רפואה סינית: הטיפול בסוכרת

(0)
לדרג

סוכרת נגרמת מפגיעה בטחול ובלבלב. דיקור משפר את שדה הראייה, וצמחי מרפא גם. דברים שהסינים יודעים ואנחנו לא

מאת: פרופ' משה שטרנפלד

סוכרת היא מחלה רב מערכתית, שאינה תמיד תלויה ברמת הסוכר בדם או בסוג הטיפול של החולה. המחלה נוצרת כתוצאה מפגיעה מלאה או חלקית בהפרשת אינסולין. פגיעה זו מלווה בהפרעות במאזן הפחמימות, השומנים והחלבונים בגוף. לעיתים קרובות, המחלה מלווה בחוסר איזון במשק הנוזלים והמלחים בגוף ובחוסר איזון החומצה-בסיס בגוף.

הסוכרת שכיחה בעולם המערבי והיא נפוצה עוד יותר בקרב יהודים, בגלל סיבות גנטיות. כיום מחלקים את הסוכרת לזו התלויה באינסולין וזו שאינה תלויה באינסולין. גם הטיפול נגזר לפי הקריטריון הזה.

ישנם מספר תסמינים שכיחים מהם סובלים חולי הסוכרת: תיאבון פגוע, עם צורך באכילה מוגזמת או חוסר תיאבון, צמא מוגבר, השתנה מרובה וכן ירידה במשקל. לעיתים המחלה יוצרת רק עליה ברמת הסוכר בדם, ללא כל תסמינים נוספים אחרים. הסיבוך השכיח ביותר של המחלה הוא פגיעה בכלי-הדם ובלב וזו גם הסיבה השכיחה למוות של חולי הסוכרת.

הרפואה הסינית מייחסת את המחלה לפגיעה באיברים טחול-לבלב, שאחראים על הפיכת המזון והנוזלים לאנרגיה, אחראים על השרירים והגפיים, מייצרים דם ומחזיקים את האיברים מפני צניחה.

לכן חולי סכרת סובלים לעיתים מפגיעה בייצור הדם ואז החולים יסבלו בין היתר, מאנמיה. חוסר זרימת דם לאיברים השונים, גורם להם עם הזמן לנזק תפקודי. הפגיעה בייצור הדם כוללת גם את חלקיקי הדם השונים. מכאן שחולי הסוכרת סובלים גם מפגיעה במערכת החיסונית. תיתכן חולשה כללית, משנית לירידה בתיאבון, מהאנמיה, מחולשת השרירים ומהפחתה בחמצון המזון ויצירה מופחתת של אנרגיה.

במקרים בהם הטחול והלבלב לא מתפקדים כיאות, נוצרת לעיתים פגיעה בגפיים. הפגיעה ברגליים מתאפיינת בכיב שלא מגליד שהולך ומעמיק עם פגיעה זיהומית מקומית ואף בעצם. סוג הפגיעה השני, מתבטא בנמק אשר מימדיו הולכים וגדלים עם צורך בקטיעת הגפה.

הרפואה הסינית מציעה אלטרנטיבה למקרים של רגל סוכרתית עם כיב שלא מחלים או נמק הולך ומתפשט. הטיפול המהיר והיעיל המוצע הינו טיפול באוזון תוך ורידי עם טיפול מקומי באוזון. בנוסף על כך, יש מקום להוסיף גם צמחי מרפא סיניים. האוזון מגיע לכל רקמה בגוף, גם בזו שבה יש הפרעה בזרימת דם. המקום מתחיל לקבל חומר של חיות ולכן מתחילה החלמה גם של הכיבים וגם של הנמק. הצמחים הסיניים פועלים באופן כללי על כלי הדם, מרחיבים אותם, ומשפרים אספקת דם כללית דרך חיזוק פעולת הלב. השילוב בין הטיפולים הללו יעיל ביותר ויכול למנוע סיבוכים רבים וצורך במעורבות כירורגית קשה ובלתי הפיכה.

הפגיעה של מחלת הסוכרת בכליות מתאפיינת בתחילה בהפרשת חלבון בשתן. כמות החלבון המופרשת יכולה לנוע מכמות זעירה ביותר ועד לאובדן חלבון משמעותי. בהמשך, האתרים בכליה האחראים על הסינון הכלייתי מתחילים להפגע. הפגיעה הזו יכולה להסתיים בנזק כלייתי בלתי הפיך עם צורך בדיאליזה. בשלבי הביניים, החולים מטופלים בתרופות להורדת רמת הסוכר וכן בתזונה מיוחדת המתאימה לאי-ספיקת כליות ולסוכרת.

יש אלטרנטיבה

הרפואה הסינית המסורתית ידועה כתומכת באדם במצבי חוסר איזון ומחלה שונים. אנו תומכים במקרה שכזה בטחול-לבלב ובכליות. ניתן לעשות זאת בדיקור ובצמחי מרפא. התוצאות ממש מפתיעות לטובה, בהתחשב שדרך אחרת אינה בנמצא. השיפור הוא מהיר יחסית, במידה ולא מדובר בכליות שהתפקוד מצביע על שלב סופני. הרופא הסיני אינו מפסיק את הטיפול הרגיל ולא את הכדורים והאינסולין. אנו מוסיפים עליהם את הטיפול הסיני, ובד בבד תוך כדי מעקב אפשר במקרים רבים להפחית את כמות התרופות הרגילות.

הטיפול באוזון תוך ורידי יכול להיטיב עם פגיעה קשה זו. הסיבה ליכולת הטיפולית העוצמתית הזו נובעת מכושר חימצון וחדירות רבה ביותר לכל הרקמות וגם אלו שבהם ישנה פגיעה בכלי דם. הטיפול אפשרי כמעט בכל אדם, השפעתו מהירה ויעילותו הוכחה בטיפול במגוון בעיות הקשורות באספקת דם בגוף בכלל.

רטינופטיה סוכרתית היא מצב בו מתפתחת פגיעה פרוגרסיבית של כלי הדם ברשתית העין על רקע המחלה היסודית. פגיעה זו מתבטאת בפגיעה בכלי דם ברשתית העין וללא טיפול יכולה להגיע עד לעיוורון. הטיפול הניתן כיום לאותם חולי סוכרת שנפגעו מהתופעה, היא טיפול בלייזר. הלייזר בטיפולים אלה משמש מעין רתכת ובכך מפסיק את פרוליפרציית כלי הדם. מעשית כלי הדם שטופלו שוב אינם מתרבים ללא בקרה. הבעיה עם טיפול זה הוא שיש עוד כלי דם רבים אחרים בעלי אותו פוטנציאל, המתרבים גם הם ופוגעים ברשתית. מעבר לכך, אותם כלי דם אשר עברו "ריתוך" אינם יכולים לשמש כצינור המעביר דם. טיפולי הלייזר הם סימפטומטים בלבד ויתכן ורק מעכבים את תאוצת הנזק בעיני החולים הללו.

הטיפול בדיקור בתופעה זאת מוביל לתוצאות מפתיעות לטובה. ניתן להגיע לשיפור ניכר בשדה הראייה, שיפור ראיית הלילה ושיפור חדות הראייה. שילוב של צמחי מרפא יחד עם דיקור מאפשר לשפר את מצב העיניים של אותם חולים. טיפול מוקדם בחולי סוכרת באמצעות שיטות הרפואה הסינית, יכול למנוע סיבוכים רבים, כולל אלו של העיניים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה סינית ובפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום