הכיני בטנך

(0)
לדרג

בעבר תהליך ההריון והלידה היה פשוט וישיר. היום זקוקה האם ההרה לבתי חולים, מיילדות וקורס הכנה ללידה

מאת: זהבה סופר

לידה היא עניין מבלבל, ומישהו צריך לתת להורים שבדרך קצת הכוונה לגבי הסוגיות הקשורות בהליך ההיריון והלידה. למרות שהקורס יועיל בהכנה בכל לידה, הוא שימושי במיוחד בלידה ראשונה. קורס הכנה ללידה מיועד בדרך כלל גם לאב, ולא רק לאם.

בקורס, ההורים שבדרך לומדים על התהליכים השגרתיים בחדרי הלידה ושיטות הלידה השונות. כך הם מקבלים כלים לבחור בין תהליכי הלידה ושיטות הלידה לפי הרצוי להם. כמו כן, הקורס נותן את האופציה לבני הזוג להיות שותפים מלאים לתהליך הלידה בינם לבין עצמם, וגם לבחון את יכולת שיתוף הפעולה ביניהם לבין הצוות המטפל.

במהלך הקורס מוקנות לבני הזוג שלל שיטות תרגול, תנועות וביצועים פיזיולוגים העשויים להועיל במהלך ההיריון והלידה כגון: תרגול אגן, תנוחות עמידה ועבודה, נשימות, הרפיות ותנוחות לידה). כמו כן, קיימת התמודדות קבוצתית עם חוויות ההיריון והלידה באמצעות מתן מענה לשאלות נפוצות ולשאלות אישיות זאת מתוך תפיסה שחווית הלידה הינה חוויה משותפת לבני הזוג, ושיתוף במידע בין בני הזוג עוזרת לשיפור הזוגיות בכל הקשור בלידה העתידית.

לגברים רבים, זוהי החשיפה הראשונה לחומר עיוני ומעשי הקשור בלידה, בניגוד לנשים, שנוהגות להיות מעודכנות יותר. מניסיון עבר, ישנו מקום ניכר לשיתוף בני הזוג בכל היבטי הקורס ועל ידי כך ליצור מקור לכוח ועוצמה נוסף לנשים במהלך ההיריון והלידה כך שיימנעו מהם חרדות הקשורות בבלתי נודע.

הקורס אף חושף את משתתפיו ליתרונות והחסרונות שבמשככי כאבים, העיתוי המתאים לאלחוש והשיטות השונות לשיכוך כאבים בזמן הלידה (שימוש באמצעים תנוחתיים, נשימתיים, הרפיה ועוד).

בהמשך מתבצעת בקורס הדרכת הנקה ראשונית על מנת לספק מידע מקיף ויעיל לביצוע הנקה נכונה כבר בהנקות הראשונות שלאחר הלידה ולמנוע מצב של תסכול או כאב מיותר מהיולדת העתידית.

הקורס מועבר על ידי צוות רב מקצועי הנותן , כל אחד בתורו, את הדגשים לתהליך ההיריון, תהליך הלידה ועוד. הצוות כולל מיילדת מוסמכת בעלת ניסיון רב בתחום ההיריון, הלידה והיילוד, רופא בכיר ואחראי חדר לידה העורך סיור בחדרי לידה של המרכז הרפואי הלל יפה.
- במהלך הסיור ניתנת הרצאה בנושא משככי כאבים בלידה, לידות מכשירניות (כולל המחשה), חידושים בחדר הלידה והכוונה בכול סוגיה הקשורה להיריון והלידה גם יחד.
-
כמו כן, ניתנת בקורס הכוונה ויעוץ בכל הקשור לקנייה הראשונה לילוד על ידי מומחית בנושא והדרכה ותרגול על כדור פיזיו.

בנוסף, מחולקות בקורס חוברות הדרכה בנושאים שונים: חוברת הכנה ללידה שבה מתוארת תוכנית הקורס, ותקצירי ההרצאות הניתנות בקורס; חוברת על תרגילי כדור בלידה עם המחשות ותמונות; חוברת נשימה והרפיה בלידה עם תמונות להדגמה; חוברת הנקראת "להיות אב" המיועדת לבן הזוג ומקנה כלים כיצד עליו להכין את עצמו לפני הלידה, בלידה ובעיקר אחרי הלידה.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום