טיפול בריח רע מהפה

(0)
לדרג

ריח בפה נובע פעמים רבות מגורמים שאינם בשליטת הסובלים מהתופעה. טיפול בגלי רדיו עשוי להפחית את הריח החזק

מאת: מערכת zap doctors

ריחות הם חלק בלתי נפרד מחיינו. אולם, לא תמיד הריחות הטבעיים של הגוף הם בשליטתנו. כ-100 מליון איש ברחבי העולם סובלים מריח פה כרוני המונע מהם לנהל אורח חיים תקין. ברוב המקרים, אותם אנשים יחששו להתנשק או לבוא במגע אינטימי ואף יסרבו בתוקף להודות בבעיה שלהם, בעיקר ממבוכה או פחד מדחיה.

המצוקה העמוקה של הסובלים מהבעיה אינה נובעת רק מהריח הרע שרודף אותם, אלא גם מהסטיגמה שהשתרשה סביב תופעת ריח הפה וקשרה אותה בהרגלים היגיינים לא נאותים: הזנחת השיניים, עישון, אכילה מופרזת, ולמעשה הטילה את האשמה העיקרית בריח הפה על האנשים שסובלים ממנה, כאילו הם אלה אשר גרמו לבעיה; סטיגמה זו אינה בהכרח נכונה, שכן ריח פה נובע פעמים רבות מגורמים שאינם בשליטת הסובלים מהבעיה.

הצטברות האוכל

תופעה של ריח פה כרוני (הליטוזיס) מתייחסת לריח פה חזק וקבוע ולא לריח פה רע ודביק, שלעיתים חשים בו בעת יקיצה בבוקר או לאחר אכילת שום או בצל. אנשים אשר סובלים מריח פה כרוני יחושו באי הנעימות של הריח כל עת ולא רק במצבים מסויימים.

קיימות מגוון סיבות להתפתחותה של הליטוזיס, החל מדלקות חניכיים ועד סינוסיטיס דרך אלרגיה למזון, בעיות קיבה ועד סכרת ולעיתים תולים את האשמה גם בגורם התורשתי. פעמים רבות, התופעה מחריפה בשל עישון, העלאה במשקל וחורים בשיניים. אולם, הסיבה הנפוצה ביותר לתופעה היא הצטברות כמויות גדולות של אוכל בחורי השקדים. ישנם אנשים שיש להם חורים קטנים מדי בשקדים ולכן, כמויות האוכל אינן מסוגלות להשתחרר מתוך החורים ולמעשה, הצטברות האוכל היא זו שגורמת לריח הרע מהפה או לבאשת פה, הליטוזיס.

הסובלים מהתופעה משתמשים בכל עת בתרסיס ריחני או שוטפים היטב את החיך במי פה, ומגיעים לטיפול קבוע אצל רופא השיניים ולמרות הכל, חשים בריח פה לא נעים או במקרה אחר - לא מודעים לכך.

כיווץ החורים

טיפול להפחתת ריח הפה עושה שימוש בגלי רדיו. הטיפול מיועד לאנשים שאובחנו כסובלים מריח פה, כתוצאה מהצטברות שאריות אוכל בחורי השקדים. בעזרת אבחון פשוט בקליניקה ניתן לבדוק את המצב. הרופא המטפל לוחץ על השקדים ואם יוצאת משם כמות גדולה של אוכל, סימן שהבעיה קשורה בהצטברות השאריות וניתן לטפל בה בגלי רדיו. מדובר בטיפול קצר שלא מצריך כלל אשפוז ומתבצע על ידי רופא מומחה. בעת הרדמה מקומית צורבים את השקדים ומכווצים את החורים, כך ששאריות אוכל לא יוכלו להצטבר בהם. לאחר הטיפול ישנה אפשרות שיהיו כאבים קלים הדומים לכאבים בעת אנגינה, במשך מספר ימים, אך לאחר מכן ניתן לחזור לשגרה. היתרון של הטיפול בגלי רדיו הוא שמדובר בטיפול פשוט ובעל שיעור הצלחה גבוה יחסית.

לפרטים נוספים - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום