הג'ל ושמן האבוקדו יצילו הליבידו

(0)
לדרג

הירידה ברמת התשוקה המינית היא תופעה שפוקדת רבים מאיתנו. מסתבר שגם שימוש בשמן אבוקדו יכול להקל על הבעיה

מאת: גילה ברונר

"אנחנו מתחילים להזדקן ברגע שאנו נולדים", כך נפתח הספר 'מיניות באמצע החיים' (הוצאת פרולוג 2006).

המשפט הזה מנסה לומר שכל חיינו אנחנו בתהליך השתנות והזדקנות. בעצם, כל מערכות הגוף משתנות כשאנו מזדקנים. כדי להסתגל לשינויים אנו נאלצים, מזמן לזמן, לשנות את הרגלי החיים שלנו, כמו הרגלי אכילה, הרגלי שינה, לבוש והתנהגות.

לרוב, איננו מתביישים בשינוי, לא מסתירים ובמידת הצורך אפילו מתייעצים עם אנשי מקצוע או עם חברים. למשל, כאשר הראיה משתנה וזה קורה כמעט לכולם אחרי גיל 50, עקב הזדקנות מערכת המיקוד בעין, ברור שאנו זקוקים לעזרה על מנת לראות, בעיקר בעת קריאה.

אף אחד איננו מוותר על קריאה וצפייה בטלוויזיה בגלל הקלקול שחל בראיה. אלה המשתמשים במשקפיים יודעים שעליהם לשים לב ולהכין זוג משקפיים רזרבי למקרה שיזדקקו להם.

כך גם במקרה של טיפול שיניים, שינוי בפעילות הפיזית ובהרגלי האכילה. השימוש בעזרים, בתרופות ושינוי ההרגלים מאפשר להתגבר על המכשולים החדשים.

מין משתנה

שינויים דומים מתרחשים גם במערכת המין, אבל בתהליך זה אנשים נחסמים. הם נבהלים ובטוחים שהשינוי פירושו סיום התפקוד המיני. גברים ונשים אינם משוחחים על היחסים האינטימיים שלהם, לא בתוך הזוגיות ולא עם אנשי המקצוע המטפלים בהם.

אחת הבעיות המיניות ששכיחותן עולה עם הגיל היא הפרעת זיקפה. שכיחות הבעיה קשורה גם במחלות, כגון: דיכאון, יתר לחץ דם, סוכרת, יתר שומנים בדם, בעיות גב ומחלות אחרות. הבשורה הטובה היא שכיום ניתן לסייע למרבית הגברים הסובלים מקשיי זקפה באמצעות טיפול תרופתי.

לכן מומלץ שהגבר לא יהסס ויפנה מייד לרופא/ה שלו. להגברת שיעור ההצלחה של הטיפול תורמת הדרכה מתאימה מהרופא/ה לגבי אופן נטילת התרופה, התאמת המינון ומעקב אחרי התוצאות. התרופה לזיקפה בטוחה ביותר ומיליוני גברים בעולם משתמשים בה מדי יום. חבל שבגלל חוסר ידע או מבוכה יפגעו היחסים האינטימיים שלך.

היכרות עם השינויים הפיזיולוגיים הצפויים במערכת המין של הגבר והאישה עשויה לסייע להבין את מהלך ההזדקנות הטבעי של מערכת המין ותקל על התמודדות היחיד והזוג עם שינויים אלה.

בדרך כלל, השינויים מתבטאים בירידה בחשק המיני, בהאטה והחלשה של עוצמת התגובה המינית, הגירוי המיני והאורגזמה.

למרות כל השינויים הללו, ניתן לרוב, להמשיך להתענג על מגע פיזי ולחוש הנאה וסיפוק. שינויים אלה לא נחשבים בעיות בתפקוד המיני ואינם דורשים טיפול מקצועי מיוחד, אלא במקרים נדירים. פשוט צריך להתאים עצמנו לקצב החדש.

^^איך עושים את זה?^^ להלן מספר רעיונות לפיתרון בעיות של יובש בנרתיק שתוכלו לתרגל בעצמכם.

בעיות של יובש בנרתיק: ניתן למרוח חומר לחות בפתח הנרתיק וגם על הפין בזמן יחסי מין. הסיכוך מאפשר כניסה חלקה לנרתיק ופותר את בעיית הכאב.

תוכלו לבחור בין מגוון רב של תכשירי לחות הניתנים לרכישה בבתי מרקחת ללא מרשם רופא. ביניהם תמצאו ג'ל לחות מסוג KY, PLAY, FEMINA, SURGILUBE ועוד.

ניתן להשתמש גם בשמנים על בסיס צמחי, כמו שמן אבוקדו, שמן שקדים, שמן נבט חיטה. אפשר למרוח את החומר גם באופן יומי, בדיוק כמו שמורחים קרם לחות על עור הפנים והגוף לשמירת החיוניות שלו.

אם היובש מציק, מגרד וגורם לרגישות בנרתיק, מומלץ לפנות לרופא/ת נשים ולבקש משחה אסטרוגנית מקומית או גלולית נרתיקית.

גילה ברונר היא מנהלת השרות הסקסולוגי במרכז לרפואה מינית, המרכז הרפואי שיבא, תל השומר.

לתגובות: [email protected]

לפרטים נוספים - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום