צרכנות רפואית מס' 90

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: פתרון לבעלי סטומה, מוצר טבעי לתינוקות הסובלים מגזים, ניסוי פרה-קליני ותערוכה של "מראה גברי מושלם"

מאת: מערכת zap doctors
מוצר חדש לבעלי סטומה

בישראל חיים כיום כ-5,000 אנשים בעלי סטומה, שעברו פרוצדורה ניתוחית בעקבות מחלות כמו קרוהן, קוליטיס, סרטן המעי, תאונות דרכים ועוד. מדי שנה עוברים עוד כ-500 מטופלים ניתוח סטומה, במהלכה מוסת פתח יציאת המעיים אל דופן הבטן, אליה מתחברת שקית ודרכה יוצאות ההפרשות אל מחוץ לגוף.

הסטומה בדרך-כלל ממוקמת בחלק העליון של הבטן (מעל לקו החגורה) ומצב זה יוצר קשיים, החל בהתאמת בגדים להסתרת הסטומה ועד לפעילות יומיומית. כתוצאה מכך, בעקבות הניתוח, בעלי הסטומה עוברים שינוי משמעותי בכל אורח חייהם על היבטיו השונים - התעסוקתיים, החברתיים, הזוגיים והאינטימיים. לכן, ההתאמה האישית של ציוד הסטומה לאדם, היא קריטית וחשובה להמשך ניהול אורח חיים תקין ואיכות חייו של המטופל.

מוצר חדש של חברת קולופלסט הדנית, אשר פיתחה ב-1957 את מערכות הסטומה הראשונות, הוא "איזיפלקס". המוצר פותח תוך שיתוף פעולה מקצועי עם בעלי סטומה והצוות הרפואי המטפל בהם.

יצרניו טוענים כי המוצר בטוח לשימוש, בעל הדבקה יעילה הודות לפטנט ייחודי - תעלת בטחון על שקית הפועלת כמחסום ונותנת בטחון כפול. כמו כן, נטען כי המוצר קל לשימוש, בעל בסיס דבק עמיד ומותאם לאקלים בארץ. הודות למבנה שטח הפנים החלק של הבסיס, הוא היגייני וקל לניקוי. בנוסף, המוצר גמיש ומאפשר תנועה חופשית, עם פרופיל דק המקנה דיסקרטיות מרבית. הוא מתאים מאוד גם למטופלים שזה עתה עברו את הניתוח, בתקופת ההסתגלות לטיפול בסטומה.

טיפול בגזים אצל תינוקות

חברת "עלה-פארם", המתמחה ברפואה טבעית, מציעה מוצר חדש לסיוע לתינוקות הסובלים מגזים "הפלא ופלא-מפיג N". המוצר בעל נוסחה טבעית המסייעת לפעילות תקינה של תהליך העיכול ולשיפור איכות חיי התינוקות. הנוסחה מורכבת מצמחי קמומילה, מליסה וקלנדולה.

המוצר מתאים לתינוקות מיום היוולדם, אין לו תופעות לוואי ואין הגבלה להשתמש בו לאורך זמן. השימוש בו, הוא באמצעות שתייה של נוזל מהול ב-5-10 טיפות לפני האוכל ובמקרים של כאבים חזקים ניתן להוסיף כ-5 טיפות גם לאחר האוכל.

ניתן להשיג בבתי הטבע ובבתי המרקחת ברחבי הארץ. עלות בקבוק 30 מ"ל: 55 ש'.

תוצאות מוצלחות בניסוי פרה-קליני

חברת הביו-טכנולוגיה אלוטקס הכריזה השבוע כי סיימה בהצלחה ניסוי בטיחות פרה-קליני, בהתאם לתכנית הניסויים שלה. הניסוי התבצע על ידי ד"ר אילון רשף מחברת CPCS במעבדות חברת הרלן ברחובות ונועד לבדוק את בטיחות השימוש בסטנטים (תומכנים) המצופים בטכנולוגיה ייחודית. החברה עוסקת בפיתוח פלטפורמה טכנולוגית חדשנית המאפשרת ציפוי משתלים רפואיים, לרבות סטנטים (תומכנים), באמצעות תהליך אלקטרו-כימי.

הניסוי כלל השתלה של 13 סטנטים בחמישה חזירים, מתוכם שלושה סטנטים אשר שמשו כקבוצת ביקורת (סטנטים סטנדרטיים ללא ציפוי) ועשרה סטנטים נוספים צופו בטכנולוגיה הייחודית של החברה (Elutex Novel Electro coating Process).

לדברי נורמן סנדברג, מנכ"ל אלוטקס, "תוצאות הניסויים הראשוניים של החברה מן התקופה האחרונה, אשר עמדו בסטנדרטים המוסכמים המחמירים ביותר בכל הנוגע לבטיחות ובכלל, מעידות, כי טכנולוגיית הציפוי האלקטרוכימית שלנו הוכיחה את אותה מידת הבטיחות של הסטנטים המתכתיים הסטנדרטיים ששימשו כקבוצת ביקורת. בכמה מן המקרים, התוצאות ההיסטולוגיות היו טובות יותר מאשר אלו שנתקבלו ביחידות הביקורת".

במסקנות הדוח המדעי שנמסר לחברה צוין, כי נצפתה הצרות מופחתת של העורקים ותגובה דלקתית מופחתת בעורקים בהם הושתל סטנט מצופה בטכנולוגיית החברה יחסית לביקורת, כמו כן צוין, כי בדיקות היסטולוגיות הראו שאין שום הבדל בין כלי דם של חיות שבגופן הושתל סטנט בקורת, בהשוואה לחיות שבהן הושתל הסטנט המצופה. עוד עולה מהדוח, כי בדיקת אנגיוגרפיה שבוצעה הראתה כי בעורקים בהם הושתלו סטנטים מצופים, זרימת הדם הייתה טובה יותר מאשר בעורקים בהם הושתלו הסטנטים ששמשו לבקורת. כמו-כן, על-פי תוצאות הניסוי הסטנטים המצופים בטכנולוגיית החברה הינם בטוחים לשימוש.

"מראה גברי מושלם"

במסגרת חודש מודעות ב"שייפ" ירקון (Looking good - להרגיש נכון, להיראות נכון, לחיות נכון) - בחרו מעצבי שיער מובילים בסלבריטאים, כמו: בוני גינצבורג, איתן אורבך, אריק זאבי, ג'ובאני רוסו, ברק סירילין ועוד, אשר מייצגים בעיניהם את המראה הגברי המושלם. הפרוייקט הייחודי צולם על-ידי דור מלכה.

תערוכת הצילומים תוצג במועדון הכושר במהלך חודש מאי, ותהיה פתוחה לקהל הרחב כל יום החל מ-10:00 בבוקר. במהלכה יתארח ד"ר צחי שלקוביץ', מומחה לרפואת עור אסתטית (14 במאי ב-19:30), ויעניק למבקרים טיפים בנושא בריאות השיער והטיפולים הקיימים בשוק.

כתובת: הירקון 75, ת"א. התערוכה בחסות "פרופסיה" ואתר קרחת.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים ובפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום