צרכנות רפואית מס' 104

(0)
לדרג

טיפול לקשישים הסובלים משבר צוואר הירך, טיפולים בקשקשים ובכינים ותכשיר נגד פצעים בפה - כל מה שחדש בצרכנות

מאת: מערכת zap doctors
"מעבר לשבר"

עם העלייה בתוחלת החיים, עולה שכיחות שברי צוואר הירך באוכלוסייה. בישראל ישנם כ-6,000 מקרים בשנה של שברים בצוואר הירך, כאשר למעלה מ-10% מאוכלוסיית ישראל הם בני 65 ומעלה. שברים בצוואר הירך, האופייניים לאוכלוסיית הקשישים, מטופלים כמעט כולם בניתוח אורתופדי. עד לאחרונה קשישים שסבלו משבר נקלטו בעיקר במחלקה האורתופדית, שם, כמו מנותחים אחרים, הם עברו לאחר הניתוח תקופת התאוששות קצרה. חולים אחרים היו מאושפזים במחלקות פנימיות ואחרות.

לאור ההבנה שאוכלוסיית הקשישים, ההולכת וגדלה, זקוקה להתייחסות מיוחדת, הוקם בבילינסון שירות חדש - השירות האורתוגריאטרי, המבוסס על ראיית התמונה הכללית של החולה הקשיש. הגישה החדשה מביאה בחשבון את מצבו המורכב של החולה הקשיש, אשר עשוי לסבול מאי יציבות רפואית, מנטאלית וקוגניטיבית וזקוק לטיפול גריאטרי כוללני (תיקון השבר הוא רק פן רפואי-נקודתי שלו). כתוצאה מההתייחסות הממוקדת, מתקצר לא פעם זמן ההמתנה לניתוח, תוך שיפור רפואי תפקודי ובכך מושגת הקלה נוספת בסבלו של הקשיש.

במסגרת השירות החדש, הוקצו במחלקה הגריאטרית שש מיטות לסובלים משברי צוואר הירך בהשגחת צוות ייעודי. כל תהליך ההכנה לניתוח, הכולל: אבחון, מפגש עם המנתח והמרדים והכנות אחרות, נעשה במחלקה בליווי של אחות המרכזת את הטיפול בחולה. לצורך הניתוח עצמו מועבר החולה לחדר הניתוח ולאחר ההתאוששות חוזר לייצוב ולשיקום ראשוני אל מיטתו במחלקה הגריאטרית, לשם מגיע האורתופד לביקורות באופן סדיר. במידת הצורך, עובר החולה לבית חולים שיקומי.

שמפו להגיינת הראש

לקראת החזרה לבית הספר, חברת מורז צמחי מרפא מציגה את הפיתרון האולטימטיבי לשמירה על היגיינת ראש הילדים - כינקייר. התכשיר הינו שמפו לניקוי יסודי של השיער ושמירה על היגיינת ראש הילד. הוא נבדק בבדיקות מעבדתיות מחמירות באוניברסיטת קיימברידג' באנגליה ובניסוי קליני שבוצע בבית חולים העמק. השמפו הוכח כיעיל לקטילת כינים המסייע להפרדת ביצי כינים, ולמניעת הדבקות חוזרת ונשנית. בנוסף, לדברי היצרנים, הוא הוכח כתכשיר האפקטיבי ביתר לשמירה על ראש נקי, גם מול מוצרים אחרים המכילים חומרי הדברה כימיים חריפים.

השמפו מיוצר על בסיס צמח הפוליגונום (ארכובית) הידוע בסגולותיו המיוחדות, בשילוב תערובת של צמחי מרפא ומאכל. כלומר, החומרים הפעילים בו הם 100% טבעיים, ולכן הוא נטול רעלים וחומרי הדברה כימיים וניתן להשתמש בו לחפיפה יומיומית מבלי לפגוע בעור הקרקפת ובשיער, וללא חשש מתופעות לוואי. מרכך השיער, העשוי על בסיס רוזמרין, משלים את פעולת החפיפה ומקל על סירוק השיער במסרק צפוף.

סדרת כינקייר כוללת גם KINCOMB - מסרק לסילוק כינים וביצי כינים. המסרק בעל חידוש ייחודי: זכוכית מגדלת ושיניים המתאימות לפתיחת קשרים. הידית הרחבה של המסרק מאפשרת אחיזה נוחה בעת הסירוק ומסייעת בפתיחת קשרים (בייחוד לילדות עם שיער ארוך). השיניים הארוכות והצפופות של המסרק מוציאות באופן יעיל את הכינים וביצי הכינים וזכוכית המגדלת המצורפת למסרק מאפשרת בדיקה דקדקנית של הראש והאזורים המועדים לפירעון: העורף, מאחורי האוזניים ובמרום המצח.

לקבלת הפריט on-line - לחצו כאן.

טיפול בקשקשים

מקור הקשקשת הוא בהפרשה מוגברת של סבום (השומן הטבעי שבעור), המעידה על חסר איזון פיזיולוגי - כתזונה לקויה ושינויים קיצוניים בטמפרטורה (כמעבר חד מאקלים ממוזג למרחב חם ולח) והיחלשות המערכת החיסונית, לרוב כתוצאה ממתח נפשי לאורך זמן. התופעה מתגברת אצל אנשים אשר נוטים לאלרגיות ו/או סבוריאה, האופיניות בעיקר בעונות מעבר.

סדרת סבוקלם מבית קאלם - טיפוח מדעי משיקה ערכה ייחודית לטיפול בקשקשים ולטיפוח שיער בריא לאורך זמן. הערכה כוללת שמפו טיפולי להסרה מלאה של הקשקשים מעור הקרקפת והשיער, וקרם לחות לקרקפת המסייע באיזון הפרשת הסבום ומניעת הישנות התופעה. הערכה מתאימה לכל סוגי השיער, לגברים ונשים ולשימוש יום יומי או לפי הצורך.

^^השימוש המומלץ כולל שני שלבים:^^

שלב א': חפיפת השיער בשמפו נגד קשקשים (250 ml) - לניקוי והסרה מלאה של הקשקשים וטיפוח שיער בריא ומלא. השמפו מועשר בתמציות צמחים טבעיות כאובוליפיכה וקמומיל, בשילוב סיליקונים וויטמינים.

שלב ב': קרם לחות לקרקפת ולשיער (250 ml) - למריחה ישירה על הקרקפת. הקרם מסייע בשיקום והרגעת העור, ובאיזון הפרשת הסבום למניעת היווצרות קשקשים חדשים. קרם לחות לקרקפת יעיל במיוחד למניעת אדמומיות, גרד ויובש בעור הקרקפת ולחיזוק שורשי השיער. קרם לחות לקרקפת, מכיל רכיבי לחות פעילים, מסנני קרינה להגנה מפני נזקי השמש, הרדיקלים החופשיים ונזקי חום (כגון מייבש שיער).

ניתן להשיג את הערכה במחלקת המוצרים הטבעיים ברשתות הפארם ובבתי המרקחת המובחרים, בעלות של 59 ש"ח ל-2X250 מ"ל.

לרכישת הפריט on-line - הקליקו כאן.

לקבלת דוגמיות ממבחר מוצרי הטיפוח Calm ולמידע נוסף - לחצו כאן.

הסוף לפצעים בפה

כמה פעמים קרה לכם שבחלל הפה צץ לו פצע כואב שהפריע לכם לאכול, לשתות ואפילו לדבר? ישנם כאלה שזה קורה להם לעיתים קרובות.

הסובלים מהתופעה יוכלו מעתה להשתמש ב-S.O.S Bucal Spray. התכשיר מבוסס על שרף עץ ה-corton ומטפל ביעילות מרבית בפצעים (אפטות) בפה, דלקות חניכיים, כוויות בחלל הפה והרפס בשפתיים. המוצר מכיל חומרים טבעיים נוספים, כמו אלנטוין שמופק מצמח שוש קרח ואף דבש, אשר הוכח כחומר מחטא ומרפא.

המוצר טבעי לחלוטין ומכאן שאין סכנת רגישות או הרעלה; המרקם נעים לעומת כל התכשירים המרים הקיימים בשוק, ומתאים במיוחד לחולים אונקולוגים שסובלים מתופעות לוואי של הטיפולים הכימותרפים ואינם מורשים להשתמש בכל תכשיר. בנוסף הוא אינו נספג במערכת העיכול והדם ומותר לשימוש מגיל שנה ומעלה.

התכשיר מיוצר בישראל על ידי הפרמקולוג, מר אלכס לביא, באישור משרד הבריאות. ניתן להשיג בקופות החולים ובבתי טבע.

לרכישת הפריט on-line - הקליקו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום אורתופדיה, בפורום רפואת עור ובפורום בעיות וטיפולי חניכיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום