צרכנות רפואית מס' 96

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: פעולה חדשנית לחסימת חצוצרות, פעילות אנטי סרטנית בחולות סרטן השד, תכשיר לטיפול באקנה ועוד

מאת: מערכת zap doctors
פעולה חדשנית לחסימת חצוצרות

בימים אלה החל במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, ביצוע פעולה חדשנית לחסימת החצוצרות בנשים, אשר סיימו את תכנון משפחתן ואינן מעוניינות בהריונות נוספים. הפעולה מיועדת גם לנשים אשר סובלות מבעיות רפואיות האוסרות עליהן להרות (מחלות לב, כליות פרקים ועוד).

מדובר בפעולת זעיר פולשנית, בה הרופא מחדיר 2 סלילים זעירים לפיות החצוצרות על-ידי שימוש באנטומיה הטבעית של האישה: הנרתיק והרחם. הסלילים (המצויים בשימוש קליני זמן רב ברפואת לב) מוחדרים מבעד להיסטרוסקופ (טלסקופ זעיר) אבחנתי - טיפולי, בקוטר של כ-4 מ"מ לתוך הפיות של החצוצרות.

הטיפול אורך כ-30 דקות, אינו מצריך הרדמה (אלא אם האישה דורשת) ואינו כרוך בחתכים או צלקות. לאחר כשעה של התאוששות האישה משתחררת לביתה ולמחרת ניתן לחזור לפעילות מלאה. למשך 3 חודשים לאחר הפעולה, יש להשתמש באמצעי מניעה נוסף עד להבטחת היעילות המלאה של השיטה שתבחן על-ידי צילום רחם. חשוב לציין, כי הפעולה אינה הפיכה - ניתן להרות לאחריה רק על-ידי שימוש בהפריית מבחנה.

עד כה אלפי נשים בארה"ב ואירופה עברו חסימת חצוצרות בשיטה זו, עם כ-95% הצלחה בהתקנת הסליל דו"צ ולא דווח על אף הריון לאחר הפעולה. הפעולה מבוצעת על-ידי צוות ההיסטרוסקופיסטים הבכירים ביותר של המחלקה, בעלי ניסיון רב בביצוע פעולות תוך רחמיות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות - לחצו כאן.

תוצאות המחקר: פעילות אנטי סרטנית

מידע ראשוני מהניסוי הפועל על קולטנים ממשפחת HER, שנערך על ידי חברת רוש על התרופה החדשנית - פרטוזומב, מראה כי קיימת פעילות אנטי-סרטנית משמעותית בחולות סרטן שד מסוג HER2 חיובי במתן משולב עם הרספטין.

תוצאות המחקר הוצגו בכנס ה-ASCO (החברה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית) בשיקגו. המחקר הראה, כי אחת מכל חמש חולות הגיבה לטיפול בפרטוזומב, ובנוסף - אחת מכל חמש חולות הדגימה יציבות ממושכת של המחלה שנמשכה ששה חודשים או יותר. התוצאות מבטיחות, במיוחד לאור העובדה כי התועלת שהושגה נצפתה בחולות עם סרטן שד בשלבים מאוחרים, להן קיימות אפשרויות טיפול מוגבלות.

"אלו עשויות להיות חדשות טובות מאוד לחולות עם סרטן שד מסוג HER2 חיובי, שאינו מגיב לטיפולים נוכחיים", אומר ד"ר חוזה בסלגה, החוקר הראשי במחקר, ומוסיף: "אנו מעודדים מהתוצאות המוקדמות של ניסוי זה, וממשיכים בגיוס חולים לשלב השני של המחקר".

פרטוזומאב הוא נוגדן שנקשר לקולטני HER2, ובכך מעכב את יכולתם להיקשר לקולטנים נוספים ממשפחת HER הקיימים על פני השטח של תאי סרטן. קולטנים ממשפחת ה-HER הם בעלי תפקיד חשוב ביצירת סוגי סרטן שונים.

תכשיר חדש לטיפול באקנה

חברת התרופות והדרמו-קוסמטיקה "מדיליין" מציעה לסובלים מאקנה, תכשיר רפואי חדש בסדרת "קלירקס" - "ג'ל קלירקס", לטיפול קל עד בינוני באקנה. הג'ל יעיל לטיפול בפצעי בגרות, מכיל בנזואיל פרקסיד המבטיח שיפור תוך 48 שעות, נוח לשימוש, מותאם לכל סוגי העור ואינו מכיל אלכוהול. המוצר על בסיס ג'ל חסר צבע, אינו שמנוני, מייבש ומרפא את הפצעים במהירות ומיועד לשימוש בכל שעות היום.

הג'ל מוצע ב-3 מינונים להתאמה לפי מצב העור: 2.5% ו-5%, הנמכרים מחוץ לדלפק רוקח, ו-10%. ניתן להשיג ללא מרשם רופא ברשתות הפארם ובבתי המרקחת הפרטיים במחיר מומלץ של 39.90 ש"ח.

לרכישת הפריט on-line - לחצו כאן.

מכשיר לאימון מקוצר

שימור הנעורים, מניעת הזדקנות וחיי נצח הן פנטזיות המלוות את האנושות משחר קיומה. החל מעץ החיים בגן העדן, דרך מעיינות הנעורים בסיפורי המיתולוגיה וכלה במשחות, בקרמים ובטיפולים המודרניים. סוד חיי הנצח עדיין לא פוצח, אבל ניתן להיראות צעירים וחיוניים יותר.

Vibrogym (''אימון הרטט'') הוא מכשיר שלא דורש מאמץ מיוחד ומבטיח קבלת תוצאות בזמן קצר מאוד. האימונים אשר נמשכים כ-10 דקות, שלוש פעמים בשבוע, מנצלים את הפיזיולוגיה האופיינית לתאי השריר - רפלקס המתיחה. הרפלקס קיים בתאי השריר וגורם לכל תא שריר להתכווץ כאשר הוא מוסט ממקומו. כך, למעשה, מופעלים שרירי המתאמן בתגובה לוויברציות הנוצרות על ידי המכשיר.

מחקרים רבים שנערכו ברחבי העולם מוכיחים, כי לאימונים הגופניים בטכניקה זו, יש השפעה דרמטית על כוח ונפח השריר, כמו גם גורמים לעליה בצפיפות העצם ושיפור הקואורדינציה והיציבה. בנוסף, טכניקת הרטט גורמת להפעלה הגדולה ב-30-40% מסך תאי השריר, בהשוואה לאימוני משקולות רגילים ובזמן הקצר ב-85%.

ד''ר אודי בר, שנחשף לשיטת אימון זו בכנס מקצועי בהולנד בשנה שעברה, התרשם מאוד מהשיטה: ''מעבר ליעילות הכבירה הכרוכה בשיטת אימון זו לייצוב ושיפור הקומה, השפעותיה דרמטיות, כאמור גם בהפחתת אחוזי רקמת הצלוליט ובהעלאת קצב המטבוליזם הבסיסי של הגוף - B.M.R. אימוני רטט אלה מעלים את קצב חילוף החומרים הבסיסי בעת מנוחה, וכן מצמצמים היקפי צלוליט ומשפרים את מרקם העור''.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה גינקולוגית - אנדוסקופיה ולפרוסקופיה, בפורום סרטן השד, בפורום רפואת עור ובפורום אימון וכושר גופני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום