צרכנות רפואית מס' 99

(0)
לדרג

התנסות במכשירי שמיעה, רפואה סינית במחיר עממי, מוצרי טיפוח אורגניים ונעליים אורטופדיות - כל מה שחדש בצרכנות

מאת: מערכת zap doctors
התאמה והתנסות במכשירי שמיעה

בישראל יש כ-700,000 כבדי שמיעה, כ-20% מהם משתמשים במכשיר שמיעה (מדי שנה נמכרים בישראל כ-15,000 מכשירי שמיעה). במכון להפרעות בתקשורת של מחלקת אף-אוזן-גרון, במרכז הרפואי "וולפסון" בחולון, פועל שירות להתאמת מכשירי שמיעה. השירות מתאים למטופלים, אשר מצבם השמיעתי מחייב התאמת מכשיר והם מתקשים לרוב להגיע להחלטה בנושא רכישתו, בשל ההיצע המגוון וכן טווח המחירים הרחב.

השירות מאפשר התנסות במכשירי שמיעה שונים, מתוצרת כל החברות המובילות בעולם. מכיוון שבית החולים אינו מוכר את המכשירים, התאמת מכשיר השמיעה מתייחסת רק לשיקולים מקצועיים ולמתן המלצת ההתאמה הטובה ביותר עבור המטופל, ללא שיקולים כלכליים נלווים.

ד"ר יהודה רוט, מנהל מחלקת א.א.ג. ב"וולפסון" הסביר, כי "בתהליך ההתאמה, המטופל עובר בירור שמיעתי מלא, הניתן על ידי קלינאית תקשורת בכירה, ואשר כולל בין היתר הסבר מפורט על 'עולם מכשירי השמיעה'. בנוסף, הוא מקבל הזדמנות להתנסות במספר מכשירים, מדידות ממוחשבות של פעילות המכשירים השונים באוזניו וכן מתן תשובות לשאלות המטרידות אותו. בסיום התהליך מופנה המטופל למספר סוכנויות של מכשירי שמיעה, כאשר הוא מצויד במכתב המפרט את נתוני המכשיר המתאים ביותר עבורו".

לאחרונה החל המכון לתת ייעוץ גם לנכי צה"ל בנושאים של התאמת מכשירי שמיעה וטנטון. שירות התאמת מכשירי השמיעה ניתן לכל פונה, ללא צורך בהפניה רפואית.

רפואה סינית במחיר עממי

המרכז הקהילתי לרפואה סינית נפתח בימים אלה בת"א. מטרת המרכז היא להפריד בין הנושא הכספי והנושא הטיפולי על-ידי מתן טיפולים בעלות נמוכה. המרכז מאפשר למטופל לקבל את כל הטיפולים הדרושים לו כדי להבריא ולהישאר בריא, מבלי לשקול את הפן הכספי. לדברי ימין אבישי, מנהל המרכז ומטפל ברפואה סינית, "האופן בו נעשה שימוש ברפואה הסינית בסין שונה במידה רבה מהאופן בו נעשה בה שימוש בארץ. בעוד שבסין הטיפול מתבצע 2-3 פעמים בשבוע, במטרה לזרז ולהעלות את צפי ההחלמה, הטיפול בישראל מתבצע פעם אחת בשבוע בלבד, בגלל העלות הכספית הגבוהה בה הוא כרוך".

המרכז מספק טיפולים רפואיים בעלות נמוכה של 40-70 שקלים, שהיא עד כרבע מהעלות הטיפול הממוצעת במרפאות הפרטיות ועד כדי מחצית מעלותו בקופות החולים. המטפל במרכז מטפל בו זמנית במספר מטופלים: בזמן שהמטופל נח עם המחטים, המטפל מתייחס למטופל נוסף. בצורה זו עלות הטיפול יורדת. כתוצאה מכך, מטופלים יוכלו לקבל מספר טיפולים גדול ובתדירות גבוהה, ובכך יעלו את צפי ההחלמה ויזרזו אותה.

לדברי אבישי, "המרכז מבין את החשיבות הרבה שיש לכך שלמטופל יהיה 'קל' מבחינה כלכלית להגיע למספר טיפולים גדול ובתדירות גבוהה להצלחת הטיפול. כמו כן, המרכז מאפשר מתן טיפולים גם לאוכלוסיה עם בעיות ממושכות יחסית קשות שמצריכות עד 30 טיפולים ומקל על אוכלוסיות לא מבוססות".

לפרטים נוספים - לחצו כאן.

מוצרי טיפוח אורגניים

במשך 40 שנה מוביל ד"ר האושקה בעולם בטיפוח טבעי של העור, בייצור תכשירים הוליסטיים העשויים ממרכיבים צמחיים טהורים ונקיים לחלוטין מכימיקלים וחומרים סינתטיים. בגנים של החברה מגדלים באופן אורגני 150 מינים שונים של צמחי מרפא, תוך שימוש בשיטות גידול ביו-דינאמיות, המקדמות את הבראת האדמה, על מנת שתניב צמחים בעלי יכולת ריפוי מרבית. כל הצמחים נקצרים בשעת הזריחה, להשגת חיוניות מרבית של הצמחים, כשהם מכילים חומר אנרגטי העולה לאין שיעור על זה של צמחים שאינם מגודלים באופן זה.

חקלאות ביו-דינאמית והעיבוד המקצבי הם גורמי המפתח ההופכים את המוצרים למיוחדים כל כך. על ידי שילוב החוכמה שבמדע, עם כוחות החיים של הצמחים, יצרה החברה קו מוצרים טהור ומהימן, ובהרמוניה מוחלטת עם הטבע.

העור מכיל בתוכו את כוחות הריפוי והחידוש שלו, ומוצרי טיפוח לעור צריכים לתמוך בתפקודים אלה. פעילויות העור עלולות להיפגע ולהינזק על ידי השמש, הרוח וגורמים אחרים. מוצרי הטיפוח של החברה ממריצים אותן מחדש. הם מחזקים את תהליכיו ומקצביו הבריאים של העור, ומעניקים לו הגנה כנגד השפעות חיצוניות.

מוצרי הטיפוח פועלים לאיזון, הרמוניה וחיזוק העור, על ידי:

גירוי הפעילות הטבעית של העור.
הכרה בכך שהעור הינו איבר אורגני משתנה - המוצרים מטפלים במצב העור, ולא בסוג העור.
שימוש בחומרים צמחיים רפואיים ביו-דינאמיים, אורגניים, שנאספו מגידולי בר, ובמינרלים טבעיים, תוך הקפדה על ייצור מוצרים נקיים מבשמים, צבעים וחומרים משמרים כימיים, או סינתטיים.

כל מוצרי הטיפוח, הכוללים כ-120 תכשירים, עומדים בתקנים המחמירים של ה-BDIH, המאשר את היותם מוצרים קוסמטיים טבעיים.

לרכישת הפריט on-line - לחצו כאן.

הקשר בין אופנה ונוחות

בעולם האופנה ישנם כללים וחוקים ברורים לכולם, כגון: בגדים שחורים הם תמיד קלאסיים, נוחות ויופי לא הולכים יחדיו, המקור תמיד יותר יקר מחיקויים וכד'. חברת נעלי "שול" משנה את החשיבה הקשורה לאופנה ונוחות.

החברה מלווה במשך כמאה שנים כפות רגליים הזקוקות לליווי אורטופדי. ללא כל התראה מוקדמת זנחו גדולות נשות האופנה את נעלי הסטילטו והחלו להראות כשהן נועלות כפכף נמוך עם סוליית עץ ורצועת עור מעוטרת באבזם.

נעלי הנוחות הפכו לאביזר אופנתי והחיקויים לא איחרו לבוא. רק שהפעם, בנוסף לפס הייצור של המזרח הרחוק והשווקים, גדולי המעצבים החלו להוציא מבתי האופנה שלהם כפכפים עם סוליית עץ ופס עור מאובזם.

לרכישת הפריט on-line - לחץ כאן.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון, בפורום רפואה סינית, בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור טבעית ואסתטיקה טבעית ובפורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום