חלב מפחית את הסיכון למחלות

(0)
לדרג

אוהבים לשתות חלב? מחקרים חדשים מראים, כי מוצרי חלב מפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ובסוכרת

מאת: מערכת zap doctors

הקשר בין תזונה נכונה ובריאות תקינה נחקר רבות; גם לגבי מוצרי חלב היו מחקרים רבים שתמכו או דחו את הטענה של חשיבותו הרבה של סידן לגופנו. שני מחקרים חדשים שהתפרסמו לאחרונה מוכיחים, כי צריכת מוצרי חלב משפיעה על הסיכוי לסוכרת מסוג 2 (סוכרת שאינה תלויה באינסולין) אצל נשים, אך גם על הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס והרקטום אצל גברים.

במחקר שנערך ברחבי העולם והתפרסם בכתב העת היוקרתי American Journal of Epidemiology עקבו החוקרים במשך 3 שנים אחר צריכת סידן ומוצרי חלב של כ-86,000 גברים ו-105,000 נשים. החוקרים מצאו, כי הסיכון לחלות בסרטן מעי הגס פוחת אצל גברים ונשים הצורכים מוצרי חלב (סיכון פחת ב-30%-35% באלו שצרכו את כמות הסידן ומוצרי החלב הגבוהה ביותר). תוצאות אלו תומכות בהשערה הטוענת, כי לחלב ומוצריו אפקט מגן בפני סרטן מעי גס ורקטום.

סיכון מופחת למחלות

מחקר נוסף שנחשף לאחרונה בהקשר צריכת מוצרי חלב הוא בנושא הקשר שבין תזונה לסוכרת מסוג 2. תוצאות המחקר שפורסמו בכתב העת הרפואי המוביל Care Diabetes מצביעות באופן ברור על כך שדיאטה הכוללת מוצרי חלב מפחיתה את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2 אצל נשים. במחקר שנערך בבוסטון נאספו נתונים של 37,183 נשים במשך 10 שנים. במהלך המחקר חילקו את הנשים לחמש קבוצות מבחינת צריכת מוצרי חלב. לאחר מכן השוו החוקרים את הסיכון לסוכרת בין קבוצת הנשים שצרכו הכי הרבה מוצרי חלב, לעומת הסיכון לסוכרת בקבוצת הנשים שצריכת החלב שלהן הייתה נמוכה ביותר. תוצאות המחקר הראו, כי נשים שצרכו את כמות מוצרי החלב הגדולה ביותר (3 מנות ומעלה) היו בסיכון מופחת של 21% לפתח סוכרת.

תוצאות אלו מתפרסמות לאחר תקופה ארוכה בה התפרסמו בספרות המדעית מחקרים רבים המצביעים על הקשר בין צריכת מוצרי חלב לסיכון מופחת לחלות באוסטיאופורוזיס, יתר לחץ דם, אבני כליה, שיגדון, סוגי סרטן שונים והשמנה.

^^כמה חלב מומלץ לצרוך?^^

בינואר 2005 עודכנו ההנחיות התזונתיות על-ידי משרד החקלאות האמריקני. ההנחיות מבוססות על מחקרים והן משמשות תוכנית מעשית להשגת בריאות טובה ומניעת מחלות כרוניות באמצעות תזונה מגוונת ופעילות גופנית. על פי ההנחיות האמריקניות, מומלץ (לילדים מעל גיל 8) לצרוך שלוש מנות חלב ליום לפחות, או שווה ערך מקבוצת החלב, כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה. מעבר להגדלת הכמות, בהשוואה להמלצות הקודמות, ההנחיות החדשות מתייחסות לראשונה אל מוצרי החלב כאל נכס תזונתי שיש בכוחו לשפר את כלל התזונה והבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום