צרכנות רפואית מס' 91

(0)
לדרג

טיפול לשיפור הראייה ללא ניתוח, ערכה לחיטוי העיניים, קרם לחות לרגל סוכרתית ושליחת sms בתום ניתוח. עדכון צרכני

מאת: מערכת zap doctors
שיפור הראייה ללא ניתוח

טיפול חדשני לשיפור הראייה ללא ניתוח, מושק בימים אלה במרפאות רשת "עיניים". הטיפול מיועד לסובלים מקוצר ראייה נמוך בגילאי 18-40 עם מספר עד 1.5. בתחום הזדקנות הראייה, מיועד הטיפול לבני 40-50, הזקוקים למשקפי קריאה במהלך השנה האחרונה עד מספר 1.75.

הטיפול החדשני מבוסס על טכנולוגיה של חברת נוירויז'ן לשיפור הראייה על-ידי אימון המוח באמצעות גירוי חזותי והפעלת התאים המרכיבים את מערכת עיבוד התמונה במוח -Primary Visual Cortex. כך מושג שיפור אופן קליטת התמונה במוח, אשר מביא לשיפור בחדות ואיכות הראייה. במקור פותחה השיטה לטיפול ראשון מסוגו בבעיית עין עצלה בקרב ילדים מגיל 9 ומבוגרים, ולאחרונה קיבלה החברה אישור ראשות הבריאות האירופאית ה-CE להרחבת הטיפול בשיטה לבעיות ראייה נוספות: קוצר ראייה (מיופיה) והזדקנות הראיה (פרסביופיה) המצריכה הרכבת משקפיים.

ד"ר שמואל לוינגר, מומחה לרפואת עיניים, מנהל הרפואי של רשת "עיניים", אומר, כי "לאור התוצאות המעולות להן אנו עדים בטיפול בעין עצלה בשיטה זו, לאחר שה-CE אישר הרחבת הטיפול בשיטה לאפליקציות נוספות, החלטנו לכלול את הטיפולים החדשים בין מגוון הטיפולים לתיקון ראייה המוצעים במרפאותינו".

לדבריו, "חדשנותה של הטכנולוגיה נעוצה בעובדה שזהו הטיפול הראשון הלא פולשני המבוסס על ניסויים קליניים ותוצאות מוכחות לשיפור הראייה. הגירויים המופעלים על המוח נעשים באמצעות תוכנת מחשב מיוחדת אשר 'יוצרת' תהליך למידה נוירולוגי, המאפשר למוח לעבד תמונות שאינן חדות לכדי תמונות חדות. לאחר בדיקת התאמה, בונה המערכת תוכנית אימון ותרגול אישי למטופל ובהתאם לכך מתאימה את סוג משקפי התרגול".

במטרה לאמן את המוח, מתבצע תהליך האימון באמצעות כ-30 טיפולים באורך חצי שעה, 3 פעמים בשבוע. לאחר הדרכה במרפאה מתבצע הטיפול מול המחשב בבית. הנתונים המתקבלים מהמטופל במהלך התרגול, מועברים באמצעות האינטרנט מהמחשב הביתי אל מחשב האם של חברת נוירויז'ן בסינגפור ועוברים ניתוח ועיבוד און ליין, המאפשר את קביעת מהלך התרגול הבא בהתאם לקצב ההתקדמות האישי.

ד"ר לוינגר מוסיף כי "הטיפול בקוצר ראייה נמוך אינו מוריד מספר אלא משפר את חדות הראייה, את הרגישות לניגודיות, את הראיה לרחוק וב-80% מהפעילות היומית מפחית את התלות במשקפיים".

בישראל, מבוצעים הטיפולים בלעדית במרפאות רשת עיניים בתל-אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע. מחיר הטיפול הינו 5,000 ש"ח והוא מתאים לעומדים בקריטריונים הרפואיים של החברה, לאחר אבחנה ובדיקה קפדנית של מומחים ברשת. החברה מסרה כי על פי מחקרים קליניים, הצלחת הטיפול עומדת על כ-80%. באם לאחר מספר תרגולים, לא חל שיפור בראייתו של מטופל שעמד בקריטריונים לטיפול, כספו יוחזר.

ערכה לניקוי וחיטוי העיניים

חברת נוברטיס משיקה את ליד קייר - ערכה לניקוי וחיטוי העיניים, לטיפול המתאים לילדים מגיל 3 ומבוגרים. ניקוי קבוע של העיניים בתכשיר, שומר על היגיינת העיניים, חיטוי עיניים אצל ילדים, ניקוי העיניים לפני ולאחר הרכבת עדשות מגע ואף הסרת איפור לנשים. התכשיר פותח כך שיתאים לכל גיל ויאפשר למבוגרים ולילדים לשמור על היגיינת העין.

הערכה מכילה: תמיסה ופדים סטריליים, באמצעותם ניתן להסיר בעדינות מהעפעפיים והריסים הפרשות שומניות, קרומים, קשקשים ושאריות איפור. התמיסה עדינה במיוחד ומכילה חומר אנטיספטי, אנטי חיידקי וחומר מרגיע, המתאים לעיניים רגישות, יחד עם 100 פדים רכים והיפואלרגיים ללא סיבים ושיירים, לניקוי יומיומי של הריסים, העפעפיים ואזור העיניים.

ניתן להשיג בבתי המרקחת ובפארמים. עלות מיכל 100 מ"ל: 49 ש"ח.

לרכישת הפריט on-line - לחצו כאן.

קרם לחות לרגל סוכרתית

חברת קולופלסט הדנית פיתחה קרם לחות לקיץ, אשר מתאים במיוחד לרגל סוכרתית. הקרם - אטרקטיין (AtracTain) עובד בטכנולוגיה של פירוק תאים מתים והוספת לחות לעור, ובכך מונע את הסכנה להיווצרות כיבים בכף הרגל.

הקרם היפואלרגני ומורכב מ-10% אוריאה המפרקת תאים מתים, 4% חומצה לקטית המוסיפה לחות לעור. המוצר נבדק קלינית ונמצא יעיל ובטוח לשימוש לכפות רגליים סוכרתיות, אושר על-ידי FDA ומאושר לשימוש על-ידי אי"ל (אגודה ישראלית לסוכרת).

בשנת 2006 עמד מספר חולי הסוכרת על למעלה מ-171 מיליון איש בעולם. המחלה פוגעת במספר איברי גוף וביניהם המערכת העצבית. מצב זה עלול לגרום, בין היתר, לירידה בתחושה ברגליים וכאשר מתווספת לכך פגיעה בכלי הדם עלול להתפתח סיבוך האופייני ל"רגל סוכרתית". סוכרת הינה אחת מ-5 מחלות הנפוצות בעולם המערבי.

דניאל וייס, פודיאטור, מומחה לכף רגל ופצעים ומייסד האגודה לפודיאטורים, מציין כי פגיעה ברגליים הינה תהליך הדרגתי, כאשר עם הירידה בתחושה מאבד העור במקביל את הגמישות והלחות הטבעית וכתוצאה מכך מופיעים יובש, קשקשת וסדקים בגפיים התחתונות". וייס מוסיף כי "לכאורה, סימנים אלה אינם מהווים סכנה מיוחדת מכיוון שהם נפוצים מאוד בקרב האוכלוסייה המבוגרת, אך חשוב לזכור - מה שנראה כלא אסתטי אצל אנשים בריאים, מהווה סימן אזהרה לחולי סוכרת".

עלות שפופרת אטרקטיין 75 מ"ל: 45 ש"ח. ניתן להשיג את הקרם בבתי מרקחת או ברכישה ישירה בטלפון 1-800-696-968.

sms בתום הניתוח

במחלקה כירורגית ב' בבית חולים השרון החל לפעול שירות חדש של שליחת הודעת sms (מסרון) לבן משפחה או מלווה של מנותח המודיעה על תום הניתוח והעברת החולה מחדר התאוששות למחלקת האשפוז. טרם הכניסה לניתוח נשאל המטופל אם הוא מעוניין בשירות. ובמידה שכן, נרשמים פרטי המלווה ומספר הטלפון שלו. עם תום הניתוח מעבירה אחות ממחלקת התאוששות את ההודעה באמצעות מערכת ממוחשבת והמלווה מתבשר, כי הסתיים הניתוח והחולה הועבר למחלקה.

הניה פרי-מזרה, מנהלת הסיעוד בבית-חולים השרון: "התגובות מצד המנותחים ובני משפחותיהם הן מאוד חיוביות. באמצעות מערכת זו יכולים בני המשפחה להתפנות לעיסוקיהם ואינם צריכים לשבת בחדר ההמתנה במהלך כל הניתוח. שירות זה ניתן עתה במחלקה אחת ואנו מתכננים להרחיבו לכל המחלקות המנתחות על מנת לשפר את השירות למנותחים ובני משפחותיהם".

בואו לדבר על זה בפורום אופטומטריה, משקפיים ועדשות מגע, בפורום בריאות העין, בפורום סוכרת ובפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום