בעקבות גל הקור: כיצד להתגונן?

(0)
לדרג

החורף שפקד אותנו לאחרונה עלול להיות קטלני לתינוקות וילדים הנמצאים בסיכון ללקות בהיפותרמיה. כל הסיבות לירידת חום הגוף

מאת: מערכת zap doctors

ההיפותרמיה, מצב רפואי המאופיין בירידת חום הגוף מתחת ל-35 מעלות צלזיוס, שכיחה אצל תינוקות וילדים עד גיל ארבע, במיוחד אלו הרגישים לשינויי טמפרטורה בסביבתם. עם החורף שנחת עלינו סוף סוף, וירידת הטמפרטורות המלווה אותו, ההיפותרמיה הופכת להיות סכנה אמיתית אצל רבים, ואצל ילדים רכים בעיקר.

ד"ר יורי וינר, סגן מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי זיו, אומר כי ישנם ילדים שמגיבים קשה לשינויים הקיצוניים במזג האוויר. גם אם הטמפרטורה היא שלוש מעלות, הטמפרטורה הזו היא קיצונית לתנאי מזג האוויר הרגילים באזורנו. ככל שהגיל צעיר יותר, הסיכון לירידת חום הגוף גבוה יותר. בכל גיל קיימת סכנה של איבוד חום הגוף.

ירידת חום הגוף אצל תינוקות עד גיל חודשיים תבוא לידי ביטוי באפאתיות וברצון לישון. אצל תינוקות ופעוטות עד גיל שנתיים תתבטא התופעה בבכי וישנוניות. במצב זה יש להפשיט את הילד ולחפש על גופו כתמים אדומים וכחולים. חובה לחמם את החדר לפני הסרת בגדי התינוק. ילדים בני 4-3 שנים עלולים להתלונן על כאבים בכפות הרגלים ובידיים, ויש לבדוק היטב את הגפיים של הילדים ולבחון האם קיימים בהן שינויי צבע. בכל גיל יש לשים לב לתופעה של עור קר באזורי החזה והבטן.

ד"ר וינר מוסיף, כי אין להסתמך על מדידת החום הביתית המראה על חום גוף תקין. מד החום הביתי אינו מדויק, ויש להיעזר בבדיקת הסימנים הנוספים. במידה והסימנים מופיעים, אפילו אם מד החום מראה על חום גוף תקין, יש לפנות מיידית לבית חולים. בכל המקרים, חובה לדאוג לחמם היטב את הילד, להלבישו בלבוש חם ולעטוף אותו בשמיכה.

ירידת חום הגוף (היפותרמיה) היא תופעה שכיחה בחודשי החורף בקרב תינוקות וילדים הרגישים יותר לטמפרטורה נמוכה בסביבה שבה הם נמצאים. להיפותרמיה עלולות להיות השלכות רבות על פעילות הגוף, קצב הלב והתפתחות זיהומים. לכן חשוב מאוד להקפיד ולשמור על טמפרטורה מתאימה בבית ועל לבוש מתאים בחוץ.

ניתן למנוע פגיעות קור על ידי לבוש נוח ומחמם. לבוש רב שכבתי עוזר למנוע איבוד חום. בבוקר, חשוב במיוחד להתלבש חם משום שהגוף עדיין לא התחמם. חשוב להלביש ילדים גם בכפפות וכובע.

בבית, יש לשמור על חימום נאות של 22 מעלות. לצורך כך מומלץ לרכוש מד חום שמודד את טמפרטורת החדר. חשוב לדאוג ללחות האוויר בחדר, כדי להימנע מאוויר יבש מדי, ויש לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית. חשוב גם לבדוק את בטיחות תנורי החימום בבית - החימום המומלץ ביותר הוא מזגן או רדיאטור, שהוא גם בטוח יותר לשימוש.


בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום