סקר: 40% מהאלרגים סובלים מאבק

(0)
לדרג

20% מהאוכלוסייה האלרגית בישראל יחששו ואף יימנעו מביקור בביתך - אם יש בו אבק, צמחיה, או בעלי חיים

מאת: מערכת zap doctors

40% מהאוכלוסייה האלרגית בישראל סובלת מאבק, 29% אלרגית לצמחים ולפריחה, 25% לחילופי עונות ו-7% לבעלי חיים. כך עולה מסקר חדש שערכה חברת התרופות דקסון, יצרנית זילרג'י, תרופה ללא מרשם המקלה על הסובלים מתופעות אלרגיה שונות. מהסקר, שנערך על ידי "פאנלס" בקרב 300 משיבים, עולה כי 20% יחששו ואף יימנעו מביקור בביתך - אם יש בו אבק, צמחיה, או בעלי חיים.

על פי תוצאות הסקר, 8% סובלים מאלרגיה לחומרים כימיים וחומרי ניקוי שקיימים בבית. בהקשר זה מעניין לציין כי קיים הבדל מובהק בין גברים לנשים לגבי אלרגיה לחומרי ניקוי - 16% מהסובלים הם נשים, לעומת 0.7% גברים בלבד.

אז מאילו תופעות סובלים האלרגים? תופעות האלרגיה שדווחו כללו בעיקר התעטשויות - 43%, גודש באף - 34%, גירויים בעור - 28%, צריבה בעיניים - 26%, כאבי ראש - 24% והפרעות בנשימה.

^^מהי אלרגיה?^^

תגובה אלרגית הינה תגובה לחומר אלרגן, כגון: אבקנים, קשקשים של בעלי חיים, סוגי מזון, קרדיות אבק וכדומה. בתגובה לאלרגן, המערכת החיסונית משחררת חומרים כימיים, כגון היסטמינים, הגורמים להופעת תסמיני האלרגיה הבאים לידי ביטוי בנזלת, גירוד בעיניים או באף, דמעות, גירוי בעור התעטשויות, חרלת (סוג של פריחה מעקצצת), צפצופים וקוצר נשימה.

דרך הטיפול הנפוצה ביותר בתופעת האלרגיה היא שימוש בתרופות אנטי היסטמיניות המתחילות לפעול מיידית, וגורמות לתופעות האלרגיה להירגע ולהפסיק לפרקי זמן.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד לאלרגיה ואימונולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום