טיפולים וניתוחים אסתטיים בגברים

(0)
לדרג

כרבע מהניתוחים הפלסטיים בישראל מתבצעים בגברים. מסתבר שהמאצ'ו הישראלי כבר לא מתבייש לעבור מתיחת פנים או להזריק 'בוטוקס'

מאת: נעם שדה

"אצל הבוס הקודם שלי, אם היה בא אליו גבר ומבקש לעבור ניתוח לצרכים אסתטיים - הוא היה שולח אותו קודם כל לפסיכיאטר, כדי לקבל אישור שאין לו הפרעה כזו או אחרת", מספר ד"ר יהודה אולמן, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ואסתטית ברמב"ם. אך כיום, בפרוזדור של מרפאת הרפואה האסתטית, כבר ממש לא מתרגשים מגבר המבקש להקטין את האף, להזריק קצת בוטוקס במצח או לשאוב שומן מהמותן.

נכון להיום, 10%-15% מכלל הניתוחים האסתטיים מתבצעים בגברים. אם נוריד מהסטטיסטיקה הזו את הניתוח הפופולארי ביותר והרלוונטי לנשים בלבד - הגדלת חזה, הרי שנתח המטופלים הגברים גדול אפילו יותר: בניתוחי אף ,לדוגמא, 30% מהמנותחים הם גברים, בניתוחי אוזניים 40%-50% גברים, עפעפיים - 30% גברים, ואנחנו מדברים כאן על הגבר הישראלי, המאצ'ו.

הטיפולים והניתוחים האסתטיים הפכו לשוק תחרותי מאוד, המגלגל בישראל כ-60 מיליון דולר בשנה. ההוצאה הממוצעת של מטופל (גברים ונשים) עבור ניתוח פלסטי היא כ-4,300 דולר.

טיפולים האסתטיים נפוצים בקרב גברים

^^אף^^

ניתוח פופולארי אצל גברים בכל הגילאים. בניתוח מתקנים את השלד של האף, כאשר כל העבודה נעשית מתוך הנחיריים, מבפנים. לאחר הניתוח, העור נמתח על פי הצורה החדשה של האף. לפעמים, צריך לשלב בניתוח תיקון של מעברי האוויר, ואת זה עושה רופא אף אוזן גרון. ניתוח אף מתבצע בהרדמה מקומית עם חומר מרגיע, ואחרי שעה הולכים הביתה.

^^אוזניים^^

ניתוח פופולארי במיוחד אצל גברים, מאחר שלא ניתן להסתיר אוזניים בולטות בתספורת גברית קצרה או בגברים מתקרחים וקרחים. יש עליה גדולה בשיעור מנותחי אוזניים בקרב צעירים לפני צבא. הניתוח כולל עיצוב מחדש של הסחוס, שנותן את הצורה לאפרכסת האוזן. אצל רוב המטופלים (70%-80%) עושים זאת ללא חתכים, באמצעות השחלת חוטים מתחת לעור, דרך הסחוסים, וכך מצמידים את האוזן לצד הראש. בטכניקה הזאת לא נשארים חתכים וצלקות, וההחלמה קצרה יותר. במקרים אחרים, בהם צריך להוציא חלק של הסחוס, יש להוסיף גם חיתוך של סחוס וחלקי עור. ניתוח אוזניים מתבצע בהרדמה מקומית עם חומר מרגיע, ותוך שעה מסוף התהליך אפשר ללכת הביתה.

^^הרמת פנים/מתיחת פנים וצוואר^^

ניתוח שהולך ונעשה פופולארי יותר ויותר אצל גברים. ד"ר אולמן: "המטופל המבוגר ביותר, שעבר כאן ניתוח מתיחת פנים היה אדם בן 89, שעמד להתחתן עם אישה צעירה ממנו, כבת 60".

בניתוח מבצעים חתך בצידי הראש - מאזור הפאה, דרך קידמת האוזן ועד לקו השיער בעורף. משחררים את רקמת העור מהפנים ומהצוואר, מרימים את השרירים הפנימיים כלפי מעלה ומחזקים אותם. לאחר מכן, חותכים את עודפי העור. הניתוח כרוך בהרדמה מקומית עם הרגעה, והמטופל נשאר לאשפוז של לילה אחד.

^^עפעפיים עליונים^^

כאן מבצעים בעיקר הסרת עודפי עור, שנוצרים עם השנים בגלל הירידה בגמישות של העור. הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית ובתוספת חומר מרגיע, כך שהמטופל ישן לאורך הניתוח. בד"כ, שעה לאחר הניתוח יכול המטופל לחזור לביתו.

^^עפעפיים תחתונים^^

מסירים את שקיות השומן, שמתבלטות עם השנים החוצה. התוצאה כאן דרמטית. גם כאן, הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית עם חומר מרגיע, ואחרי שעה אפשר ללכת הביתה.

^^פילינג בלייזר^^

יצירת כוויה מדרגה שנייה על הפנים, שמטרתה ליצור עור חדש - מתוח יותר ופחות מקומט. הטיפול מתבצע ללא הרדמה, באמצעות משחה מאלחשת שנמרחת על העור לפני הטיפול. זמן ההחלמה נמשך כשבועיים, שבהם יש להישאר בבית. לאדמומיות על העור לוקח קצת יותר זמן לעבור.

^^טיפול בהבזקי אור (IPL)^^

נועד להסרת כתמים חומים מעור הפנים ומגב היד, וכן לטיפול בהרחבת כלי דם על הפנים (מה שקרוי בשפה העממית - 'קופרוז'). לא מתבצעת הרדמה, אלא מריחת משחה מאלחשת לפני הטיפול. ניתן לחזור לעבודה כעבור יום-יומיים. לפעמים, יש לטשטש קצת את עקבות הטיפול באמצעות מייק-אפ קל.

טיפולים בפנים הכוללים הזרקות

^^בוטוקס^^

השם בוטוקס לקוח משם החלבון 'בוטוליניום טוקסין A ', המופק מחיידק רעיל, הנמצא בד"כ בקופסאות שימורים מקולקלות. כאשר מדללים את החומר ניתן להשתמש בו לצרכים רפואיים. ההזרקה של ה'בוטוקס' נועדה לבטל את הקמטים בצידי העיניים, הנוצרים בזמן החיוך, וכן במצח. הבוטוקס גורם לשיתוק זמני של השרירים, הגורמים להחמרת הקמטים. הטיפול כולל הזרקות בכ-20 נקודות, והוא יעיל למשך כשלושה חודשים. בגלל האפקט של השיתוק, כמעט שלא משתמשים בבוטוקס לטיפול בקמטוטים מסביב לשפתיים, מכיוון שזה עלול ליצור איזושהי בעיה במימיקה.

^^מילוי קמטים עמוקים^^

יש שתי דרכים למלא את השקעים והקמטים העמוקים בפנים:

1. הזרקה של חומר מילוי סינתטי. האפקט של הטיפול הזה יעיל למשך שנה.
2. שימוש בשומן עצמי, שנשאב ממקום אחר בגוף המטופל, ומוזרק לתוך השקעים.

ד"ר אולמן: "אני מעדיף את השימוש בחומר הזרקה סינתטי. היתרון שבהזרקת שומן עצמי הוא, שברגע שהשומן נקלט - הוא יישאר שם לתמיד. החסרונות הם, שבעצם נדרש לבצע עוד ניתוח של שאיבת שומן ממקום אחר. כמו כן, לא ניתן לנבא כמה מהשומן שהוזרק לתוך הקמט יישאר שם בסופו של דבר, ולכן צריך להזריק יותר חומר מהנדרש. כמו כן, זמן ההחלמה במקרה של חומר סינתטי הוא קצר - תוך שעה אפשר לחזור לעבודה. במקרה של שומן עצמי, נדרשת החלמה של כשבועיים בבית".

^^הסרת שיער^^

גברים מסירים שיער בעיקר מהגב. אזורים נוספים המבוקשים ע"י גברים הם החזה, הבטן, הכתפיים, הצוואר, הישבן, עצמות הלחיים וכן באוזניים ובחיבור בין הגבות.

השיטה הנפוצה להסרת שיער הינה באמצעות לייזר. הלייזר הוא למעשה קרן אור ממוקדת המוליכה חום אל שורש השערה ומשמידה אותו. כדי להסיר שיער ביעילות יש צורך בסדרת טיפולים, בד"כ לא פחות מ- 6-8 טיפולים ולעיתים אף יותר. משך הטיפול נקבע לפי גודל האזור, ועשוי להימשך בין דקות ספורות לאזור קטן ועד לשעתיים לאזור נרחב כמו גב וכתפיים. ד"ר אולמן: "חשוב לזכור כי בטיפולי הסרת שיער, לא מצליחים אף פעם להוריד לגמרי את השיעור".

^^הקטנת חזה^^

'גינקומסטיה' הינה תופעה של צמיחת חזה נשי אצל נערים וגברים. היא יכולה להופיע כבר בלידה, להתפתח בגיל ההתבגרות או להופיע אצל קשישים.

במסגרת ניתוח הקטנת שד בגברים, מבצעים חתך מתחת לפיטמה וחושפים את רקמת השד. במרבית המקרים, משלבים בניתוח גם שאיבת שומן וכריתה של רקמת השד. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית, ועל פי רוב נדרש יום אשפוז להשגחה. לאחר הניתוח, נדרש המטופל ללבוש גופיית לחץ במשך חודש, כדי לזרז את תהליך הריפוי ולמנוע הצטברות מקומית של נוזלים. רמת הכאב נמוכה בד"כ, וניתן לחזור לפעילות רגילה, למעט ספורט, תוך מספר ימים.

^^שאיבת שומן^^

אצל גברים, ניתוח שאיבת שומן מתבצע, בד"כ, באזורי המותניים והבטן. אולם, יש להבחין בין "כרס גברית" (שנוצרת כתוצאה מהצטברות של שומן בתוך חלל הבטן), לבין "הצמיג" (שנוצר מהצטברות של שומן בין השרירים לבין שכבת העור). את שאיבת השומן אפשר לבצע רק במקרה האחרון. מכיוון שאצל מרבית גברים ההשמנה היא בכרס ולא באזורים ברי ניתוח, הניתוח הזה פחות פופולארי אצל גברים.

לכתבות נוספות בנושא בריאות, רפואה מונעת ואיכות חיים היכנסו לאתר הקריה הרפואית רמב"ם.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום