מדור טיפים מס' 48

(0)
לדרג

בעקבות ניתוח העפעפיים של רה"מ, מידע והמלצות למתעניינים. וגם: כיצד לחמם ולהרגיע את השרירים לפני ולאחר פעילות גופנית

מאת: מערכת zap doctors
ניתוחי העפעפיים תופס תאוצה

בעקבות הניתוח המדובר ביותר במדינה של ראש הממשלה, מזהים בעולם הפלסטיקה מגמה של עלייה בביקוש לניתוחי עפעפיים בעיקר בקרב גברים, אם כי עדיין הפופולאריות של הניתוח אצל נשים גבוהה יותר.

ניתוח עפעפיים הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים השכיחים ביותר בקרב נשים וגברים. מסך ניתוחי הפנים המתבצעים מידי שנה מדובר על היקף מוערך של כ- 50% לניתוחי עפעפיים. ניתוחי עפעפיים ממוקמים בישראל במקום השלישי אחרי ניתוחי חזה ושאיבת שומן, יחד עם ניתוחי אף.

ניתוח עפעפיים משווה לפנים בכלל ולעיניים בפרט מראה צעיר ורענן יותר. לאחרונה, אפשר לזהות עלייה בשיעור ניתוחי העפעפיים, כאמור, גם אצל גברים וגם, כמו בכלל בתחום הפלסטיקה, בירידת הגיל אצל המנותחים. אם בעבר הגילאים נעו סביב 50-60, יכולים היום להגיע לקוחות פוטנציאלים גם בגילאי ה-30 לניתוח עפעפיים.

עם הגיל מתרופף עור העפעפיים ולעיתים מופיעות גם שקיות שומן. בעזרת הניתוח ניתן, למעשה, לטפל בעודפי העור (הן העליונים והן התחתונים), וכן בשקיות השומן, המשוות לפנים מראה עייף. הניתוח מבוצע דרך חתך נסתר בעפעפיים העליונים, וחתך מתחת לריסים בעפעפיים התחתונים. ההחלמה מניתוח עפעפיים היא לרוב קלה ולעיתים ניתן לחזור לפעילות לאחר ימים ספורים. לבסוף התוצאה משווה לעיניים מראה צעיר ורענן.

ניתוח עפעפיים מבוצע בחדר ניתוח בבית חולים, בהרדמה מקומית עם טשטוש או בהרדמה כללית והוא אורך כשעה. החתך עצמו מוסתר בקפל הטבעי, שקיים בעפעף העליון ולעיתים ממשיך מעט בתוך קפלי החיוך שבצד העין. במקרה של ניתוח בעפעף התחתון, החתך מוסתר בדרך כלל בגבול הריסים ודרכו ניתן לקבע פנימה או לפזר מחדש את השומן שבשקיות שמתחת לעיניים. לאחר תקופת החלמה קצרה, נראים הפנים מאירים ורעננים יותר. בדרך כלל הסביבה לא מבחינה בניתוח, אבל השינוי שמתחולל מורגש במחמאות ובהרגשה הפנימית.

ניתוח עפעפיים על כל יתרונותיו נותן פתרון מקומי לאזור העיניים בלבד. לתוצאות מקיפות יותר ופתרון כולל קיימת האפשרות של ניתוח הרמת פנים וצוואר. רפיון השרירים, צניחת העור, השרירים והשומן באזור הלחיים, בקו הלסת והצוואר הם חלק טבעי מתהליך ההזדקנות. את התהליך לא ניתן לעצור, אולם אפשר לשוות לפנים מראה צעיר יותר, באמצעות ניתוח להרמת הפנים והצוואר.

כאבי שרירים - כיצד למנוע ולטפל בהם?

תופעת כאבי השרירים הנה תופעה שכיחה ולא נעימה, שרבים מאיתנו חווים על בסיס יומיומי - בין היתר בעקבות ישיבה ממושכת מול המחשב או עבודה מאומצת. לאלו בינינו העוסקים בפעילות ספורטיבית, מוכרת מאוד התופעה של כאבי השרירים. קור החורף השורר כעת אף מגביר את התופעה, ונראה שמעטים מאיתנו יכולים לומר בפה מלא כי הם לגמרי רגועים ומשוחררים.

ד"ר צבי גורן מומחה לכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט, מייעץ כיצד לחמם ולהרגיע את השרירים לפני ולאחר פעילות פיזית:

יש להימנע מפעילות פיזית פתאומית ולהתחמם לפני תחילת הפעילות הסדירה.

יש לבצע תרגילי חימום וגמישות טרם הפעילות הגופנית, אשר נועדו לשפר את עמידותם של קבוצות השרירים באימון.

במידה והכאב נמשך למעלה מ24 שעות, רצוי ליטול כדורים נוגדי דלקת וכאב מהדור החדש.

לחימום לפני הפעילות והן להרגעה לאחר הפעילות, מומלץ להשתמש בתכשירים פעילים טבעיים בעלי ספיגה טובה (כגון ג'ל הפרסקינדול). את התכשיר, מומלץ למרוח כשלוש פעמים ביום באזור הכואב. תכשירים אלה מומלץ למרוח בנוסף לפני השינה ולאטום את האזור הרגיש בפד או ניילון לא חדיר ומעליו חבישה אלסטית על מנת שהחומר הפעיל יעבוד במשך הלילה.

יש לזכור כי בהרמת משקלים גדולים נזק חמור יותר יכול להיווצר בעת הורדתו ולא בהרמתו, לכן מומלץ לשמור על פעילות נכונה ומבוקרת.

כשמדובר בחבלות או בכאבים המופיעים לאחר מספר שעות של הפעילות הפיזית ניתן לקרר את המקום הפגוע בפרק זמן של כ-24 עד 48 שעות.

לאחר פציעה במהלך פעילות פיזית יש לתת מנוחה לאזור הכואב ולא לאמץ אותו במשך כ-24-48 שעות.

לאחר רגיעה מכל פעילות ניתן לעסות את המקום הכואב ולהתחיל בתרגילי גמישות.

פעילות אירובית מתונה תסייע לחזור למצב הנורמאלי ביתר קלות.

לדברי ד"ר גורן, "עבודת השרירים הינה חשובה לגוף האדם, ככל שנהיה מודעים כיצד לטפח ולשמור על השרירים, כך יגדל ויתייעל מגוון הפעילויות שלנו. במיוחד בעונת החורף שבה השרירים קרים ופחות גמישים חשוב להקפיד על טיפים אלו".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית ואסתטית ובפורום כירורגיה אורתופדית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום