איכות השינה משפיעה על המשקל

(0)
לדרג

האם הפרעות שינה בילדות מעידות על סיכון מוגבר להשמנת-יתר בצעירים? מחקר חדש, ראשון מסוגו, מוכיח כי התשובה היא חיובית

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש, שפורסם ב-American Journal of Epidemiology, עולה כי הפרעות שינה בגילאי 2-4 שנים קשורות בסיכון מוגבר להשמנת-יתר בבגרות מוקדמת. משך שינה קצר יותר במבוגרים נקשר עם סיכון מוגבר להשמנת-יתר, תמותה מכלל הסיבות ותמותה קרדיווסקולרית, אך עד כה לא נערכו מחקרים להערכת ההשפעות ארוכות-הטווח של הפרעות שינה בילדות, על השמנת-יתר בשלב מאוחר יותר.

החוקרים בחנו את הקשר האפשרי בין הפרעות שינה בילדות והשמנת-יתר בגיל 21 בקבוצה של 2,494 משתתפים, שנולדו בשנים 1981-1983.

החוקרים מצאו קשר בין תדירות מוגברת של הפרעות שינה, שדווחו על ידי האמהות, בגילאי 2-4 שנים (אך לא בגיל שישה חודשים), ובין מדדי BMI גבוהים יותר בגיל 21. בדומה, שכיחות עודף משקל והשמנת-יתר בגיל 21 עלתה עם עליה בתדירות הפרעות שינה בגיל 2-4 שנים.

הפרעות שינה בגיל צעיר הביאו לעליה של 90% בסיכון להשמנת-יתר במבוגרים-צעירים. קשר זה היה בלתי-תלוי בפקטורים מתווכים, ונשמרו גם לאחר תקנון לגיל, מין, גיל אם, מצב נפשי של האם, מדדי BMI של האם, הרגלי תזונה בגיל ההתבגרות, ארוחות משפחתיות והרגלי צפייה בטלוויזיה בגיל ההתבגרות.

המחקר מספק עדויות נוספות לקשר האפשרי בין שינה מעטה בגיל ילדות ובין סיכון מוגבר להשמנת-יתר בגיל בגרות מוקדמת. עם זאת, עדיין לא ברור אם הקשר בילדים תלוי במשך השינה או בהפרעות שינה מסוג אחר.

מקור: Am J Epidemiol. 2007;166:1368-1373

לידיעה במדסקייפ - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום חיך ושפה שסועים, הפרעות דיבור ובליעה, נחרה ודום נשימה בשינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום