צרכנות רפואית מס' 82

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: סירופ שעושה לנשים בהריון קצת יותר נעים בגרון; פתרון טבעי לנדודי שינה; טיפול נוסף לאיידס ועוד

מאת: מערכת zap doctors
סירופ לבדיקת העמסת סוכר

תחושה כללית רעה, בחילות והקאות הן מנת חלקה של כל אישה שעברה אי פעם בדיקת העמסת סוכר לאיתור סוכרת הריון, בגלל התמיסה אותה יש לשתות לפני הבדיקה.

התמיסה, שאותה מכינים במרפאות מאבקת גלוקוז ומים, מתוקה להחריד. לא פעם מוצע לנבדקות להצטייד בלימון כדי למתן את תחושת המתיקות. בנוסף, לעתים התמיסה לא נמהלת היטב, ובתחתית הכוס נותרו משקעים. במקרה כזה הנבדקת לא קיבלה את מנת הגלוקוז המדויקת וחייבים לערוך בדיקה חוזרת.

עכשיו מוצע סירופ החדש שאמור לפתור את כל הבעיות הללו. הסירופ, גלוקוסטנדרט, המכיל כ-50 גרם גלוקוז, פותחה על ידי מרכז הסוכרת "גפן מדיקל", כדי להקל על המטופלות. הוא מגיע בטעמים תות-שדה ותפוז, שהחמיצות היא חלק מהם. אין צורך לערבבו ולכן לא נוצרים בו משקעים. בזכות טעמו העדין, הוא נוח יותר לשתייה, הבדיקות מדויקות יותר והנשים אינן נאלצות לבצע בדיקות חוזרות.

המטופלות שניסו את הסירופ החדש דיווחו כי לא חשו בחילות והקאות. "הסירופ ההומוגני מבטיח כי הנבדקות קיבלו את ריכוז הגלוקוז הנדרש לביצוע הבדיקה. הודות לכך הבדיקה מדויקת יותר ומונעת הצורך בבדיקות חוזרות בגלל תוצאות שגויות".

סוכרת הריון מופיעה אצל שלוש מתוך 100 נשים הרות. לצורך אבחונה, על האישה לעבור בדיקת "העמסת סוכר" בין השבוע ה-24 לשבוע ה-28 להריון, שבמהלכה היא מתבקשת לשתות תמיסה המכילה 50 גרם גלוקוז. כעבור שעה נבדקת רמת הסוכר בדמה. אם רמת הסוכר עולה על 130-140 מ"ג, עוברת האישה בדיקת העמסת סוכר נוספת, בה עליה לשתות 100 גרם גלוקוז. לאחריה נבדקת רמת הסוכר שבדמה 4 פעמים: בצום, אחרי שעה, אחרי שעתיים ואחרי שלוש שעות.

הסירופ החדש כשר למהדרין. הוא ניתן לרכישה בסניפי הסופר-פארם במחיר של 21.5 שקל, או בהזמנה טלפונית ממרכז הסוכרת גפן מדיקל במספר 1-800-352-252 .

פתרון טבעי לנדודי שינה

הלחץ והמתח של היום יום גורמים לעייפות, לחוסר רגיעה ופגיעה בשלוות הנפש. מצב זה פוגם ביכולת הפיזית והמנטלית, לפגיעה ביכולת הריכוז וביחסינו החברתיים. מוצר חדש שאינו תרופה מציע פיתרון. רוגע פלוס מטפל בלחץ ומתח ובנדודי שינה.

המוצר מכיל תמציות פסיפלורה, פרחי תפוז ומליסה רפואית. ניתן לרכוש את הבקבוק המכיל 50 מ"ל בכל חנויות הטבע. עד סוף מרץ, אפשר לקנות שני בקבוקים ב-100 שקל.

טיפול עיניים לחיזוק הקרנית

טיפול חדש לחיזוק קרניות נכלל לראשונה בחבילת הטיפולים של רשת care vision לתיקון ראייה בלייזר. הטיפול מיועד לסובלים מקרנית חלשה ובלתי יציבה. ה'צילוב' יאפשר לאחוז גדול יותר מהאוכלוסייה לעבור טיפולי תיקון ראייה בלייזר, ויצמצם באופן ניכר את הסיבוכים עקב טיפולי לייזר.

הטיפול החדש איננו הליך ניתוחי. הוא מבוסס על שילוב בין טיפות עיניים ייחודיות המועשרות בויטמין וטיפול בקרניים אולטרה סגולות המכוונות אל הקרנית. טיפול זה מחליף אופרציות מסובכות יותר - אשר כרוכות בסיכון גבוה לסיבוכים. קרניות חלשות גורמות לאי יציבות ב'מספר' של מרכיבי המשקפיים, ומונעות מהלוקים בהן כל טיפול לתיקון ראייה בלייזר.

עד היום טופלו חלק מהקרניות החלשות בהתאמת עדשות מגע קשות, או בהשתלת "קשתות" פלסטיק קטנות בתוך הקרנית שנועדו לעצור את תהליך ההחלשות. השתלת הטבעות היא ניתוח הכרוך בסיכונים, והוא איננו יעיל בחלק מהמקרים.

הטיפול מתבצע בשני שלבים: בשלב ראשון מטפטפים טיפות של ויטמין ריבופלבין לעין. במשך כחצי שעה הטיפות נספגות בקרנית. בשלב שני מאירים את העין באור אולטרא סגול באורך גל של 370 ננומטר במשך חצי שעה נוספת. לאחר הטיפול מונחת על העין המטופלת עדשת מגע רכה ודקה, והמטופל נשלח לביתו. לאחר מספר ימים עדשת המגע מוסרת והמטופל חוזר לתפקוד כרגיל. בעקבות הטיפול מתחיל בקרנית תהליך פנימי והדרגתי של יצירת קשרים מולקולאריים חדשים המקשיחים ומחזקים את הקרנית. התהליך איטי ונמשך כשנה שלמה. אפשר לחזור על טיפול ה'צילוב' מספר פעמים לפי הצורך.

הצילוב הוא טיפול מונע ואיננו מיועד לשיפור הראיה אלא למניעת החלשות נוספת של הקרנית. מחקרים הראו כי הטיפול עוצר הידרדרות בראיה ומונע נזק מתמשך לקרנית הסובלת מנטייה להחלשות. לאחר הטיפול יתכנו שינויים קלים בראיה, ללא תופעות לוואי נוספות. המטופל יכול להרכיב משקפיים או עדשות מגע, כרגיל. בשבועות הראשונים עליו להשתמש בטיפות עיניים למניעת דלקות, ולאחר מכן, עליו להיבדק כל כמה חדשים על ידי הרופא לעבור צילום קרנית הנקרא "אורבסקן" למדידת התייצבות הקרנית. לאחר תקופת מעקב יחליטו הרופאים אם הקרנית שעברה צילוב מתאימה לתיקון ראייה לייזר.

תרופה חדשה לאיידס

ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) קבע מועד לדיון בתרופה החדשה maraviric, שהיא תרופה מקבוצה חדשה בארסנל התרופות כנגד HIV. הקבוצה החדשה הנקראת "מעכבי CCR5" מיוחדת בכך שהיא חוסמת את כניסתו של הנגיף לתא המטרה שלו באמצעות חסימת הקולטן של תא המטרה.

חברת פייזר מתכננת להוציא את התרופה בתוספת בדיקה גנטית פשוטה, האמורה לנבא אלו מהמטופלים יגיבו היטב לטיפול. הטיפול ב-maraviroc כולל כדור אחד פעמיים ביום ובתחילה הוא יוצע למטופלים, שפתחו עמידות לקו הטיפול הראשון.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה, בפורום סוכרת, בפורום מחלות המועברות במגע מיני ובפורום הסרת משקפיים בלייזר וניתוחי קטרקט.


רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום