מומחה בתוך הפה

(0)
לדרג

עם שיניים לא צוחקים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים מורכבים וטיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם נושאים למומחים בלבד

מאת: מערכת zap doctors

חידושים ופיתוחים בתחום הרפואה הפכו להיות חלק מחיי היום יום שלנו. יחד עם זאת נראה שעדיין קיים קושי גדול בשינוי תפיסות ודפוסי התנהגות מושרשים בתחומים מסויימים, הן מצדם של הרופאים והן מצדם של המטופלים, והנושא בולט במיוחד בתחום רפואת השיניים.

בעידן בו כמעט כל מקצוע רפואי הופך להתמחות ממוקדת, רופא השיניים עדיין נתפס כ"רופא כלבויניק". הרופא מאבחן את מחלות הפה, מרכיב את תכנית הטיפולים ומבצע את כל הפעולות הרפואיות - החל מסתימה פשוטה ועד לניתוח כירורגי מורכב או טיפולי שיניים בהרדמה.

הנושא מקבל ביטוי חריף כאשר מדובר בטיפולים מורכבים והשתלות שיניים, כשמהות הטיפול והצלחתו או אי הצלחתו יקבעו את איכות חייו של המטופל.

מי מורשה לבצע שתלים דנטלים?

מבחינת החוק בישראל, כל רופא שיניים יכול לבצע השתלות שיניים ללא כל קשר לניסיונו ולהיותו בעל תעודת מומחה. אך האם זה הוגן כלפי המטופל? האם המטופל מקבל במקרה זה את הטיפול הרפואי הטוב ביותר?


הרדמה מלאה

כ-15% מהאוכלוסיה מפחדים מרופא שיניים. אנשים אלה נמנעים בכל תרוץ אפשרי מטיפול, וכתוצאה מכך גורמים לעצמם נזקים קשים. הפגיעה באיכות החיים ובמערכות שונות בגוף לא מאחרת לבוא. לאותם אנשים ניתנת האפשרות לבצע טיפול שיניים בהרדמה מלאה, שבמסגרתו מרוכזים טיפולי השיניים המורכבים כך שהמטופל עובר את הטיפול ללא כאבים, ללא חרדות ואפילו ללא ביזבוז זמן.

כשאתם הולכים לטיפול רפואי יקר שיש לו השפעה על איכות החיים שלכם, חשוב שתדעו מה תקבלו בטיפול. חפשו מרכזים רפואיים שנותנים לכם תעודת אחריות ודואגים ליידע אתכם בכל השלבים בטיפול, בפרוצדורות שתעברו ובחומרים שישתמשו בהם.

המלצות

רצוי לקבל תכנית טיפול מוועדה של מומחים, הכוללת רופא כירורג מומחה ומנוסה לפני תחילת טיפול רפואי הכולל שתלים. רצוי לקבל תעודת אחריות לשתלים דנטלים, ותעודת אחריות ואיכות לכתרים הכוללת פירוט מדוייק של החרסינה וסוג המתכת. רצוי לבקש מיצוי תאי, המשפר ומזרז את תהליך הריפוי באופן משמעותי ובכך מגדיל את הסיכוי הצלחת הטיפול.

הכתבה פורסמה באדיבות המרכז הרפואי תדהר.

בואו לדבר על זה בשני הפורומים החדשים באתר דוקטורס, בחסות המרכז הרפואי להשתלות שיניים, תדהר: פורום השתלות שיניים ופורום טיפולי שיניים בהרדמה מלאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום