סקס ומיניות: בתול בן 40

(0)
לדרג

מהן המשמעויות המיניות והחברתיות של המונח בתול? ד"ר לימור בלוקמן-מייקלמן עם התשובות והדרכים להתגבר על חוסר הניסיון המיני

מאת: ד"ר לימור בלוקמן-מייקלמן

לא מעט משמעויות יוחסו לעניין הבתולין, לרבות מהן קשר מקרי בהחלט למשגל ראשוני. חלק מן הגישות מפארות את "טוהר המידות" בשעה שהבתול\בתולה לא ממש חשים טהורים באופן יוצא דופן. אחרות מחדדות את חוסר הניסיון המביך. ובכלל - מה הופך אותך לבתול\ה?

למונח בתול אנו מייחסים איכויות שונות, אך קשה להתעלם מן העובדה שרובן שליליות או לא ממש חיוביות. התואר בתול ניתן לאדם חסר ניסיון, מפוחד, לא מוצלח, טראומטי וכדומה.

בלי להיכנס להגדרות קטנוניות, בתול הוא אדם שלא קיים מעולם יחסי מין הכוללים חדירת פין לנרתיק, כלומר משגל. אם באישה עסקינן, יש להוסיף את מצב קרום הבתולין שלה - האם הוא שלם? אם כן, הרי שהיא בתולה, ואם עשתה שימוש בוויברטור אימתני ולא בא בקרבה איבר אדם, האם גם אז היא בתולה? אפשר להתחבט בסוגיה שעות רבות מבלי להגיע לפיתרון.

ובכל זאת, האם שתי נשים לסביות שבחרו בנרתיקים חייכנים על פני איברים זקורים כעניין שבשגרה - האם הן בתולות? ומין בין גברים, האם זוג הומוסקסואלים המקיימים מין אנאלי תדיר, האם הם בתולים? ואם לא, האם מין אנאלי שווה למין ואגינלי בסוגיית הבתולין, גם אם מדובר בזוג הטרוסקסואלי?

הפעם הראשונה

מי לא זוכר את הפעם הראשונה שלו\ה? למרות ההתייחסות האסוציאטיבית למין ראשוני, התבגרות מינית רצופה ב"פעמים ראשונות": נשיקה ראשונה, פגישה ראשונה, הריון ראשון, אורגזמה ראשונה ועוד.

מסקר שערך ה-BBC עולה כי כמעט שליש מבני ה-16-24 איבדו את בתוליהם בגיל הצעיר מ"גיל ההסכמה" המקובל (בארץ גיל ההסכמה למין מלא הוא 16, למין חלקי 14).

43% מן הנשאלים קיימו יחסי מין מלאים עם יותר מ-5 פרטנרים שונים. 57% התנסו בסטוץ חד פעמי, ו-60% הודו שלא עשו שימוש בקונדום. אלכוהול היה מרכיב חוזר וחשוב במין ראשוני, 37% טענו כי שתו לפני קיום יחסי מין בפעם הראשונה.

בתשובה לשאלה מהו החשש הגדול מיחסי מין ראשוניים, השיבו 41% כי החשש הוא הריון לא רצוי, 24% טענו לחשש גדול מאיידס ו-22% חששו ממחלות מין אחרות.

שאלה נוספת בדקה על מי פועל הלחץ החברתי באופן אינטנסיבי יותר? האם הלחץ פוחת ככל שאנו מתבגרים? ממש לא. בשעה ש-23% מן הצעירים בני ה-18 טענו ללחץ חברתי בכל הקשור למין, 33% טענו לאותו לחץ בדיוק, בקבוצת הבתולים בני ה-32 ומעלה!

פרפרים בבטן

אז הגעת לגיל 30 ואת\ה בתול\ה. לאן מכאן? הצורך בקשר רומנטי, זוגי, חיובי ופורה, רק מתגבר עם השנים. אדם שבאופן כזה או אחר נמנע ממין במשך שנים רבות, חושש יותר מכל לחשוף את עובדת היותו חסר ניסיון בתחום, בעיקר בפני בן זוג פוטנציאלי חדש. פגישה ראשונה עלולה להיות אירוע מלחיץ. על מה נדבר, איך נראה אחד בעיני השני\ה, האם יהיה לכך המשך והכי חשוב מה לספר ומה לשמור לשלב מאוחר יותר? בשובר הקופות ההוליוודי "בתול בן 40" נמנע הגיבור מלשתף את בת זוגו באמת המביכה. ובמציאות?

בפגישות ראשונות יש להימנע מכל הצהרה שתגרור תגובה קיצונית לכאן או לכאן. יחסי המין הם חלק מאוד אינטגרלי וחשוב בקשר זוגי טוב, יחד עם זאת חשיפת נתון שכזה עלולה לקטוע אפשרות להתפתחות קשר שכזה כבר בתחילתו.

קשה באימונים, קל בקרב

הטענה הנפוצה שיחסי מין בגיל צעיר אך סביר, יאפשרו "מחנה אימונים" אופטימלי, או במילים אחרות, אם נקפיד לצבור ידע וניסיון, נזכה להציג בפני בן\בת הזוג המיועד\ת תמונה נפלאה של פנתר\ת מין מנוסה. התפיסה הזו מביאה לחץ רב לבתול\ה הבוגרים המצוידים ממילא במטען של חששות וקשיים בכל הקשור לסקס.
חשוב לזכור כי הטענה הזו איננה לגמרי נכונה. באנלוגיה קולינרית, אם ביליתי 3 שנים בניסיון להפוך לשפית מצליחה והמנה המרשימה ביותר שלי היא סטייק אנטריקוט ברוטב סודי ביותר שהשקעתי שעות רבות בהפיכתה למושלמת, האם אצליח בעבודתי במסעדה צמחונית? התשובה עשויה להשתנות. חשוב לזכור כי גם אדם בעל ניסיון מיני עשיר יאלץ להתמודד עם "למידת" בן\בת זוג חדש\ה עם צרכים ו\או רצונות חדשים. מכאן שאין ממש בחשש מפני חוסר ניסיון, גם בתחום המין. בעולם הסקס והיחסים כולנו טירונים.

ד"ר לימור בלוקמן-מייקלמן, סקסולוגית פורטל happily למערכות יחסים וזוגיות.

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום