טיפול משולב בסרטן מעי הגס

(0)
לדרג

בשורה לחולי סרטן מעי הגס: טיפול חדש נמצא יעיל במחקרים על חולים בשלבים שונים של המחלה

מאת: מערכת zap doctors

מחקרים שונים מתבצעים ברחבי העולם, כדי למצוא פתרונות מועילים לטיפול בחולי סרטן. בכנס השנתי של החברה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית ASCO, בשיקגו, הוצגו מספר מחקרים חדשים בחולי סרטן מעי גס ורקטום. המחקרים בוצעו בשלבים שונים של המחלה, באמצעות טיפול FOLFOX4, המבוסס על אלוקסטין, בשילוב עם 5-FU/LV.

ממצאי מחקר MOSAIC מראים שהסיכון לתמותה לאחר שש שנים, בחציון בקרב חולי סרטן מעי הגס בשלב III, המטופלים לאחר כריתה כירורגית מלאה של הגידול ב-FOLFOX4, בשילוב עם עירוי של 5-FU/LV, נמוך ב-20% בהשוואה לחולים המטופלים בכימותרפיה הסטנדרטית 5-FU/LV בלבד.

התוספת שתופסת

המחקר נערך ב-148 מרכזים רפואיים ב-20 מדינות וכלל 2,246 חולי סרטן מעי גס בשלב II או III, לאחר כריתה כירורגית מלאה של הגידול שטופלו באקראי ב-5-FU/LV או ב- FOLFOX4. לדברי החוקר הראשי, פרופסור אימרי דה גראמון, מהמחלקה האונקולוגית בבית החולים סן אנטואן בפריז, "במשך עשרות שנים, הטיפול המקובל בחולי סרטן המעי הגס היה מבוסס על 5-FU/LV. זו הפעם הראשונה שהתוספת של תכשיר נוסף Eloxatin® לטיפול הסטנדרטי הראתה יתרון משמעותי בהישרדות בחולי סרטן המעי הגס בשלב III".

מחקר נוסף ב-FOLFOX4, בחולים עם גידול גרורתי של המעי הגס והרקטום, הוגדר כסטנדרט טיפולי חדש. זאת, תודות לממצאי מחקר המראים שיפור בהישרדות ארוכת טווח (5 שנים), פי 2 מאשר הטיפול המבוסס על אירינוטקן (שילוב של אירינוטקן ואלוקסטין). במחקר השתתפו 1,691 חולים עם מחלה גרורתית של המעי הגס והרקטום שלא טופלו קודם לכן. הם טופלו במספר טיפולים כימותרפיים שכללו שילובים שונים של אלוקסטין, 5FU/LV ואירינוטקן.

טיפול לפני ואחרי הניתוח

Eloxatin Peri-Operative Chemotherapy הוא המחקר השלישי שהוצג. המחקר בדק את היעילות של שילוב טיפול כימותרפי לפני ואחרי ניתוח של גרורות נתיחות בכבד, שהן משניות לגידולי מעי גס ורקטום. תוצאות המחקר מראות לראשונה שטיפול לפני ואחרי ניתוח ב-FOLFOX 4 , אשר ניתן לחולי סרטן מעי גס ורקטום עם גרורות נתיחות בכבד משפר ב-9.2% את זמן ההישרדות ללא התקדמות המחלה, בהשוואה לניתוח בלבד. בנוסף, הטיפול הוריד את הסיכון לחזרת המחלה ב-27% באותם חולים שעברו כריתה מוצלחת של הגרורות. במחקר השתתפו 364 חולים, אשר חולקו אקראית לשתי זרועות: באחת טיפול סטנדרטי בניתוח בלבד, ובשנייה (טיפול ניסיוני) טיפול סביב ניתוחי עםFOLFOX4 .

אלוקסטין (Eloxatin®) מאושרת לשימוש במדינות אירופה, ישראל וארה"ב לטיפול קו ראשון ושני בגידול מעי גס ורקטום גרורתי. ב-2004 הורחבה האינדיקציה באירופה וכללה גם טיפול משלים לשלב שלישי של סרטן המעי הגס, לאחר הסרה מלאה של הגידול הראשוני. התרופה משווקת ביותר מ-60 מדינות.

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול ובפורום סרטן הכבד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום