צרכנות רפואית מס' 76

(0)
לדרג

שיניים בריאות לילדים - בחינם (לבעלי ביטוח); טיפולים לראומטולוגיה, וכל אחד (שיש לו ביטוח) יכול לראות פרופסור. עדכון צרכני

מאת: מערכת zap doctors
רפואת שיניים ללא תשלום לילדים עד גיל שש

מכבי שירותי בריאות החלה לספק שירותי רפואת שיניים מלאים ללא תשלום לכל הילדים עד גיל שש, שהוריהם רכשו ביטוח משלים מקופת החולים.

כל טיפולי השיניים הדרושים לילדים אלה יינתנו ללא תשלום בכל 44 מרפאות מכבידנט ברחבי הארץ. רק במקרה של צורך בהרדמה מלאה או סדציה ייגבה תשלום נוסף. טיפול השיניים עצמו יהיה ללא תשלום. ההטבה החדשה היא ללא תקופת המתנה.

מחקר שערכה לאחרונה מכבי מראה כי למעלה מרבע מן ההורים נמנעים מלטפל בבעיות השיניים של משפחותיהם בשל מחיר הטיפולים. ההוצאה הממוצעת לטיפולי שיניים לכל ילד משתנה לפי גילו: החל מ-65 שקל בממוצע לילד בגיל שנתיים ועד ל-423 שקל לשנה לילד בגיל שש.

עששת היא המחלה הזיהומית הנפוצה בעולם, על אף היותה אחת המחלות שמניעתה קלה והיא מבוססת בין היתר על הדרכה להיגיינת פה נכונה ולהקפדה על אורח חיים בריא. "מכבידנט" ממליצה לכל ההורים להביא את הילדים לבדיקה ראשונה כבר בגיל שנתיים ואף מוקדם יותר באם יש צורך. הורים רבים סבורים בטעות כי יש להתחיל בביקורות תקופתיות ובטיפולים שונים רק לאחר צמיחת כל השיניים הקבועות. במכבי מקווים כי האפשרות להגיע לבדיקות ולטיפול ללא תשלום תביא גם להעלאת המודעות לחשיבות הטיפול כבר מגיל מוקדם.

הבדיקות והטיפולים יינתנו בכל 44 מרפאות מכבידנט ברחבי הארץ. באזורים המרוחקים ממרפאות הרשת, יממן הביטוח המשלים את הפעולות במרפאות פרטיות באותו איזור בתיאום ובאישור מראש.

מרפאה ראומטולוגית נפתחה

מרפאה ראומטולוגית חדשה החלה לפעול בימים אלה במרכז הרפואי אסף הרופא. המרפאה תטפל בפונים במגוון שיטות רפואיות, אפשרויות תרופתיות וטיפולים פיזיותרפיים.

אחד מכל שבעה אנשים סובל ממחלה ראומטית. המחלות הראומטיות כוללות מחלות דלקתיות (למשל, דלקת מפרקים ראומטית הפוגעת באחוז אחד באוכלוסיה), מחלות שחיקתיות של הסחוסים, הנפוצות בעיקר בגיל המבוגר (למשל, מחלת האוסטאוטריטיס, הפוגעת בכ-40% מהאוכלוסיה מעל גיל 70) ועוד. המחלות עלולות לפגוע גם בצעירים יותר. כיום, בעיקר במחלות הדלקתיות, ניתן להשיג הפוגות ארוכות בהתפרצות המחלה ואף לעצור את המחלה כליל בעזרת תרופות חדישות.

באזור יש אלפי חולים ראומטיים, שלא פעם נשלחים לטיפול במרפאות ראומטולוגיות מרוחקות וממתינים חודשים רבים לתור. המרפאה באסף הרופא, בראשה עומדת ד"ר מירית עמית-וזינה, מתחייבת לראות כל חולה חדש שיפנה בתוך כחודש. המרפאה עצמה כוללת ארבעה מומחים בראומטולוגיה, והיא תאפשר, בנוסף לאבחון ולטיפולים השונים, גם טיפול תוך-ורידי בתרופות חדשות לדלקת מפרקים, יעוץ פיזיותרפי ועוד.

ניתן לפנות למרפאה, שתפעל בבניין אישפוז יום, עם טופס 17 או בפנייה פרטית, לפקס מספר 9779706- 08.

בואו לבחור את הרופא המנתח שלכם

החברה הציבורית סינופסיס בע"מ באמצעות חברת הבת שבבעלותה (מ.ר.ב מרכז רפואי) מתרחבת ומשיקה השבוע את מ.ר.ב - מרכזי רפואת בכירים בהם יוכלו מעתה מבוטחי קופות החולים השונות ומבוטחים בביטוחי בריאות פרטיים לבחור את המנתח שלהם.

בשירות החדש יוכל כל אדם בעל ביטוח משלים כלשהו להבטיח לעצמו כי הניתוח שלו יתבצע ע"י הרופא המנתח הטוב ביותר, בבית חולים פרטי, וללא עלות ובהתאם לתנאי הביטוח שלו. השירות לציבור הרחב ניתן בזמינות ובעיתוי הנוח לו ללא המתנה בתורים ארוכים.

שאולי פז, מנכ"ל מ.ר.ב, אמר: "השירות יינתן בשלב ראשון ע"י כ-30 פרופסורים רופאים ומנתחים בכירים המתמחים בתחומם ומשמשים בפועל כמנהלי מחלקות וסגני מנהלי מחלקות בבתי חולים הגדולים בארץ. הציבור הרחב יוכל להיפגש עם המנתחים הבכירים בכל מקצועות הכירורגיה לרבות במקצועות ניתוחי עיניים, א.א.ג, כירורגיה כללית ופלסטית, אורתופדיה, אורולוגיה, גניקולוגיה ודומיהם והכול תחת קורת גג אחת וללא עלות נוספת בהתאם לסוג ותנאי הביטוח של המטופל".

ההשקעה במיזם, בעלות של שני מיליון דולר, כוללת הקמת מערכת של 6 סניפים של הרשת בכל רחבי הארץ, רכישה של חדרי ניתוח נוספים בתל אביב מהמשוכללים בארץ, רכישה של ציוד רפואי מתקדם נוסף, השקעה בצוות ובכוח אדם רפואי ומקצועי, מערכת מחשוב משוכללת לרשת ובגיבוי של מוקד ממוחשב בפריסה ארצית.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום