האלימות גואה: שני רופאים הותקפו

(0)
לדרג

שני רופאים הותקפו באסף הרופא ובשיבא. יו"ר ההסתדרות הרפואית בתגובה: הממשלה מעבירה לציבור מסר שדמם של הרופאים הפקר

מאת: מערכת zap doctors

שני מקרי אלימות נוספים ארעו הבוקר (חמישי) נגד רופאים בבתי החולים אסף הרופא ושיבא.

בביה"ח אסף הרופא הותקף רופא בשעה 4 לפנות בוקר על ידי מטופל ובן משפחתו, ששהו במיון כשעתיים לפני האירוע האלים וצעקו על הצוות הרפואי שיזרזו את הטיפול בחולה.

כעבור שעתיים חזרו השניים; קרוב המשפחה צעק ודרש מהצוות הרפואי שייתנו לחולה משככי כאבים או תרופת הרגעה (על פי הידוע, החולה כנראה היה מסומם). בזמן שהצוות שקל איזה טיפול לתת למטופל, תפס בן המשפחה את הרופא בצוואר, זרק אותו לרצפה והמשיך לגדפו. בזמן זה, קם המטופל ממיטתו, תלש את העירוי, קילל וחבט במדפים ובציוד שבחדר המיון.

מספר מאבטחים של ביה"ח הגיעו באופן מיידי למקום וניסו להשתלט עליו. כעבור כחצי שעה הגיעה משטרה והוגשה תלונה. המטופל עדיין במיון והתוקף נמצא במעצר.

במקרה נוסף הותקף הבוקר סגן מנהל מחלקת פה ולסת בתל השומר. בשעה שבדק חולה במרפאה, פרצו לחדר חולה אחרת ואחיה שלא היו מוכנים להמתין לסוף הבדיקה. למרות בקשתו של הרופא להניח לו לסיים את הבדיקה שהוא מבצע, דחף אחיה של החולה את הרופא וירק עליו. בצאתו מהחדר זרק חפצים על אחות שעבדה במרפאה.

ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית, קרא לחברי הכנסת לגלות אחריות לאומית ולפעול מיידית להחמרת הענישה לעבריינים התוקפים סגל רפואי.

הוא הביע צער על כך שהממשלה הפילה רק אתמול הצעת חוק של ח"כ חיים אורון שעלתה בקריאה טרומית, לפיה יוטל עונש מינימום של שישה חודשי מאסר על תוקפי אנשי צוות רפואי. לדבריו, אילו הצעת החוק היתה מתקבלת, הממשלה והכנסת היו שולחים מסר מרתיע לעברייני אלימות. בנוסף, אמר כי בדחיית הצעת החוק, הממשלה מעבירה לציבור מסר שדמם של הרופאים הפקר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום