עורי עור

(0)
לדרג

שומה מתחת לעין, נמשים שמתרבים בכל קיץ, נימים אדמדמים, צלקות אקנה - כל אלה ועוד הם תופעות שניתנות לפתרונות מהירים

מאת: מערכת zap doctors

כמעט לכל אחד מאיתנו יש בעיה אסתטית שנחשבת קטנה וזניחה וקרוב לוודאי כי איש אינו מבחין בה מלבדנו. ולמרות זאת, היא מפריעה לנו - בייחוד כשאנו ניצבים מול המראה ומביטים בה. הבעיה בולטת במיוחד בתקופת ההתבגרות. זו מלווה לעיתים בחוסר ביטחון ביחס למראה החיצוני. לא מדובר בבחורה שצריכה ניתוח שאיבת שומן, כדי להיות חטובה ולא בבחורה שטוחה שמבקשת ניתוח השתלה של 350CC לחזה, כדי להרגיש נשית יותר, וגם לא בבחור שרוצה לעצב את האף כדי לשפר את הביטחון העצמי שלו, אלא בכל אחת ואחד מאיתנו; עם נקודת חן סוררת, נים אדמדמם שיצא על עור הפנים, צלקת אקנה שנותרה מגיל הבגרות ועוד פגמים קטנים שלעיתים בעיני אחרים אף יכולים להיחשב כחינניים.

ד"ר פנינה שמש, רופאת עור מרשת מרפאות "פרופורציה" ומנהלת פורום רפואת עור באתר דוקטורס, מסבירה על טיפולי אסתטיקה קטנים שעושים את כל ההבדל.

^^כתמי שמש^^ (Lentigines) - כתמים המקנים לעור מראה מבוגר, בעיקר לאחר חשיפה מרובה לשמש. הכתמים מופיעים על העור עם הגיל או כתוצאה מחשיפה לשמש ונתונים גנטיים. הם אינם אסתטיים ומציקים לנשים רבות המנסות להסתירם על-ידי קרמים קוסמטיים יקרים. השפעת הכתמים מגיעה עד השכבות התחתונות של העור, על כן, ברוב הפעמים, הקרמים אינם יכולים להסירם כמו טיפולים אסתטיים. שיעור ההצלחה של טיפולי העלמת הכתמים מגיע עד 90% והוא אורך כ-10-20 דקות בהתאם לאזור המטופל. הסרת הכתמים מתבצעת באמצעות הבזקי אור במכשיר IPL, על-ידי רופא מוסמך בסדרה של 3-5 טיפולים. ניתן לחזור לשגרה למחרת הטיפול.

^^נמשים^^ - כתמי עור השכיחים בקרב אנשים בעלי גוון עור בהיר הגרים באזורים חמים. הם נוצרים על ידי חשיפה לשמש הגורמת לגירוי המלנוציטים, תאים המייצרים את המלנין, הפיגמנט המצוי בעור, בעיניים ובשיער. הסרת הנמשים מתבצעת באמצעות הבזקי אור במכשיר IPL, ע"י רופא מוסמך בסדרה של 3-5 טיפולים, האורכים כ-10-20 דקות בהתאם לאזור המטופל.

^^נימים^^ - (קופרוז) נגעים הנובעים מפריצה של נימים קטנים הקרובים לפני העור ומשווים לו מראה אדמדם וסמוק. הסרת נימי הדם מתבצעת באמצעות הבזקי אור במכשיר IPL, על-ידי רופא מוסמך בסדרה של 3-5 טיפולים, האורכים כ-10-20 דקות בהתאם לאזור המטופל.

^^הסרת קעקועים^^ - מתבצעת על-ידי מכשיר לייזר להסרת קעקועים, בעל אורך גל המאפשר גמישות טיפול מרבית. המכשיר מתאים עצמו לצבע הקעקוע (אחד או יותר) ולסוג העור, מגן על העור מפני תגובות רגישות לפיגמנט, ומציע למטופלים הליך מינימלי בפולשנותו. המכשיר מאפשר להסיר קעקועים בבטיחות מרבית ובהשגת תוצאות מקסימליות, עד כדי העלמת הקעקוע לחלוטין בחלק מהמקרים. הטיפול מבוצע ע"י רופא מוסמך בסדרה של 5-20 מפגשים במרווחי זמן של 8 שבועות. אורך הטיפול תלוי בגודל הקעקוע.

^^הסרת שומות^^ - שומה היא כל נגע בולט מעל העור, בעל יכולת ליצור פיגמנט חום הנקרא מלנין. היא יכולה להיות על העור מלידה או להופיע במהלך החיים. ישנן מספר טכניקות להסיר שומות: מחט חשמלית, גלי רדיו, חנקן או הסרה כירורגית. כל שומה מוסרת נמסרת לבדיקה כדי להסיר ספק באשר לפוטנציאל הסרטני שלה. הסרת השומה יכולה להיות חלקית או מלאה, בהתאם לאבחון הראשוני של הרופא. כל הטיפולים נערכים תחת הרדמה מקומית. ההחלמה אורכת מספר ימים וברוב המקרים לאחר זמן קצר לא נותר סימן או צלקת. במקרים בהם השומה הייתה גדולה במיוחד או במקרה של הסרה כירורגית הכוללת חתך ותפרים, תיתכן צלקת שעם הזמן מתבהרת ומיטשטשת. הטיפול מבוצע בידי רופא מומחה ומקצועי, ללא סיכונים ממשיים.

^^צלקות אקנה^^ - אקנה מופיעה בעיקר בגיל ההתבגרות, וידועה גם בשם פצעי בגרות. פעמים רבות נשארים חטטים בעקבות האקנה, לאחר העלמות הפצעים, אותם ניתן להסיר ע"י פילינג עמוק. בפילינג העמוק מורידים את השכבות העליונות של האפידרמיס (השכבה העליונה של העור) וחושפים שכבה רעננה ונקייה של הדרמיס. שכבה זו, רגישה יותר לקרינת השמש ובחשיפה ללא הגנה יש חשש של יצירת פיגמנט כהה (מלנין). הטיפול מבוצע על-ידי רופא מוסמך, במפגש אחד ואורך כשעה. זמן ההחלמה 10 ימים ואסור להיחשף לשמש כשלושה חודשים.

^^קמטוטים בעור הפנים^^ - הקמטים הינם פועל יוצא של גיל, גנטיקה ואורח חיים, בדרך כלל מופיעים על המצח, מעל השפה העליונה, מתחת לשפה התחתונה, בצדי השפתיים, בין הגבות ובצדי האף. הטיפול בקמטים נעשה על ידי מילויים בחומרים שונים, רובם בעלי השפעה זמנית וחולפת. חומרי ההזרקה למילוי קמטים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: חומרים טבעיים כמו רדיאנס (סידן המצוי בעצמות) שומן מהגוף, רסטילן וחומצה הילארונית, וחומרים סינתטיים כמו סיליקון, שהזרקתם היא פרמננטית ולא זמנית בדומה לאחרים. בנוסף לאלה, גם הבוטוקס משמש להחלקת קמטים. ההזרקות מבוצעות על-ידי רופא מוסמך בסדרה של 1-5 טיפולים האורכים כ-15 דקות, בהתאם לאזור המטופל. ניתן לחזור לשגרה בתום הטיפול.

סיכונים ותופעות לוואי: כאב קל או צריבה במהלך הטיפול ולאחריו; שינוי בגוון העור באזור המטופל, שחולף בדרך כלל עם הזמן; צלקות- נדיר ביותר.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור בניהולה של ד"ר פנינה שמש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום