צרכנות רפואית מס' 102

(0)
לדרג

השבוע בצרכנות: נוזל כביסה לקטילת מחוללי אלרגיה, ביטוח מד סוכר, הדור החדש של סדרת דפיברילטורים ותרופה לטיפול באקרומגליה

מאת: מערכת zap doctors
נוזל כביסה לקטילת מחוללי אלרגיה

סדרת Bio life homecare range, המציעה פיתרון למגוון מחוללי אלרגיה בבית (קרדית האבק, אבקנים, עובש, פטריות וחיות מחמד) משיקה את המוצר הרביעי בסדרה. "FabriCleanse" הינו נוזל כביסה, אשר בשילובו עם אבקות הכביסה הרגילות, קוטל למעלה מ-95% מקרדיות אבק הבית הנתפסות בבגדים ובמצעים.

נוזל הכביסה עובד על מנגנון ה-Encapsulater, העוטף את האלרגן (קרדית האבק) ובכך מנטרל את פעילותה ומונע את הופעת האלרגיה. בין היתר, החומר מכיל שמנים אתריים טבעיים מסוג אקליפטוס ו-Ylang-Ylang - Benzyl benzoate, המוכרים ברפואה הטבעית כאפקטיביים בהתמודדות עם קרדיות אבק וסקביאס.

אופן השימוש במוצר הוא ידידותי ונוח - על ידי הוספת שתי כוסיות מדידה למכונה שלמה (49 ליטר מים) במתקן של המרכך. בעת השימוש ניתן לוותר על שימוש במרכך מאחר והמוצר מכיל בין היתר מרכיבים המסיעים בריכוך הכביסה. נוזל זה אינו מכתים בגדים, ואין בעיה להשתמש בו גם בטמפרטורות גבוהות (השימוש במוצר בכביסה בטמפ' הרתחה מיותרת, מאחר וטמפ' גבוהה זו קוטלת במילא את קרדיות האבק).

כל רכיבי המוצר נבדקו בדיקות קפדניות ומוכרים כמרכיבים ידידותיים למשתמש (שמנים אתריים, תמציות צמחים ועוד), שאינם גורמים לכל תופעת לוואי. ניתן לשלב את המוצר בכל סוגי הכביסות - גם העדינות ביותר, ללא הגבלת שימוש/תדירות. נוזל הכביסה הוכר על-ידי איגוד האלרגיה הבריטי, איגוד הווטרינרים הבריטי, איגוד הרוקחות הבריטי, הארגון להצלת בע"ח וה-Greenpeace, כאפקטיבי וידידותי ביותר לסביבה.

ניתן לרכוש את המוצר ברשת בתי המרקחת של ניו-פארם, סנטר פארם, רשת הריבוע הכחול ובבתי מרקחת פרטיים. עלות של 300 מ"ל: 180 ש'.

ביטוח מד סוכר

כאשר חפץ אישי כלשהו, כגון: מצלמה, משקפי שמש או כובע, נגנב או אובד במהלך שהות בחו"ל, הדבר יוצר בעיקר עוגמת נפש. אולם, ישנם אנשים חולים שחייבים שיהיה להם בהישג יד דברים מסויימים, כדי לעבור את הטיול בשלום. דוגמא לכך היא חולי סוכרת אשר חייבים לקחת איתם לכל מקום מד-סוכר. אם במקרה המכשיר נעלם, הם חייבים לפנות לטיפול רפואי בארץ זרה או לרכוש באופן פרטי מד סוכר חדש ומקלוני בדיקה, שעלותם בחו"ל עלולה להגיע למאות דולרים.

פתרון מקורי לבעיה זו יזמה חברת גפן מדיקל לשיווק מוצרים לסוכרתיים, שרבים מעובדיה הם סוכרתיים המכירים את הבעיה מקרוב. החברה מציעה לרגל עונת הנסיעות "ביטוח מד סוכר", במסגרתו תספק לכל סוכרתי המחזיק במד סוכר מסוג "פריסטייל (Freestile), מכשיר חלופי נוסף בהשאלה, ללא תשלום, למשך זמן הנסיעה שלו לחו"ל. מכשיר זה ישמש לו גיבוי למקרה שמד הסוכר הקבוע שלו יאבד, ייגנב או יתקלקל.

סוכרתיים שאינם משתמשים במד סוכר הנ"ל, יוכלו לבצע טרייד אין - להחליף את המכשיר שברשותם במכשיר פריסטייל חדש ללא תוספת תשלום, ולקבל גם את מד הסוכר החלופי לנסיעתם לחו"ל.

ניתן להתייעץ עם צוות גפן מדיקל לפני נסיעה לחו"ל בטלפון: 1-800-352-252.

הדור החדש של סדרת דפיברילטורים

חברת מדטרוניק האמריקאית - Medtronic המובילה בתחום הטכנולוגיות הרפואיות בישראל ובעולם, השיקה בימים אלה בישראל את הדור החדש של הדפיברילטורים המושתלים, פרי פיתוחה הבלעדי.

מדובר בסדרת דפיברילטורים מתוצרת חברת מדטרוניק, לטיפול בהפרעות קצב לב מסכנות חיים או כשל לבבי, המבוססים על טלמטריה אלחוטית. טכנולוגיה מתקדמת זו מאפשרת תקשורת מרחוק בין הדפיברילטור המושתל למתכנתים במהלך הניתוח ומרפאת המעקב וכן בין המכשיר המושתל לבין מוניטור בביתו של המטופל.

סדרת הדפיברילטורים החדשה כוללת: "קונצרטו" - דפיברילטור קוצב להסדרת קצב הלב וטיפול בהפרעות קצב לב מסכנות חיים ו"וירטואזו" - דפיברילטור קוצב להסדרת קצב הלב. פעילותו כוללת טיפול בהפרעות קצב מסכנות חיים וקיצוב ייחודי לטיפול באי-ספיקת לב חמורה, המיועד לטיפול בהפרעות לב מהירות. בנוסף הוא משמש למניעה וטיפול בהפרעות קצב מהירות בעליות הלב.

שני הדפיברילטורים עוקבים אחר תסמינים לכשל לבבי ומסייעים בטיפול בחולה. במקרה של קצב לב לא-נורמלי ומסוכן, הם גם מספקים ללב את "השוק" החשמלי הדרוש. הקונצ'רטו גם מקצב את שריר הלב, על מנת לסנכרן מחדש את התכווצויות החדרים התחתונים של הלב, ובכך לסייע ללב לשאוב דם ביעילות גבוהה יותר בכל הגוף.

דפיברילטורים מושתלים אלה מייצגים דרך חדשה למעקב אחר בריאות החולה והתקדמות המחלה ומאפשרים לחולי לב לקבל אינדיקציה חזותית במוניטור ביתי המזהה מצב המצריך התרעה, כגון: פרפור פרוזדורי, הצטברות נוזלים בחזה ותופעות אחרות. כאשר ישנה התרעה על בעיה, החולה יפעל על-פי הנחיות שקיבל מהצוות הרפואי. בנוסף, החולה יכול להפעיל בדיקה עצמית יזומה כדי להתרשם מהמצב ולקבל חיווי חזותי על מצב זה.

בדפיברילטורים אלו קיימת גם מערכת חדשנית להתרעה מוקדמת - Opti-vol, מפני התפתחות גודש ריאתי (נוזל המצטבר בריאות). באמצעות טכנולוגיה זו, המערכת תתריע לפני הידרדרות מצב החולה.

תרופה חדשה לטיפול באקרומגליה

מדי שנה מצטרפים 21 חולים חדשים למניין הסובלים ממחלת אקרומגליה. המחלה גורמת למצב שבו ישנה הפרשה מוגברת ולא מבוקרת של הורמון גדילה, על-ידי בלוטת יותרת המוח (ההיפופיזה).

המחלה גורמת בין היתר למצבים, כגון: גדילה הדרגתית של הידיים והרגליים, שינוי במבנה הפנים עם הגדלה של האף, הלסת והלשון ועיבוי השפתיים, הפרעות בתפקוד המיני ושינויים בעור דוגמת - התעבות, שמנוניות, אקנה. כמו כן, המחלה גורמת לעליה בשכיחות מחלות קרדיו-וסקולריות ומטבוליות (סכרת). בעקבות זאת, חולים לא מאוזנים סובלים מקיצור של 10 שנים בתוחלת חייהם.

כיום מוצעות לטיפול בתופעה תרופות הכלולות בסל התרופות, אשר מאזנות את ההפרשה ההורמונלית. מבין כל החולים, מדי שנה, כ-3-4 חולים לא מגיבים לטיפול הקיים כיום בסל התרופות. עד היום לא היה טיפול קו שלישי לאלו שאינם הגיבו לטיפול השיגרתי וכעת חברת פייזר מציעה טיפול חדש, קו שלישי, באמצעות תרופת ה-Somavert, לחולים אשר לא הגיבו לניתוח, הקרנות והטיפול התרופתי הקיים.

"חולים אלה שהיו עד כה חשופים לכל הסיכונים הכרוכים ברמות מוגברות של הורמון גדילה בגופם, יוכלו כעת לקבל טפול יעיל במחלתם", אומר ד"ר אילן שמעון, מנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בבית החולים בלינסון, פתח-תקוה.
Somavert הוא אנטגוניסט להורמון גדילה, נקשר לרצפטור של הורמון הגדילה הקיים בגוף, ובכך מונע את הקישור של הורמון הגדילה לאותו רצפטור. ללא קישור לרצפטור נמנעת למעשה פעילותו הביולוגית של ההורמון. לדברי החברה, הטיפול בתרופה יעיל ב 92% מהמקרים.

ברק פלצ'י, מנהל קשרי חוץ פייזר: "אקרומגליה ידועה בתור מחלה יתומה בשל המספר המועט של החולים בה. עד היום לאלו שלא הגיבו לתרופות המוצעות בסל התרופות לא היה מענה. אנו מקוים כי כעת, עם אישור הטיפול החדש בארץ ייכלל אף הוא בסל התרופות, כפי שנכלל ברוב המדינות המתקדמות בעולם ויתן מענה לאותם מעטים שעד כה סבלו מהמחלה ולא הגיבו לטיפול בקו ראשון ושני".

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת, בפורום ניתוחי לב וחזה ובפורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום