על סוכרת ויתר לחץ דם

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה: הסיכון לפתח סוכרת עולה בחולים עם יתר לחץ דם והיפרטרופיה של חדר שמאל

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של Hypertension, עולה כי למטופלים עם יתר לחץ דם ועדות ממושכת בבדיקת א.ק.ג. להיפרטרופיה של חדר שמאל (LVH) יש סיכון מוגבר לפתח סוכרת.

מטופלים עם יתר לחץ ודם ועדות ל-LVH בא.ק.ג. (ECG LVH), כאשר ה-LVH לא עובר רגרסיה עם טיפול להורדת לחץ הדם, נמצאים בסיכון מוגבר לפתח סוכרת חדשה (כמו גם בסיכון מוגבר לתמותה קרדיווסקולרית, אוטם לב, שבץ, פרפור עליות ואי ספיקת לב חדשה, בהתבסס על מחקרים אחרים).

בנוסף למעקב אחר התגובה של לחץ הדם לטיפול להורדת לחץ דם, על הרופאים לשקול לעקוב אחר התגובה של ECG LVH לטיפול כדי להעריך טוב יותר את הסיכון במטופלים שלהם הסובלים מיתר לחץ דם.

במחקר נמצא כי למטופלים עם היעלמות או היעדר ממושך של ECG LVH במהלך טיפול להורדת לחץ דם יש היארעות נמוכה ב-38% של הופעה חדשה של סוכרת בהשוואה למטופלים עם ECG LVH ממושך.

הסיכון המוגבר לפתח סוכרת במטופלים עם ECG LVH הנמשך גם במהלך טיפול, נשאר גם לאחר תקנון למתן של losartan או atenolol, להיסטוריה של טיפול קודם להורדת לחץ דם, לניקוד סיכון פרמינגהם בנקודת התחלה ולרמות סוכר ו-HDL בדם, BMI ולגורמי סיכון אחרים עבור סוכרת.

בדיקת הא.ק.ג. הפשוטה, הזמינה והלא יקרה היא סמן חזק ולא פולשני של סיכון, כאשר משמש בהערכות סדרתיות של מטופלים. במחקר LIFE, החוקרים העריכו ECG LVH לאחר 6 חודשים ולאחר מכן כל שנה. נראה כי זו גישה הגיונית כד שיבוצעו מחקרים נוספים, שיבדקו את האינטרוול האופטימאלי לביצוע הערכה זו.

במאמר מערכת, שהגיב על המחקר, נכתב כי המחקר מרחיב את הידע והבנת החשיבות של הפיכת LVH, תוך שהוא מצביע על האפקטים המטבוליים החיוביים של רגרסיית LVH הנוצרת כתוצאה מטיפול להורדת לחץ דם.

תצפיות מהמחקר הנוכחי יעזרו לסלול את הדרך לביצוע מחקרים נוספים, שיבדקו את הפוטנציאל של רגרסיית LVH במניעת התפתחות סוכרת ואת המנגנונים השוכנים בבסיס תהליך זה.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום