבץ, שטופלו בליפיטור 80 מ"ג יוצבו או הראו שיפור בתפקוד הכליות. התוצאות הללו התבטאו בחולים עם או בלי מחלת כליות כרונית, סינדרום מטבולי או סכרת סוג 2. תוצאות הניתוח הנ"ל שבוצע לאחר תום המחקר הוצגו במושב המדעי השנתי של ארגון הלב האמריקאי. בניתוח הנתונים ממחקר ה-SPARCL, תפקוד הכליות הוערך על-ידי רמת סינון גלומרולרי (מבחן סטנדרטי למדידת רמת תפקוד הכליות). החולים הראו ייצוב של תפקודי הכליות שלהם וזאת בהשוואה לפלצבו.

"התוצאות הללו משמעותיות במיוחד לחולי סוכרת לאחר שבץ מוחי, משום שלחולים אלו סיכוי לפתח מחלת כליות מתקדמת", אמר ד"ר קמפס, מנהל היחידה הנפרולוגית ויתר לחץ דם באוניברסיטת דרום קליפורניה.

התוצאות הללו תומכות בממצאי מחקר אחר עם ליפיטור ה-TNT שבו נמצא שחולים עם מחלות לב קורונריות שטופלו בתרופה - ייצבו ואף שיפרו את תפקוד הכליות. במחקר ה-SPARCL, מטופלים עם מחלת כליות כרונית היו בסיכון גבוה יותר של 27% לשבץ מוחי או אירועים קורונריים גדולים (70%), בהשוואה למטופלים בלי מחלת כליות כרונית.

במטופלים עם מחלת כליות כרונית, ליפיטור 80 מ"ג הפחית את הסיכון של אירועים קורונריים גדולים (כולל מוות קרדיווסולרי, התקף לב לא פאטלי והחייאות עקב דום לב) ב-39% בהשוואה לפלצבו, למרות שלא היה הבדל בסיכון של שבץ בהשוואה לפלצבו.

ליווי להורים צעירים

תינוק חדש בבית יוצר לעיתים קרובות אצל ההורים שאלות, פחדים ודילמות כיצד לפעול. חברת בייבי לינק השיקה סל שירותים חדש אשר מעניק להורים ליווי, ייעוץ, תמיכה, הדרכה מעשית וטיפים מאנשי מקצוע.

בין השירותים שמציעה החברה: הדרכה ראשונה לטיפול בתינוק מיד לאחר השחרור מבית-חולים, ליווי בחודש הראשון על ידי אחיות מוסמכת, ייעוץ שינה לפעוטות ותינוקות, הדרכת הנקה והשגחת אחיות על התינוק ביום ובלילה. שירותים נוספים הניתנים, כוללים: ליווי וטיפול רגשי על ידי פסיכולוגיות המתמחות בטיפול בנשים לאחר לידה, ליווי הורים והדרכה בשחרור פגים מבית החולים ובהתארגנות המתאימה בבית, פיזיותרפיה לחיזוק שרירי רצפת אגן, ייעוץ תזונתי לאם ולתינוק, ליווי אחות בברית המילה, עיסוי תינוקות ועוד.

כל השירותים ניתנים בבית הלקוחות, במועד הנוח להם. השירותים ניתנים בפריסה ארצית.

לפרטים נוספים - לחצו כאן.

משאבת אינסולין משולבת סנסור

סוכרת נעורים היא מחלה כרונית קשה תלוית אינסולין, חשוכת מרפא ובעלת סיכונים ממשיים. בישראל כיום חיים כ-25,000 חולי סוכרת נעורים, מתוכם כ-5,000 ילדים ובני נוער עד גיל 18.

בקרב אותם חולים קיימת קבוצה של מבוגרים וילדים כאחד, החווים סוכרת סוערת המתבטאת באירועי היפוגליקמיה בלתי צפויים ובלתי מודעים, אשר במקרים מסוימים יכולים להוביל לאובדן הכרה ואף למוות.

במצבי היפוגליקמיה, ערכי הסוכר יורדים לערכים נמוכים והם מאופיינים בתחושות של הזעת יתר, בלבול, חולשה, טשטוש ובהמשך, ללא טיפול, מובילים לאובדן הכרה. אצל חלק מחולי הסוכרת התחושות המקדימות של ההיפוגליקמיה אינן מורגשות ועל כן הם אינם מודעים לירידה בערכי הסוכר, וללא טיפול מיידי מגיעים למצב של אובדן הכרה העלול להוביל אף למוות.

טכנולוגיה רפואית חדשנית של משאבת אינסולין "פארדיים" משולבת סנסור זעיר, מהווה מהפכה בתחום הטיפול בקבוצת חולים אלה. הטכנולוגיה של החיישנים והמשדר מאפשרת מעקב וניטור רציף במשך היממה של רמות הסוכר, איסוף נתונים ומגמת תנודות של הסוכר. בנוסף, ישנה התרעה בזמן אמת על חריגה קיצונית ברמות הסוכר העלולה לגרום להיפוגליקמיה.

המשאבה משולבת נישאת על הגוף ומעדכנת את החולה כל 5 דקות 288 קריאות סוכר ביום. ההתרעה על חריגה מתבצעת באמצעות צפצוף או רטט ומספקת נתונים על מגמות בתנודות הסוכר בזמן אמת. הסנסור הזעיר (חיישן) מוחדר בקלות אל מתחת לעור והתוצאות מועברות באמצעות משדר לצג המשאבה. המכשיר החדשני מעניק לחולי סוכרת מידע ומקנה בטחון בחיי היום יום, שכן הוא מסייע להם לקבל החלטות לגבי רמות הסוכר, כמה לאכול, כמה תרופות ליטול ומהווה עבורם כלי חיוני לאיזון רמות הסוכר והימנעות ממצבים של היפוגליקמיה מסכני חיים וסיבוכי מחלת הסוכרת.

משאבות האינסולין כבר כלולות בסל הבריאות מאז שנת 2000. לסל הבריאות השנה הוגשה התוספת של הטכנולוגיה החדשנית.

הגנה מפני ארוזיה חומצית

שחיקה חומצית היא צורה של שחיקת שיניים, הנובעת מריכוך אמייל השן על ידי חומצות המצויות במאכלים ומשקאות רבים כגון: פירות, מיצי פירות משקאות תוססים ויין. חומצות אלו עלולות לפרק מינרלים מהשיניים, להחליש את האמייל ובכך לגרום לאמייל להישחק ביתר קלות.

בשלבים הראשונים של השחיקה החומצית, השיניים מקבלות גוון צהבהב ותיתכן רגישות בעת צריכת מאכלים או משקאות חמים או קרים. שחיקה חומצית אינה תלוית גיל, ואינה קשורה להיגיינת פה ירודה. כל אחד שהוא בעל שיניים טבעיות נמצא בסיכון.

חברת גלקס וסמית קליין (GSK) משיקה את משחת השיניים סנסודיין "Pronamel", משחת שיניים שמסייעת בהגנה על השיניים מפני שחיקה חומצית. משחת השיניים בעלת הנוסחה הייחודית מסייעת בחיזוק האמייל ובהגנה על השיניים בפני שחיקה חומצית. כמו כן, היא מכילה פלואוריד בעל זמינות גבוהה, שמחזק את אמייל השן ועוזר לשקם את הנזקים שהחומצות גרמו לו.

ניתן להשיג את המשחה בכל רשתות השיווק והפארם המובחרות ברחבי הארץ, בעלות של 24.99 ש"ח.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה, בפורום רפואת שיניים ובפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום