סוד האנרגיה של האינדיאנים

(1)
לדרג

מאקה, צמח משונה דמוי לפת שגדל רק על פסגות האנדים, יכול להחזיר את החשק לחיי המיטה שלכם

מאת: מגר' אילן ללבניקוב

באנדים הגבוהים בפרו, בגובה של מעל 4,000 מטר מעל פני הים, בתנאים עוינים, גדל צמח בעל סגולות אנרגטיות ייחודיות. צמח זה נקרא בפני הילידים הפרואנים מאקה. שורש המאקה מהווה את אחד ממקורות האנרגיה הפוטנטים ביותר הידועים בין צמחי המרפא הקיימים כיום. לכן אין זה מפתיע שהוא היווה את אחד ממקורות האנרגיה העיקריים לתושבי אותם אזורים גבוהים ועוינים, שבהם לא היה אפשרי לעסוק בחקלאות. תכונותיו האנרגטיות של הצמח ומרכיביו הייחודיים נתנו מענה לבעיות רבות, כגון: חולשה כרונית, אנמיה, אי פוריות ואימפוטנציה. המאקה עדיין משמש אלפי אנשים בפרו ובעולם לסיוע בבעיות אלו.

השימוש בצמח זה ידוע במערב עוד מימי הכובשים הספרדים שהביאו את הבקר שלהם לאזורים העוינים של דרום אמריקה. אותם "קונקיסטדורס" התלוננו בפני הילידים שהשוורים שלהם אינם מזדווגים. האינקאס הציעו לספרדים את המאקה כתוסף למזון הבקר. הדבר במהרה הוכיח את עצמו, השוורים נעשו פורים יותר וקצב ילודת העגלים עלה בצורה נכרת.

למי זה טוב?

המאקה הנו תוסף אנרגיה עם תכונות סטימולטוריות על מרכז החשק במוח ועל תאי הפריון האנושיים. שימושיו העיקריים הם לאנשים הסובלים מ עייפות וחולשה כרונית, מחסור בויטמינים וחלבונים, אימפוטנציה, אאורגזמיה (חוסר יכולת לחוות אורגזמה) אצל נשים וגברים ואי פריון של הגבר, והוא גם משפר את הריכוז, הזיכרון והחשיבה, משמש כחיזוק לספורטאים, מווסת את המערכת ההורמונאלית ועוזר לבעיות של גלי חום בגיל המעבר אצל נשים ומסייע לפריון אצל נשים.

אנשים שנטלו את המאקה לאורך זמן דיווחו על עלייה בתחושת החיות והסיבולת שלהם, על עלייה בחשק המיני והרגשה כללית משופרת.

סגולותיו של צמח המאקה נובעות מתכולה עשירה של נוטריינטים החיוניים למערך האנרגטי של הגוף. צמח המאקה מכיל בין 10% ל-18% חלבון ובין 52% ל-76% פחמימות, החיוניים למשק האנרגיה בגוף.

בנוסף, מכיל צמח המאקה כמויות גדולות של ויטמינים ומינרלים חשובים לתפקודו התקין של הגוף ומהווים חלק אינטגרלי מהתצרוכת היומית הדרושה לאדם. תוספת הנוטריינטים, ויטמינים ומינרלים מעניקה לאדם, אשר חש בחולשה, שיפור נכר ביכולות הפיזיות והקוגניטיביות.

הצמח מגביר את החשק המיני ומסייע בהשבת התפקוד המיני לסובלים מאימפוטנציה. היכולת הזו נובעת משני מרכיבים עיקריים של צמח המאקה. הראשון הוא האפרודיזיאק הטבעי pmethoxybenzyl isothiocyanate, אשר פועל על מערכת העצבים המרכזית ומגביר את החשק המיני, הן אצל נשים והן אצל גברים.

המרכיב השני אינו מרכיב אחד, אלא אוסף חומצות האמינו החיוניות בצמח. המאקה עשירה בחומצת האמינו LArginine אשר מסייע ביצירת החומר Nitric Oxide. הNitric Oxide מרחיב כלי דם ומסייע בהשגתה של זקפה תקינה. החומצה האמינית Histidine, הנמצאת בכמות גבוהה בצמח היא בעלת תפקיד ביכולת הפליטה של איבר המין הגברי.

לאחרונה נעשה מחקר קליני בשיטת ה-double blind על ידי מספר חוקרים במרכז לחקר הגבהים של אוניברסיטת קייטנאנו בפרו. המחקר בדק את השפעתה של מנת מאקה בת 1.53 מיליגרם על החשק המיני של מספר גברים. אותם גברים דיווחו על שיפור ניכר בחשק ובתפקוד המיני לאחר שמונה שבועות של טיפול.

רק לאחרונה החלו חוקרים בעריכת מחקרים קלינים על יכולתה של המאקה לשפר את המורפולוגיה ואת ריכוז הזרע בגברים. הדבר מתיישב עם ידע טיפולי שהצטבר במשך אלפי שנים.

מחקרים שנעשו על בעלי חיים הראו עלייה בייצור הזרע (spermatogenesis) ובגודל האשכים אצל עכברים ושוורים. בדיקות זרע שנערכו על 12 שוורים שטופלו ב-80 גרם מאקה למשך 15 יום הראה תוצאות מבטיחות ביותר ומוכיח שהשימוש ב מאקה מגביר את יצירת הזרע ופעילותו.

תהיו בטוחים

השמוש בצמח המוזר הזה הוא בטוח. הנסיון שהצטבר במשך אלפי שנים ומחקרים עדכניים לבירור ה-LD50 של תמצית המאקה (הריכוז הטוקסי שלו הורג מחצית מחיות המעבדה) הראו שאפילו מינונים של מעל 15 גרם לק"ג אינם טוקסים. המאקה אינה פוגעת במאזן ההורמונלי של הגוף ועל כן בטוחה לשימוש בכל הגילאים.

רצוי שנשים בהריון או בתקופת הנקה לא ייטלו את המאקה עד לתקופת סיום ההריון וסיום ההנקה.

רצוי שחולים הסובלים מסרטן הקשור במערכת ההורמונלית כגון, סרטן השד (ממקור הורמונלי בלבד), סרטן הפרוסטטה ואנדומטריוזיס יתייעצו עם הרופא המטפל לפני השימוש במאקה או בכל צמח המשפיע על המערכת ההורמונלית של הגוף.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה ובפורום רפואה משלימה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום