קטרקט ודרכי טיפול

(0)
לדרג

טיפול חדש מאפשר לתקן את הראייה ע"י החלפת העדשה העכורה בעדשה מלאכותית המותאמת לצורכי המטופל. הקץ למשקפי הקריאה

מאת: מערכת zap doctors
מהו קטרקט?

קטרקט (בעברית ירוד) הוא מצב שבו העדשה השקופה של העין נעשית עכורה. הראייה מטשטשת וחדות הראייה נפגמת באופן הדרגתי. הקטרקט מופיע בדרך כלל בגיל מבוגר.

לראות טוב יותר, ברור יותר וחד יותר

הטכנולוגיה המודרנית הפכה את הטיפול בקטרקט לניתוח שאינו מצריך אשפוז. הצלחת הניתוח תלויה ברמה רפואית גבוהה ובמכשור מתקדם העומד לרשות המנתחים.

אפשרויות הטיפול

משקפיים עשויים לספק פתרון זמני בשלבים הראשונים של הופעת הקטרקט. הטיפול היחיד המאפשר לתקן את הראייה הוא החלפת העדשה העכורה בעדשה מלאכותית המותאמת לצורכי המטופל.

מולטי קטרקט - הקץ למשקפי הקריאה

לראשונה בישראל מתבצע ניתוח מתקדם בו מושתלת עדשה ייחודית, הפוטרת מהצורך במשקפיים לרחוק ולקרוב. העדשות התוך-עיניות, מסוג ReSTOR ו-ReZoom, מאפשרות מיקוד וראייה מולטי-פוקאלית ועל כן, לאחר ניתוח הקטרקט, תוכל להסיר גם את משקפי הקריאה שלך.

מתי כדאי לטפל?

לרוב לא מדובר בניתוח חירום. הרופא ימליץ לנתח לפני אובדן מוחלט של כושר הראייה, לאחר בירור יסודי של מצבו הרפואי של החולה.

ייעוץ ראשוני

בייעוץ הראשוני מבררים את המצב הבריאותי של החולה ובודקים בעיקר את עיניו. הרופא מתאים את מידות העדשה המלאכותית בהתאמה לנתוניו של החולה.

מהלך הטיפול

לפני הניתוח מרדימים את העין בהרדמה מקומית באמצעות טיפות עיניים. בחדר הניתוח נמצא רופא מרדים שעוקב אחר שלומו של המטופל. מכשיר אולטרה-סאונד זעיר מסיר את העדשה העכורה דרך פתח זעיר. העדשה המלאכותית החדשה מחליפה את העדשה הטבעית ונשארת בעין לצמיתות. שיטת זו משפרת את הראייה בזמן קצר.

הניתוח נמשך כשעה, אין צורך באשפוז והחזרה לשגרה מידית. אחוזי ההצלחה של הטיפול בשיטה הזאת גבוהים, הודות לטכנולוגיה המתקדמת, לניסיון הרב של הרופאים המומחים ושל הצוות המיומן.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות העין.

הכתבה פורסמה באדיבות רשת "עיניים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום