שאלות ותשובות מפורום סקסולוגיה

(0)
לדרג

מה עושים כשהתשוקה נגמרת, האם מומלץ להגדיל הפין ומה היקף ההשפעה של ויאגרה? אתם שאלתם, מומחי דוקטורס השיבו

מאת: מערכת zap doctors

סקסולוגיה הנה תחום מקיף שתופס תאוצה בשנים האחרונות. הפתיחות והמתירנות המינית בחברה תרמו להגברת המודעות לנושא חשוב זה. בעקבות זאת קיבצנו עבורכם את עשר השאלות הפופולאריות מפורום סקסולוגיה.
מנהל הפורום, ד"ר אילן בירן, ענה על נושאים מעניינים, מהשאלות הבסיסיות - כיצד להתמודד עם ירידה בחשק המיני, ועד נושאים מורכבים יותר הקשורים להשפעת גורמים שונים על קיום יחסים, כגון: גיל, גודל האיבר, מצבי לחץ ועוד. להלן השאלות והתשובות הנבחרות.

^^1. האם יש טיפול פסיכיאטרי לגבר שלא מצליח להגיע לשפיכה?^^

בשפה המקצועית נקראת הבעייה 'שפיכה מעוכבת', שהיא קושי או חוסר יכולת לגמור במשגל. מקור הבעיה בדרך כלל רגשי, ולכן הטיפול המומלץ הוא פסיכוסקסואלי, בו משלבים בירור רגשי, עם תרגול התנהגותי 'לשחרור' השפיכה. לפעמים תרופות פסיכיאטריות מסוימות מעכבות את השפיכה, אבל איני מאמין שטיפול תרופתי בלבד יפתור את הבעייה.

^^2. אני ובן זוגי גרים יחד ובחודשים האחרונים הסקס שלנו הולך ודועך. חברי עובד בתפקיד ניהולי ואינטנסיבי הגורם לו להיות עייף. חיי המין שלנו היו טובים מאוד, אך החודש הגענו למצב, בו לא שכבנו במשך שבועיים. האם זה נורמלי והאם אני צריכה להתחיל לדאוג?^^

מצבי לחץ, תשישות ודיכאון, הם שלושת הגורמים הפסיכוסקסואליים העיקריים, הפוגעים בתשוקה המינית. מדבריך, עולה שלפחות שניים מהם משפיעים עכשיו על בן זוגך. חשוב שתביני שאין זו אשמתך או סימן לשבר בזוגיות שלכם, אלא קושי זמני אצלו. כדאי שתדברו על כך בפתיחות ושתבהירי לו שאת מבינה ותומכת ולא ביקורתית או מתוסכלת, עד יעבור זעם.

^^3. אני גבר בריא בן 57 ולפני כ-4 שנים נעלמה לי התחושה החזקה של ההנאה בעת שפיכה. כיום, יש לי תחושה הדומה להטלת שתן. מה הסיבה לכך והאם תופעה כזו ידועה ברפואה?^^

כצעד ראשון, כדאי שתתייעץ עם רופא המשפחה שלך, שיפנה אותך לאורולוג או לנוירולוג במידת הצורך. אם לא תאובחן בעייה גופנית, כדאי שתתייעץ עם פסיכוסקסולוג שמא מקור השינויים הוא נפשי או זוגי.

^^4. אני מתבייש בגודל הפין שלי, ולכן אני מעוניין לעשות הגדלת פין. איפה עושים את זה והאם זה יכול ליצור בעיות כלשהן בעתיד?^^

אני מאד ממליץ לך להתייעץ עם פסיכוסקסולוג רציני ואחראי, לפני שתחליט איך לעזור לעצמך. הגדלת הפין עלולה להיות מסוכנת, בדרך כלל אינה יעילה ובעיקר אינה פתרון לחרדות ולחוסר מיומנויות מיניות!

^^5. אני בן 29 ומתקשה לגמור יותר מפעם אחת. רק אחרי יום שלם אני מצליח לגמור שוב. מה אפשר לעשות בנידון?^^

ייתכן שזה קשור לבעייה של 'שפיכה מעוכבת' שהיא קושי, או חוסר יכולת לגמור במשגל. ככל שאתה פחות חש להט מיני, לאחר שגמרת, הקושי יותר משמעותי. הקושי הזה והזיקפה הבלתי יציבה, מצדיקים פנייה לטיפול במרפאה פסיכוסקסואלית המתמחה בבעיות אלו. בהצלחה!

^^6. אני בת 40 והחשק המיני שלי ירד בצורה דרסטית בשנה האחרונה, ויחסי מין הפכו למטרד עבורי. אין לי יובש בנרתיק. מה ניתן לעשות?^^

ירידה דרסטית בחשק המיני אצל אשה בריאה בגילך, מעידה על 'הפרעת תשוקה מינית'. חשוב לברר את הגורמים לה - גופניים/נפשיים/זוגיים - ולטפל בהתאם. חיי מין טובים, חיוניים לאיכות חייך ולזוגיות ואני מעודד אותך לטפל בהקדם ולא להרים ידיים.

^^7. אני בן 50 ובעל תפקוד מיני תקין וללא בעיות רפואיות. אם אני מעוניין "לחגוג" באופן
חד-פעמי, האם אפשר לקחת כדור כמו ויאגרה או דומיו, אולי מספיק חצי כדור?^^

בשאלה אם אתה כשיר להשתמש בויאגרה עליך להיוועץ ברופא. לידיעתך - ויאגרה ודומותיה אינן משפיעות על זיקפה אצל גבר בריא. כל הדיבורים על 'חגיגות', קשורים להשפעת לקיחת התרופה על הבטחון העצמי ועל הרגעת חרדת ביצוע. הסיכון הוא פיתוח תלות נפשית בתרופה ואז יצא שכרך בהפסדך.

^^8. לפני כ-3 חודשים ילדתי ומאז, אני לא מגלה חשק לפעילות מינית. פתאום אחרי משכב הלידה נדמה לי שהנרתיק שלי קטן יותר ואיבר המין של בעלי לא נכנס בקלות כמו פעם. האם זו הרגשה מוטעית? מה עושים כדי לשפר ולחזק את החשק לקיים יחסי מין?^^

לאחר לידה (בעיקר ראשונה או טראומטית) ובהנקה מתפתחת, לעתים קרובות, הפרעת תשוקה מינית המקשה על העוררות המינית וכתוצאה גם הגוף - כולל הנרתיק - פחות מוכן למשגל, לחדירה וגם לאורגזמה. בדרך כלל חוזרת התשוקה לתקנה מספר חדשים לאחר הלידה ועד אז חשוב שתרבו בקירבה ובגילויי אהבה וגם תדאגו לספק את שניכם במגוון הדרכים הנפלאות שאינן מחייבות חדירה.

^^9. האם אורגזמה בדגדגן כתוצאה מאוננת מסכנת הריון בתחילתו? איזה איבר מתכווץ בזמן אורגזמה?^^

גירוי הדגדגן לכלל אורגזמה אינו מסכן דבר, כולל הריון. התכווצות ברגע האורגזמה מתרחשת בנרתיק. הסירי דאגה מלבך ותהני.

^^10. אני בן גיל 52 ובזמן האחרון קשה לי להגיע לזקפה והכוח המיני שלי ירד. איך אפשר לתקן המצב? באילו תרופות? האם יש אפשרות לספק את אישתי ללא חדירה?^^

חשוב להבחין בין השפעות הגיל על התפקוד המיני לבין הופעתן של בעיות מיניות בגלל סיבות גופניות, או נפשיות. קשיי זיקפה ניכרים ומתמשכים מחייבים בירור רפואי וטיפול (גם תרופתי). הגיל אכן משפיע על התיפקוד המיני של גברים ונשים וגם הזוגיות 'הוותיקה' תורמת את השפעותיה. הדרך הנכונה להתמודד עם השפעות הגיל, היא קודם כל להבין ולקבל אותן וללמוד לפצות עליהן בכוח הבשלות, הבטחון העצמי והאינטימיות שנרכשו במהלך השנים. תרופות אינן הפתרון כאן אלא תהליך של צמיחה זוגית, בו ניתן להסתייע בייעוץ מקצועי.

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום