רק בישראל: רפואה לעשירים

(0)
לדרג

פרסום רחב היקף מגלה: ההוצאה הלאומית לבריאות בישראל נמוכה ביחס למדינות ה-OECD. שיעור המיטות הכלליות בישראל נמוך במיוחד

מאת: מערכת zap doctors

עדות נוספת לפיחות במעמדה של הרפואה הציבורית בישראל: שיעור המימון הפרטי של ההוצאה הלאומית לבריאות בישראל הוא מהגבוהים במדינות ה-OECD (המפותחות בעולם), והוא מצוי במגמת עלייה. כך עולה מפרסום חדש של משרד הבריאות אשר משווה את מדינת ישראל ל-30 מדינות החברות בארגון ה-OECD בשנים 1970-2005 (ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, בריטניה, איטליה, גרמניה, צרפת, ספרד, יפן, קוריאה הן מהמדינות הבולטות בארגון).

הפרסום שנערך ע"י גבי בן נון וניר קידר מהאגף לכלכלה וביטוח בריאות, משווה את מדינת ישראל למדינות ה-OECD בלמעלה מ-30 אינדיקטורים שונים הקשורים למערכת הבריאות.

"ישנם כיום יותר ויותר שירותי בריאות שאספקתם מותנית בתשלום, מה שפוגע בעיקר בשכבות סוציו כלכליות נמוכות", כך אמר גבי בן נון, סמנכ"ל לכלכלה וביטוח בריאות ואחד מעורכי הפרסום.

עוד עולה מהפרסום כי ההוצאה הלאומית לבריאות בישראל נמוכה ביחס למדינות ה-OECD. למול המגמה העולמית המצביעה על עלייה באחוז ההוצאה לבריאות, שיעור ההוצאה הלאומית לבריאות בישראל מצוי במגמת ירידה.

מהפרסום עולה גם ששיעור המיטות הכלליות בישראל הוא בין הנמוכים ביותר (לפני מכסיקו וטורקיה בלבד) בקרב מדינות ה-OECD.

^^ממצאים מרכזיים נוספים:^^

אחוז התפוסה של המיטות הכלליות בישראל הוא הגבוה ביותר בקרב מדינות ה-OECD ועומד על 96%.

שיעור הרופאים לנפש בישראל מצוי במקום גבוה, אך נמצא במגמת ירידה. שיעור האחיות לאלף נפש בישראל הוא מהנמוכים מבין המדינות הנסקרות.

תוחלת החיים של הגברים בישראל נמצאת במקום ה-11 בקרב מדינות ה-OECD, לעומת מקום 20 אצל הנשים.

האוכלוסייה בישראל היא מהצעירות ביותר בקרב מדינות ה-OECD.

בואו לדבר על זה בפורום סל תרופות - עדכונים ותמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום