תוצאות מעודדות לחיסון נגד מלריה

(0)
לדרג

מדענים הביעו שביעות רצון מתוצאות מוקדמות של ניסוי, שבדק את יעילותו של חיסון חדש נגד מלריה בתינוקות אפריקאים

מאת: מקור: BBC

האם חייהם של פעוטות רבים ביבשת השחורה יינצלו בזכות חיסון חדש נגד מלריה? בדיקות חדשות הראו כי חיסון שניתן לתינוקות אפריקאים הגן עליהם מפני המחלה.

נתוני המחקר, שפורסמו בכתב העת Lancet, מגדילים את הסיכוי לפיתוח חיסון כנגד אחת המחלות הקטלניות ביותר בעולם השלישי. יצוין כי כל 30 שניות מת ילד אפריקאי ממלריה, ובממוצע כמיליון בשנה.

הדגם של החיסון, שהיה תחת פיתוח וניסויים במשך עשרים השנים האחרונות, נבדק עתה בתינוקות אפריקאים - קבוצת הגיל הפגיעה ביותר.

^^מרחב המדגם וממצאים^^

המחקר היה קטן באופן יחסי וכלל 214 פעוטות במוזמביק. מדובר בתוצאות ראשוניות, לכן יש לפרש את הממצאים בצורה זהירה.

בתום שלושה חודשים מרגע קבלת החיסון התברר כי 65 אחוזים מהילדים היו תחת סיכון נמוך יותר להידבק במלריה, מאשר ילדים בקבוצת ביקורת שלא קיבלו את החיסון.

כריסטיאן לוק, מי שניהל את המחקר, אמר: "התוצאות הללו מספקות אור ירוק נוסף המאפשר לנו לעבור לשלב השלישי במחקר אודות החיסון הזה".

ואכן, הניסוי יימשך בשנה הבאה בעשרה מוקדים נוספים לאורך הסהרה ויכלול 10,000 ילדים. אם הניסוי יצליח, החיסון יקבל רשיון רפואי בשנת 2011.

המלריה, הכוללת ארבעה זנים, נחשבת למחלה הזיהומית מספר אחת בעולם ונגרמת על-ידי עקיצה של יתושים, בעיקר בשעות החשיכה. היתושים מעבירים את טפילי המלריה מאדם חולה לאדם בריא. המחלה מתבטאת בחום גבוה, צמרמורת והרגשה כללית רעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום