צרכנות רפואית מס' 117

(0)
לדרג

עדכון צרכני: מרכז לטיפול בחולי סוכרת, תוסף תזונה טבעי לגיל המעבר, חיסון ה"רוטריקס" ב-50% הנחה וטכניקות הרמת חזה

מאת: מערכת zap doctors
מרכז לטיפול וחקר הסוכרת

מרכז חדש וייחודי מסוגו לטיפול ולחקר הסוכרת ע"ש בלדריג'י, נפתח לאחרונה במרכז הרפואי צאנז בבית החולים לניאדו, נתניה. המרכז מעניק מענה מקצועי מרוכז, תחת קורת גג אחת, לצרכיו של המטופל הסוכרתי מבחינה רפואית, פיזית ונפשית.

"איזון המטופל הסוכרתי והורדת שכיחות הופעת סיבוכי הסוכרת מהווים אתגר טיפולי למטופל ולצוות", אומרת מנהלת המרכז, שרה פרקש. לדבריה, "שיתוף הפעולה בין אנשי הצוות המטפל וגישה טיפולית אחידה, תוך מעורבות המטופל בתהליך, תורמים להצלחה ולהשגת המטרות".

במרכז מטופלים חולי סוכרת מאובחנים (ילדים, מבוגרים ונשים בהריון) וכן חולים במצבי טרום-סוכרת, הנמצאים בסכנה לפתח סוכרת בעתיד. החולים הללו מקבלים במרכז החדש מענה מקצועי מרוכז לצרכיהם, בכל הקשור בטיפול ובאיזון הסוכרת: שירותיים רפואיים, שירותי הדרכה ושירותי תמיכה נפשית.

ד"ר מרק ניבן, מנהל יחידת אנדוקרינולוגיה וסוכרת והמנהל הרפואי במרכז לסוכרת, מסביר, כי מחלת הסוכרת שכיחה באוכלוסייה, ומערבת מערכות רבות ממערכות הגוף. "קבלת תמונה שלמה לגבי מצבו של המטופל הסוכרתי, מבחינת כל המערכות, חיונית בבניית תוכנית טיפול מותאמת ואישית, המובילה להצלחה בהשגת מטרות הטיפול העומדות בפנינו".

במהלך הביקור במרכז, עובר המטופל תהליך אבחון אצל מספר רופאים (עיניים, כלי דם, נפרולוג, קרדיולוג, אורתופד ועוד), לצורך קביעת מהלך התקדמות המחלה ומקבל הדרכה מפורטת לגבי אורח חיים, ניהול הטיפול העצמי והמלצות לטיפול. כל הפגישות, הבדיקות והייעוצים מתועדים במערכת מידע ממוחשבת, בעלת בסיס נתונים המאפשר בקרה יעילה, דיווח מרחוק ויכולת ניצול הנתונים למחקרים.

שירותים נוספים הקיימים במרכז: פדיקור רפואי, מבחר שיטות לטיפול בפצעים, ניתוח ציפורן חודרנית, מגוון ניתוחים בבעיות כלי דם ובניית מדרסים. בנוסף, במרכז פועלת יחידת מחקר, שמטרתה לקדם את הטיפול במחלת הסוכרת בתחום הרפואי ובתחום הסיעודי.

תוסף תזונה לגיל המעבר

חברת טבע ישראל מעלה למדף תוסף תזונה טבעי חדש - פמארל. התוסף מיועד לנשים במצבים של חוסר אסטרוגוני בתקופת גיל המעבר. התוסף מביא להקלה בתסמיני גיל המעבר ומסייע בשיפור מסת העצם.

פמארל הינו מוצר חדשני, פרי פיתוח מדעי של חברת הביוטכנולוגיה הישראלית Se-cure Pharmaceuticals, המיוצר בסטנדרטים מחמירים ומגובה מחקרית. התוסף משווק בהצלחה ב-13 מדינות בעולם, וביניהן: ארה"ב, שוודיה ופינלנד.

במהלך תקופת גיל המעבר פוחת בהדרגה ייצור האסטרוגן (הורמון המין הנשי). הגוף אשר היה מורגל "לנוכחות" האסטרוגן, מגיב להעדר ההורמון בשינויים פיזיולוגים. שינויים אלו מתבטאים בתסמינים שונים ובהם - גלי חום, חוסר שקט, נדודי שינה, דיכאון, עצבנות, כאבי מפרקים, כאבי ראש ועוד. בנוסף, לתסמינים אלו, העלולים לפגוע באיכות החיים של האישה, גורם העדר האסטרוגן גם להעלאת השכיחות לבעיות בריאותיות עתידיות ובהן, הפחתת מסת העצם (אוסטופורוזיס), מחלות לב וכלי דם.

התוסף פועל במנגנון SERM -Selective Estrogen Receptor Modulator, שמשמעותו פעילות סלקטיבית על קולטני האסטרוגן. החומרים הפעילים בו הינם ממקור צמחי (Phyto) ובעלי השפעה חיובית על תסמיני גיל המעבר ורקמת השלד. במחקרים קליניים לא נמצאו השפעות שליליות על רקמת הרחם והשד, בניגוד לתכשירים שאינם פועלים במנגנון סלקטיבי.

ממחקרים שנערכו נמצא, כי הטיפול יעיל בקרב כ-75% מהמטופלות, בדומה לשיעור ההצלחה של תרופות אחרות בתחום. עוד נמצא, כי בנוסף לפעילותו בהקלת תסמיני גיל המעבר, מסייע התוסף בבניית מסת עצם וניכר כי הוא יעיל כטיפול מונע לאוסטאופורוזיס.

פרופ' אנדראה גנזאני, נשיא האיגוד הבינלאומי לאנדוקרינולוגיה גניקולוגית, ציין בכנס הגניקולוגי האירופאי שהתקיים בפריז לאחרונה, כי התוסף הינו מוצר חדשני העונה על הקריטריונים של טיפול סלקטיבי. בנוסף, הוא מהווה אופציה טיפולית חדשה המספקת את האפקטיביות הנדרשת להקלה על תסמיני גיל המעבר והגנה על העצם למניעת אוסטאופורוזיס.

ניתן לרכוש אריזת הכוללת 60 קפסולות לטיפול חודשי, בעלות של 159.90 ש'. ניתן להשיג בבתי המרקחת וברשתות הפארם ללא צורך במרשם רופא.

חיסון ה"רוטריקס" ב-50%

נגיף הרוטה תוקף כ-95% מהילדים עד גיל 5. הנגיף הינו גורם ויראלי מוביל בגרימת שלשולים והקאות בתינוקות ובילדים קטנים, הנמשכים מספר ימים ועלולים להוביל להתייבשות חמורה; אם לא ניתן טיפול מהיר ונאות, ניתן למות כתוצאה ממנו.

קופ"ח מאוחדת מציעה למבוטחי ביטוח משלים "עדיף" את חיסון ה"רוטריקס" (Rotarix), הניתן בשתי מנות ב-50% הנחה - 486 ש"ח, במקום 972 ש"ח. דר' לדרמן, מנהל המחלקה לרפואה בקהילה, בקופ"ח מאוחדת, ציין כי "הקופה פעלה רבות להכנסת החיסון לסל התרופות בהנחה משמעותית, שיפור הניתן למבוטחי ביטוח משלים 'עדיף'. החיסון יעיל ובטוח למניעת המחלה ולהקטנה משמעותית של חומרתה והתפשטותה".

ממחקר שנערך ב-6 בתי חולים בארץ, עולה כי נגיף הרוטה גורם לכ-3,800 אשפוזים בשנה. הנגיף מדבק מאד ולכן קשה לשלוט על התפשטות המחלה, כאשר החיסון הינו האמצעי היחיד המוכר כיום.

ממחקרים קליניים שנערכו בלמעלה מ-60,000 תינוקות, עולה כי: חיסון ה"רוטריקס" מנע 96% ממקרי מחלת רוטה חמורה, כ-100% אשפוזים והוכיח יעילות של 90% במניעת המחלה מכל דרגת חומרה שהיא, כבר לאחר המנה הראשונה.

טכניקות הרמת חזה

כדי להתגבר על השפעת השילוב שבין כוח המשיכה והגנטיקה על החזה, מבצעים ניתוח הרמת חזה. ביצוע הניתוח נערך בטכניקות שונות, בהתאם למידת הצניחה של החזה. הפתרונות נעים בין צניחה קלה, בינונית וגדולה.

1. צניחה קלה - ניתנת לתיקון על ידי ניתוח הכרוך בצלקת זעירה סביב הפיטמה על גבול העטרה, לאחר מיקום מחודש של הפיטמה. במקרים מסוימים יש להקטין את המעטפת כדי ליצור תמיכה חדשה לרקמת השד המחזיקה אותו מלמטה בדומה לפעולת החזייה. כאן החתך הוא לא רק סביב ההילה, אלא גם בקפל התת-שדי ובקו המחבר את שניהם. שיטה זו מתאימה לנשים עם שד לא גדול ונפילה קלה בלבד, שרוצות לקבל מעט הרמה עם צורת שד טבעית, וניתן להשתמש בו בשתל בולט, רגיל או אנטומי.

2. בצניחה בינונית מבצעים הרמה דרך הפיטמה בשילוב צלקת אורכית. בנוסף לחתך סביב העטרה, מבצעים גם חתך בין הפיטמה לקפל התת שדי. זו שיטת ההרמה הנפוצה ביותר ומתאימה לרוב הנשים; גם כאן ניתן להחדיר שתל.

3. בצניחה גדולה מעצבים לא רק את רקמת השד אלא גם את עור השד להשגת תמיכה מרבית. שיטת הרמה זו דומה לקודמת רק שהיא מוסיפה צלקת תת שדית.

יש דמיון בין שיטות הניתוח להרמת חזה ולהקטנתו, אלא שבהקטנה מרחיקים את עודף העור ורקמת השד המיותרים, בעוד שבניתוח ההרמה מסתפקים בהרחקת עודף העור בלבד. אין אפשרות להרים חזה קטן ונפול על-ידי הכנסת שתל סיליקון בלבד. התוצאה תהיה חזה מוגדל עם פיטמה הנוטה כלפי מטה; במקרים כאלו יש לשלב הרמה והגדלה באותו ניתוח.

לפרטים נוספים - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת, בפורום גיל המעבר בשיתוף האגודה לקידום בריאות נשים, בפורום רפואת ילדים ובפורום ניתוחי חזה פלסטיים: בשיתוף עם פרופורציה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום