מדור טיפים מס' 75

(0)
לדרג

טיפים לדרכי התמודדות של חולי סוכרת במקום עבודתם והנחיות למניעת שפשפת. דוקטורס מציג את כל ההמלצות הנחוצות

מאת: מערכת zap doctors
חולה סוכרת במקום העבודה

בישראל חיים כ-400 אלף חולי סוכרת ורובם נמצאים במעגל העבודה במשק. חולים אלו מתמודדים מדי יום ביומו בדילמות שכמעט לא נוגעות לעובדים הבריאים: מתי בדיוק לאכול את ארוחת הצהריים על מנת לאפשר לאינסולין לעבוד, איך לתכנן את הישיבות בהתאם להזרקה ומה לעשות במקרה של התקף היפוגליקמיה. סוכרת יכולה להיות מחלה מגבילה מאד עבור אנשים עובדים, אך ניתן גם לשלוט בה ואף לנהל עימה קריירה עניפה.

^^טיפים לשמירה על איזון הסוכרת בשילוב קריירה:^^

החלט למי לספר על מחלתך - חולי סוכרת רבים מתביישים במחלתם ולא רוצים שכל עובדי המשרד ידעו על כך. למרות זאת, מומלץ מאד לספר לפחות למספר עמיתים לעבודה על המחלה, כך שאם תזדקקו לטיפול רפואי דחוף, העמיתים ידעו לומר ממה אתם סובלים.

רשום את המידע הרפואי ודאג שהוא יהיה עליך במהלך היום - אפשר לקבל מהרופא הצהרה המסבירה על כך שאתה חולה סוכרת או לכתוב בעצמך. את המכתב העבר למחלקת משאבי אנוש ולמנהל הממונה עליך, כך שידעו כיצד להתמודד במידה שתכנס להתקף היפוגליקמיה. כמו כן, הצטייד בכרטיס שיהיה תמיד על גופך בו יצויין באיזה סוג אינסולין אתה משתמש, מתי אתה נוהג להזריקו ובאילו מינונים.

היה הפרקליט של עצמך - מרפאות סוכרת מבצעות פעמים רבות הדרכות על מחלת הסוכרת. הצע למקום העבודה שלך לבצע הדרכה כזו לעובדים על מנת להפחית את החשש מהמחלה. במידה שלא מצאת מדריך כזה, בצע את ההדרכה בעצמך.

אל תנצל את המערכת - למרבה הצער ישנם חולי סוכרת המנצלים את מצבם הבריאותי על מנת לקבל יותר ימי מחלה וחופש ללא הצדקה; צעד כזה מוציא שם רע לחולי הסוכרת שנתפסים כמוגבלים. שמור את ימי המחלה לתקופות שבאמת תצטרך אותם.

תכנן קדימה - חולה סוכרת שומר על דיאטה מסוימת ופעמים רבות נאלץ לאכול בשעות קבועות, בייחוד כאשר הוא מטופל באינסולין. כיום באמצעות אינסולינים ארוכי הטווח, המספקים רמת אינסולין בסיסית ל-24 שעות, ישנה גמישות גבוהה יותר לחולה וניתן לתכנן את היום על פי הצרכים ולא על פי האינסולין, ללא חשש למצבי היפר או היפוגליקמיה.

הצטייד תמיד במד גלוקוז - מד הגלוקוז חיוני לבדיקת רמות הסוכר בדם, והוא יכול לסייע להבחין במצבים של ירידת או עליית סוכר.

המנע עד כמה שניתן ממצבי לחץ ומתח קיצוניים, ובמידה שהם מתרחשים בדוק את רמות הסוכר - ללחץ ומתח השפעה משמעותית על רמות הסוכר בדם, על כן עדיף להימנע מהם. במידה שלא ניתן, כדאי לבצע בדיקות ניטור סוכר בתדירות רבה יותר בזמני מתח ולחץ.

שמור על הסוכרת מאוזנת - הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות על מנת להישאר יעילים בעבודה הוא להיות בריאים. אל תיתן לסוכרת שלך לצאת משליטה עד שתגיע למצב שאינך יכול לעבוד. חולה סוכרת צריך לשאוף למצב שבו ההמוגלובין A1C יהיה 7 ומטה.

ד"ר ארווין שטרן הוא מנהל מרפאת סוכרת בשירותי בריאות כללית.

מניעת שפשפת

תופעת השפשפות מוכרת לכולנו; בין אם אנחנו חיילים, רוכבי אופניים, או מטיילים, תופעה זו פוגעת בשגרת היום של הסובלים ממנה ומכבידה על המשך הפעילות השוטפת. שפשפת הינה גירוי במפשעה או באזורי קיפולי גוף אחרים הנגרמים בעקבות חום, לחות וחיכוך. התופעה נפוצה יותר בחודשי הקיץ, אולם בעונת החורף אנו עלולים להירטב וכתוצאה מהרטיבות הבגדים נהיים צמודים וכך נגרם חיכוך מיותר, והתוצאה - שפשפת.

^^ניתן להבדיל בין שלושה סוגים של שפשפת:^^

שפשפת מכנית (ללא פטוגן) - שפשפת זו נגרמת בעיקר עקב גירוי, חיכוך, חום, לחות חומציות לא תקינה, היגיינה ירודה וכ"ו.

ברוב המקרים החמרה של שפשפת מכנית תוביל ל-Tinea, בליווי מרכיב פטרייתי.

שפשפת על רקע פטריית קנדידה - בדרך כלל נראה שיש תופעת קנדידה מפושטת במקומות נוספים ותתכן גם קנדידה פנימית סומאתית. מראה השפשפת אדום בוהק, נוצץ ומבריק.

^^טיפים למניעת שפשפת:^^

להקדים תרופה למכה ולמנוע שפשפות - במידה וידוע על רגישות ספציפית לשפשפות או פטריות מומלץ למרוח קרם למניעת שפשפות עוד לפני הפעילות הגופנית (כדוגמת רכיבה על האופניים.

מומלץ ואף רצוי ללבוש בגדי כותנה רכים, ועל ידי כך לאפשר לגוף "לנשום".

מומלץ ללבוש בגדים במידה הנכונה - בגדים צמודים או רחבים מידי עלולים לגרום לחיכוך של העור ולהגביר את הסיכוי לתופעה.

רצוי להימנע מסביבה לחה ולייבש עד כמה שניתן את האזור הנגוע.

רצוי בכל הזדמנות שניתן להתקלח ולאוורר (לייבש) את אזור ובכך להבטיח שהעור יהיה יבש ונקי.

מומלץ להשתמש בסבונים עם חומציות מאוזנת PH המכילים חומרים היפואלרגניים, וחומרים טבעיים שיכולים להקל ואף להביא לפתרון.

מומלץ להשתמש בקרמים המשלבים אלמנטים טיפוליים ומניעתיים גם יחד ובכך להבטיח את יעילותם.

ברמה התזונתית מומלץ להרבות בשתייה, צריכת תוספי מזון וחומרים נוגדי חמצון מרוכזים וחומציות שומן חיוניות כגון פשתן.

המלצות למשחות ברפואה הנטורופטית: ג'לים, קרמים וסרומים, בשילוב חומרים פעילים על בסיס מיצוי צמחי מרפא בעלי מרכיבים פעילים או שמנים ארומטיים ותרכובות הומיאופתיות. החומרים הפופולריים לטיפול בשפשפות ופטריות הינם: סוגים שונים של צמח הלוונדר, סוגים שונים של טיטרי (עץ התה), סוגים שונים של צמח הבזיליקום וצמחים ממשפחת הפוליגונום. בנוסף ניתן לעשות טיפול מקומי על ידי שטיפות במי קמומיל, מי אכילאה ולוונדר להקלה והרגעה מיידית.

שמחה דגן היא נטורופטית במורז צמחי מרפא.

לרכישת הפריט - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת ובפורום נטורופתיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום